تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
دو دهه بعد از پیروزی حماسی ایران بر استرالیا در ملبورن و صعود ایران به جام جهانی، حالا یک مربی بدنسازی استرالیایی، کریگ دانکن، برای رقیب بزرگ کشورش در آسیا، ایران، کار می‌کند.
عضو ناشناخته تیم ملی ایران کیست؟
به گزارش حدیدنیوز، بعد از استعفای انگه پوستکوگلو سرمربی سابق استرالیا، از کریگ دانکن، مربی بدنسازی مشهور و شناخته‌شده‌ی فوتبال این کشور به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جایگزین او یاد می‌شد. ولی دکتر کریگ دانکن مقصد دیگری را انتخاب کرد و به کادر فنی تیم ملی ایران که با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی فعالیت می‌کند پیوست. ایران بعد از نسل طلایی‌ای که با شکست ساکروها در ملبورن به جام جهانی صعود کرد، حالا یکی دیگر از نسل‌های طلایی فوتبال خود را در تیم ملی می‌بیند. اما ایرانی‌ها ۴۳ سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشده‌اند و به فینال رقابتها راه نیافته‌اند.
 
شاید به همین علت بوده که کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته از دکتر کریگ دانکن، یکی از مشهورترین دانشمندان علوم ورزشی استرالیا دعوت به همکاری کند. دانکن با ارائه یک برنامه فشرده به کی‌روش از آمادگی جسمانی، علوم ورزشی، و توانبخشی حرکتی، برای رساندن بازیکنان تیم ملی ایران به حداکثر آمادگی بدنی تلاش کرده است.
 
دانکن البته قبول دارد که کار کردن برای تیمی مثل ایران که رقیب بزرگ و سنتی کشورش است، برای او به عنوان یک استرالیایی، دشوار بوده است. دانکن به روزنامه استرالیایی هرالد گفت: " آن روز در ملبورن را خیلی خوب به یاد دارم. آن روز از اینکه نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم واقعاً ناراحت بودم. ولی آن ماجرا به پروژه‌ای که این روزها در تیم ملی ایران به عهده دارم هیچ ارتباطی ندارد".
 
با اینکه ایران و استرالیا بعد از آن روز بزرگ در ملبورن، تا کنون در کمال شگفتی در رقابتهای آسیایی با هم روبرو نشده‌اند ولی ساندی مورنینگ هرالد، روزنامه استرالیایی، مدعی است هواداران استرالیایی خیلی دوست دارند این بار تیم‌شان با ایران در جام ملت‌ها مصاف دهد تا شاید بتواند انتقام شکست بزرگ ملبورن را از ایرانی‌ها بگیرد.
 
کریگ دانکن با ستایش از کارلوس کی‌روش می‌گوید: " توجه کی‌روش به جزئیات، اخلاق حرفه‌ای او و هوش و ذکاوتی که دارد واقعاً منحصر بفرد است. کار کردن با او برای من تجربه‌ای واقعاً لذت‌بخش است".
 
در صورت تقابل ایران و استرالیا در جام ملت‌های آسیا، ساکروها روی کاغذ شانس کمتری برای پیروزی خواهند داشت. تیم ملی ایران این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و با پیروزی مقتدرانه ۵-۰ مقابل یمن در اولین بازی خود در امارات نشان داد عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است. ایرانی‌ها در بازی بعدی‌شان شنبه در ابوظبی به مصاف ویتنامی که به سرعت در حال پیشرفت است خواهند رفت.
 
کریگ دانکن در پاسخ به سوالی درباره احتمال تقابل ایران و استرالیا در جام ملت‌ها می‌گوید: " شکی نیست که کشور من استرالیا است. ولی من تمام حواسم را به کاری که به عهده‌ام گذاشته شده و وظیفه دارم انجامش بدهم معطوف کرده‌ام. هیچکس نمی‌تواند تجربه‌های گذشته من در استرالیا را پاک کند ولی فوتبال یک بازی جهانی است و همیشه سرشار از چالش‌های تازه است".
منبع: ورزش سه http://hadidnews.com/vdcjayet.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما