تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲
بسکتبال جام ملت‌های آسیا - فیلیپین

پیروزی ایران مقابل قهرمان آسیا با ۱۹ امتیاز اختلاف

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی سوم خود در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل چین به برتری رسید.
پیروزی ایران مقابل قهرمان آسیا با ۱۹ امتیاز اختلاف
به گزارش حدیدنیوز، تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین بازی دور مقدماتی خود از ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز شنبه در سالن مالاو آره‌نا به مصاف چین، قهرمان دوره گذشته رفت.

تیم ایران که پیش از این صعودش به دور دوم را مشخص کرده بود، موفق شد در این بازی ۷۰ بر ۵۱ به برتری برسد و مرحله نخست را بدون شکست به پایان برساند.

تیم ایران در این بازی با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی وارد میدان شد.

*کوارتر اول: ۲۶ بر ۱۶ به سود ایران

ملی پوشان کشورمان بازی را خوب آغاز کردند و در همان ابتدا ۴ بر صفر با امتیازهای صمد نیکخواه بهرامی و اوشین ساهاکیان پیش افتاد و آفاق نیز ۲ امتیاز را برای کشورمان کسب کرد.

چینی‌ها با دفاع خوب ایران در نفوذ به زیر حلقه مشکل داشتند و مجبور بودند پیرامونی کار کنند. در ادامه کار زمانی که داور خطای بازیکن چین را اعلام کرد سرمربی این تیم به شدت به قضاوت اعتراض کرد. ۵ دقیقه از بازی گذشته بود که چینی‌ها با یک پرتاب ۲ امتیازی نخستین امتیاز خود را کسب کردند. در ادامه اصغر کاردوست و آرن داودی وارد میدان شدند که بلافاصله پس از این تعویض چینی‌ها از روی دست کاردوست چهارمین امتیاز خود را گرفتند، اما صمد نیکخواه بهرامی بلافاصله پس از یک نفوذ در زیر حلقه حساب کار را ۱۴ بر ۴ کرد.

در ادامه کاردوست و آفاق ۴ امتیاز را برای ایران کسب کردند، اما پس از آن یک پرتاب ۳ امتیازی توسط چینی‌ها حساب کار را ۲۱ بر ۱۲ کرد. محمد جمشیدی نیز در ۲ دقیقه پایانی این کوارتر جای صمد وارد میدان شد.

در یک دقیقه پایانی چینی ها بار دیگر شوت ۳ امتیازی موفق داشتند، اما نفوذ دوباره ساهاکیان در زیر حلقه نتیجه را ۲۴ بر ۱۵ به سود ایران کرد و رد پایان نیز این کوارتر ۲۶ بر ۱۶ با برتری ایران به پایان رسید.

*کوارتر دوم: ۱۵ بر ۸ به سود ایران

ایارن با ترکیب آفاق، ساهاکیان، جمشیدی، آرن داودی، روزبه ارغوان وارد میدان شد. با وجود گذشت بیش از دو دقیقه از بازی هنوز امتیازی کسب نشده بود که حامد حدادی، با یک اسلم دانک خوب امتیازهای ایران را به ۲۸ رساند.

پس از آن چینی‌ها بار دیگر شوت سه امتیازی زدند که وارد سبد ایران شد. حاسب کار ۳۱ بر ۲۰ بود که سامان ویسی وارد میدان شد و ۲ امتیاز را کسب کرد که بلافاصله چینی‌ها درخواست وقت استراحت کردند.

حساب کار ۳۵ بر ۲۴ بود که چینی ها با خطا روی حدادی ۲ پرتاب را به ایران دادند که این بازیکن یکی از آنها را وارد سبد کرد. در ادامه یک اشتباه از آرن داودی توپ را در اختیار چینی‌ها قرارداد که پس از این اتفاق بچیروویچ برای ایران وقت استراحت کرد.

حساب کار ۳۹ بر ۲۶ بود که بازیکنان ایران پس از چند بار پرتاب ناموفق سرانجام ساهاکیان ۲ امتیاز دیگر را برای ایران کسب کرد تا در پایان نیمه اول ۴۱ بر ۲۴ به سود ایران خاتمه یابد.

*کوارتر سوم: ۱۷ بر ۱۳ به سود چین

چینی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دفاع و حمله خوب کار کردند و بازیکنان کشورمان هم در امتیاز آوری ناموفق بودند. در ادامه کار چینی‌ها توسط ژی ژی بازیکن مشهورشان پرتاب سه امتیازی موفق داشتند. حامد آفاق که در ۲ بازی گذشته ایران چندان تاثیر گذار نبود در یک ضد حمله دو امتیاز را برای کشورمان تصاحب کرد. چینی‌ها در نیمه دوم در زیر حلقه ایران هم موفق بودند و چندین امتیاز را کسب کردند.

در ادامه کار چینی‌ها پرتاب سه امتیازی آفاق را بلافاصله پاسخ دادند تا حساب کار ۴۸ بر ۳۵ به سود ایران شود.

خطاهای چینی‌ها بر روی کامرانی و حدادی ۴ پرتاب را برای ایران به ارمغان داشت که وارد سبد شد و در ادامه نیز چینی‌ها ۶ امتیاز را کسب کردند تا کوارتر سوم در نهایت ۵۴ بر ۴۱ به سود ایران به پایان رسید.

*کوارتر چهارم: ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران

بازی با پرتاب ۲ امتیازی موفق چینی‌ها آغاز شد. سهراب نژاد هم که روز گذشته بازی نکرده بود در این کوارتر وارد میدان شد. در ادامه کار حامد حدادی نخستین امتیاز ایران را در این زمان کسب کرد و پس از آن نفوذ صمد نیکخواه در زیر حلقه و همکاری حدادی ۲ امتیاز دیگر برای ایران کسب شد. ۴ دقیقه از بازی گذشته بود کاردوست وارد میدان شد و پس از آن سرمربی چینی‌ها وقت استراحت فنی کرد.

در ادامه یک توپ ربایی از بازیکنان ایران توپ را در اختیار صمد قرار داد که پس از آن که توپ وارد سبد شد داور خطای حمله نیکخواه را اعلام کرد.

چینی‌ها در این کوارتر با دفاع خوب ایران در امتیازآوری ناموفق بودند و حرفی برای گفتن نداشتند و چهار دقیقه تا پایان بازی ۲۰ امتیاز اختلاف وجود داشت و ایران ۶۳ بر ۴۳ از حریفش پیش بود و تماشاگران پرشور ایرانی که در سالن حضور داشتند و تعداد آنها به ۳۰۰ نفر می‌رسید یک صدا تیم کشورمان را تشویق می‌کردند.

همکاری خوب جمشیدی و کاردوست در ادامه کار دو امتیاز دیگر را برای ایران در پی داشت.

در ثانیه‌های پایانی بازی نیز آرن داودی پرتاب‌های پنالتی خود را وارد سبد کرد تا در نهایت ایران ۷۰ بر ۵۱ برنده بازی شود.

به گزارش فارس دور دوم مسابقات از روز دوشنبه آغاز می‌شود. در این مرحله تیم‌های اول تا سوم گروه C با تیم‌های اول تا سوم گروه D در یک گروه قرار گرفتند.

این رقابت‌ها از ۱۰ مرداد آغاز شده و ۲۰ مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا را کسب خواهند کرد. http://hadidnews.com/vdcco4qi.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما