تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
انتشار مصاحبه کارلوس کی‌روش پس از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که او از قبل برای توجیه ناکامی تیمش برنامه‌ریزی کرده است.
فرار به رو جلو به سبک کی‌روش
به گزارش حدیدنیوز، روز گذشته انتشار بخشی از مصاحبه کارلوس کی‌روش با یکی از شبکه‌های تلویزیونی و اظهارات جنجالی پیرامون وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خبرساز شد. بررسی برخی از نکات در این مصاحبه تلویزیونی نشان می‌دهد که کی‌روش پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به توجیه ناکامی احتمالی خودش در این رقابت‌ها می‌اندیشید.
 
بهانه‌های عجیب و باورنکردنی کی‌روش در این مصاحبه نشان دهنده زیرکی سرمربی پرتغالی تیم ملی است آن هم در شرایطی که او رسیدن به پایان خط و قطع همکاری احتمالی با فدراسیون فوتبال ایران پس از جام ملت‌ها را به شکل کامل پیش بینی می‌کرد. در همین شرایط است که کارلوس کی‌روش به انواع و اقسام بهانه‌های غیر واقعی و باورنکردنی در فاصله دو هفته تا آغاز جام ملت‌ها متوسل می‌شود.
 
تیم ملی فوتبال ایران آخرین اردوی آماده سازی خودش پیش از حضور در جام ملت‌ها را در کمپ اسپایر کشور قطر برگزار کرد، جایی که پس از تیم کی‌روش میزبان بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن بود و نکته جالب توجه کی‌روش از این شرایط هم رضایت نداشته است. آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی هم در اردوی قطر مقابل تیم کشور میزبان و اتفاقات قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برگزار شد.
 
کی‌روش البته مدعی است که مایل به بازی با تیم‌هایی مثل استرالیا و برزیل بوده اما جالب این است که کی‌روش پیش از این بارها مخالفت خود را با برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ اعلام کرده بود. کی‌روش بارها گفته بود که برای بازی با تیم‌های بزرگ باید ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرد و اینگونه بازی‌ها نتیجه‌ای ندارد. او حتی در یکی از نشست‌های خبری‌اش با اشاره به دیدار دوستانه چند سال پیش ایران و برزیل این سؤال را مطرح کرد که عایدی این بازی برای تیم ملی چه بوده است؟
 
کی‌روش ۲۱ مهر ۹۷ درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی گفته بود: «می‌خواهم فنی و فوتبالی جواب شما را بدهم. من به دنبال این هستم تا تیمم مقابل تیمی به میدان برود که بتواند حداقل ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. شما بازی عراق و آرژانتین را دیدید؟ من دیدم. در این مسابقه آرژانتین ۹۰ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و در نهایت ۴ بر صفر پیروز شد. در پایان این مسابقه بازیکنان عراق اعتماد به نفس‌شان را از دست داده بودند. در این میان فقط ایجنت‌ها بودند که کمیسیون خوبی از این مسابقه نصیب‌شان شد. من نمی‌خواهم این اتفاق برای تیم ملی رخ دهد. من می‌خواهم تیمم با حریفانی بازی کند که ۷۰ درصد مالکیت توپ در اختیارش باشد تا بتوانیم چگونه حمله کردن و دفاع کردن را تمرین کرده تا در جام ملت‌ها از آن بهره ببریم. نمی‌توانیم با اسپانیا تمرین کنیم و ۹۰ درصد توپ و میدان در اختیار آنها باشد اما در جام ملت‌ها بیاییم با یمن بازی کنیم. امیدوارم این نکته فنی من را به صورت کامل به مردم انتقال دهید.»
 
سرمربی تیم ملی با انجام چنین بازی‌هایی رسماً اعلام مخالفت کرده بود و حالا مدعی می‌شود که تمایل داشته تیم ملی با برزیل یا استرالیا دیدار کند. تیم ملی در واقع طبق خواسته کادر فنی تمامی بازی‌های تدارکاتی مورد نظر کی‌روش را انجام داد و حتی پیش از ترک تهران پاداش این مسابقات دوستانه را نیز دریافت کرد. مهدی تاج نیز بارها اعلام کرد که بازی‌های دوستانه به خواست کی‌روش برگزار می‌شود.
 
در این شرایط کی‌روش از جانب خودش، همکارانش و بازیکنان تیم ملی مدعی می‌شود که به دلیل عدم حمایت و دریافت دستمزد یا پاداش‌ها از تمرکز کافی برخوردار نیستند. حالا می‌توان پرسید که منظور کی‌روش دقیقاً کدام پاداش است آن هم در شرایطی که آخرین پاداش‌های بازی‌های تدارکاتی پیش از جام ملت‌ها پرداخت شده و در جریان رقابت‌ها یک میلیون و ۵۰ هزار دلار طبق رئیس فدراسیون فوتبال به اعضای تیم پرداخت شد.
 
در کدام دوره از تاریخ تیم ملی فوتبال در جام‌های ملت‌های آسیا چنین امکانات، پشتیبانی مالی همچنین اجرایی وجود داشته که حالا کی‌روش تلاش می‌کند ناکامی خودش را مرتبط با چنین عواملی بداند؟
 
نکته قابل توجه دیگر زمان و دلیل پخش این مصاحبه در مقطع کنونی است. به نظر می‌رسد پخش این صحبت‌ها درست بعد از سفر کارلوس کی‌روش به صورت برنامه ریزی شده و کاملاً هدفمند از سوی گروه خاصی صورت می‌گیرد تا همچنان مربی محبوب و مورد نظر خودشان را تطهیر و وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال را به عنوان عامل ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها معرفی کنند. با این وجود افکار عمومی با آگاهی نسبت به شرایط تیم ملی و امکانات مطلوبی که در اختیار این تیم قرار داشت و با توجه به حضور ۸ ساله کی‌روش، قطعاً عامل اصلی ناکامی ملی‌پوشان فوتبال ایران را به خوبی شناسایی کرده است.
منبع: تسنیم http://hadidnews.com/vdceo78x.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما