تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶
نکته مهم ۷ برابر شدن مصرف گاز طی ماه‌های سرد است.
فصل سرد سال و ۱۲ پلکان قیمتی مصرف گاز
با انتشار و صدور آخرین قبض گاز در ۶ ماه اول سال مشترکان گاز وارد ماه‌های سرد سال شدند، نکته مهم ۷ برابر شدن مصرف گاز طی ماه‌های سرد است و باید به افزایش قیمت گاز نیز دقت داشت.


به گزارش حدیدنیوز، با اجرای قانون گام اول قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت و نحوه محاسبه گاز تغییر یافت به طوری که مشترکین خانگی از نظر آب و هوایی به چهار اقلیم سرد یک ،سرد دو،معتدل و گرمسیری تقسیم شد.

و از طرفی برای مصرف کنندگان ۱۲ پله مصرف درنظر گرفته شد که براساس میزان مصرف گاز توسط بخش خانگی قبوض گاز به رنگ های سبز، زرد و قرمز صادر می شود. 

در جدول پله و دامنه مصرف گاز که پشت قبوض صادره توسط شرکت ملی گاز ایران منتشر می شود آمده است:





این گزارش اضافه می کند اما براساس قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور با اضافه شدن بند عوارض به قبوض گاز مشترکان از ابتدای تیر ماه سالجاری، به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی توسط مشترکان معادل ۱۰ تومان به بار مالی صورتحساب های گاز اضافه شده است.

از این رو برای ماه های سرد سالجاری قیمت گاز مشترکان خانگی، تجاری و صنایع کوچک و غیر عمده به ترتیب و براساس جدول زیر محاسبه می شود.




این گزارش اضافه می کند سخنگوی شرکت ملی گاز ایران چندی پیش در یک نشست خبری با اعلام افزایش ۱۰ تومانی قیمت هر متر مکعب گاز اعلام کرد: این افزایش قیمت براساس بند ۹ از ماده ۳ قانون بودجه ۹۲ صورت گرفت.

بوجارزاده ادامه داد: وزارت نفت براساس این بند از طریق شرکت تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی، یکصد ریال به عنوان عوارض از مشترکان دریافت و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور عین وجوه دریافتی را تا سقف ۱۶ هزار میلیارد ریال صرفا برای احداث تأسیسات و خطوط لوله گاز رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت‌خیز، گاز خیز و استان‌هایی که برخورداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است، هزینه کند.

نکته حائز اهمیت در این گزارش این است که با افزایش قیمت گاز مصرف کنندگان باید در نحوه مصرف خود تجدید نظر کنند زیرا با افزایش ۷ برابری مصرف در ماه های سرد سال نسبت به ماه های گرم دیگر خبری از قبوض کم مصرف گاز نیست. http://hadidnews.com/vdchxkni.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما