تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
۱۴ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

پرتغال؛ پوست می‌کَند یا پوستش کَنده می‌شود؟

تیم ملی فوتبال پرتغال با انبوهی از بازیکنان نامدار و ستاره راهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می‌شود تا بتواند با موفقیت در این بازی‌ها تاریخ‌ساز شود.
به گزارش حدیدنیوز، پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.



*پرتغال



این کشور در جنوب غربی اروپا قرار دارد، پایتخت پرتغال لیسبون و زبان این کشور پرتغالی است. جمعیت این کشور بالغ بر ۱۰ میلیون نفر اعلام شده و واحد پول آن یوروست. پرتغال از اعضای اتحادیه اروپا است و شیوه حکومتی این کشور جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزو کشورهای توسعه یافته به شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است. این کشور از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود. کشور پرتغال دو منطقه کلانشهر عمده دارد که یکی لیسبون و دیگری پورتو است. نام کامل پورتو، پورتاکاله بوده که به معنی بندر کالها است و نام پرتغال نیز تلفظی از نام پورتوکاله است.



*تاریخ پرتغال



روزگاری حکومت استعماری پرتغال شامل برزیل، گینه بیسائو، موزامبیک، تیمور شرقی و بخش‌هایی از قلمرو هند بود.رومیان در این سرزمین آئین مسیحیت را جایگزین پرستش خدایان قدیم کردند، این دین در دوراه خلفای اسلامی بر پرتغال هموار و باقی ماند.



*سیاست پرتغال



این کشور تا سال ۱۹۱۰ رژیم پادشاهی داشت اما با گریز پادشاه به برزیل این کشور دارای جمهوری شد. حکومت پرتغال دموکراسی پارلمانی است و رئیس‌جمهور این کشور برای دوره‌های پنج‌ساله از سوی مردم انتخاب می‌شود.



*جغرافیای پرتغال



پرتغال کشوری است که در پائین‌ترین بخش غربی اروپا قرار دارد. این سرزمین را می‌توان دنباله فلات مرکزی اسپانیا دانست. پرتغال از مشرق و شمال به اسپانیان محدود است اما هیچگونه مرز طبیعی عمده‌ای بین این دو کشور وجود ندارد. مساحت پرتغال ۹۱هزار و ۷۲۰کیلومتر مربع است. رودهای مهم پرتغال تاگوس، دورو، گوادیانا و بلندترین پرتغال قله استرلا با ۱۹۹۳متر ارتفاع است. این کشور آب و هوایی معتدل دارد. لیسبون بزرگترین شهر پرتغال است و این شهر از مهمترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید.



*اقتصاد پرتغال



صنایع عمده پرتغال عبارت است از ماهیگیری، مصنوعات چوب‌پنبه‌ای و ساخت کشتی‌های ماهیگیری، امروزه قسمت عمده چوب‌پنبه‌ای که در جهان مصرف می‌شود از پرتغال صادر می‌شود.



*فوتبال پرتغال



لوئیس فیگو با ۱۲۷ بازی ملی بیشترین بازی ملی در این کشور را در اختیار دارد و پدرو پائولتا با ۴۷ گل زده بهترین گل‌زن تاریخ فوتبال کشور به حساب می‌آید. اولین بازی رسمی پرتغال در سال ۱۹۲۱ مقابل اسپانیا برگزار شد که در آن بازی ۳ بر یک بازی را به حریف واگذار کردند اما بهترین برد پرتغال برد ۸ بر صفر مقابل لیختن اشتاین در سال ۱۹۹۹ بود هرچند که سنگین‌ترین شکست تاریخ پرتغال باخت ۱۰ بر صفر برابر انگلیس به حساب می‌آید که این نتیجه در سال ۱۹۴۷ رقم خورده است.



نظر کارشناس



رسول خطیبی/ تیم فوتبال پرتغال چندین بازیکن کلیدی دارد که این تیم را در سطح اول دنیا قرار می‌دهد. شاید قدرت فوتبال پرتغال از لحاظ تاکتیکی همچون تیم‌هایی چون آلمان، برزیل و اسپانیا نباشد اما وجود بازیکنانی چون رونالدو می‌تواند این تیم را از سایر رقبا متمایز کند.خودم در سال ۲۰۰۶ مقابل این تیم بازی کرده‌ام و دوست دارم به خاطر حضور رونالدو در این تیم بتواند به مراحل بالاتر صعود کند، اما پیش‌بینی‌ام از نظر کارشناسی این است که غنا و آلمان از این گروه صعود می‌کنند، زیرا غنا از لحاظ قدرت بدنی و آمادگی جسمانی یکی از تیم‌های برتر این دوره از مسابقات است و آلمان هم که جز با کلاس‌ترین و تاکتیکی‌پذیرترین تیم‌های این دوره از مسابقات است. http://hadidnews.com/vdcjxme8.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما