تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
مدیرعامل ایران خودرو جزئیات توافقنامه جدید با پژو را تشریح کرد و با اعلام اینکه نباید به صنعت خودروسازی حمله شود، گفت: اگر صنعت خودروی کشور دچار مشکل شود، نصف کارخانه فولاد مبارکه تعطیل خواهد شد.
جزئیات توافق با پژو؛ یکه‌زارع:پژو در ایران کارخانه احداث می‌کند
به گزارش حدیدنیوز، هاشم یکه‌زارع امروز در مراسم توقف تولید وانت پیکان با اشاره به اینکه صنعت خودروی کشور در 2 سال اخیر دچار مشکلات زیادی شده است اظهار داشت: همین موضوع باعث شد تا خط تولید کارخانجات کاهش پیدا کرده و نتوانیم رضایت مشتریان در عرضه و کیفیت خودروها را برآورده نماییم.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو در ایران در جایگاه پراهمیتی قرار داشته و باید توجه ویژه‌ای به آن شود، افزود: اگر صنعت خودروی کشور دچار مشکل شود، نصف کارخانه فولاد مبارکه تعطیل خواهد شد، بنابراین نباید به عدم حمایت از این صنعت توجه کرد. 
 
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این که مشکلات صنعت خودرو را قبول دارم، تصریح کرد: اما نباید به این صنعت حمله شود چرا که صنعت خودرو موتور محرکه هر صنعت به شمار می‌آید و باید تمام بخش‌ها ضمن شناسایی ضعف آن راهکار مناسبی را برای حل مشکلات این صنعت به کار گیرند. 
 
یکه‌زارع در ادامه با تاکید بر اینکه سال 93 سال خوبی برای این شرکت بود، گفت: امسال وزارت صنعت برنامه تولید 530 هزار دستگاه را برای ما تعیین کرده اما ایران خودرو در خود شرکت برنامه تولید 600 هزار دستگاه را تعریف کرد چرا که اطمینان داشتیم این امر با کمک و همکاری بخش‌های مختلف میسر می‌شود.
 
وی به سهم ایران خودرو در تولید خودرو تا سال 1404 اشاره کرد و افزود: باید در سال 1404، 3 میلیون خودرو در کشور تولید شود که سهم ایران خودرو 1.8 میلیون دستگاه است البته ایران خودرو پیش از این سهم 35 درصدی از بازار خودروی کشور داشت که هم‌اکنون این سهم را به 54 درصد ارتقا داده و حتی درصددیم آن را به 60 درصد برسانیم. 
 
مدیرعامل ایران‌خودرو به اتفاقات مهم این شرکت در توسعه محصول نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما یک تحول اساسی در محصولات ایران خودرو انجام می‌دهیم، برهمین اساس تا 2 سال آینده حداقل 3 محصول جدید را با طراحی خود به بازار عرضه می‌کنیم. 
 
یکه‌زارع با اشاره به اینکه هدف ما از تولید محصولات با طراحی داخلی گرفتن بازار از چینی‌هاست تصریح کرد: درصددیم تا با تولید محصولات باکیفیت و البته با قیمت مناسب بتوانیم سهم بازار خودروهای چینی را در کشور از آن خود کنیم. 
 
وی با بیان اینکه برای توسعه محصول پای شرکت‌های خارجی نیز به میان می‌اید، اظهار داشت: ایران خودرو هم‌اکنون با شرکت‌های رنو، پژو و سوزوکی در حال مذاکره برای افزایش همکاری‌هاست البته یک شرکت اروپایی نیز به این شرکای خارجی اضافه خواهد شد.
 
مدیرعامل ایران‌خودرو به جزئیات توافقات اخیر ایران‌خودرو با شرکت پژو اشاره کرد و گفت: ما در روند همکاری خود با شرکت‌های خارجی بازار خودرو را در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم بلکه در قرارداد جدید خود با پژو که قرار است یک کارخانه تاسیس کنیم 50 درصد سهام آن متعلق به پژو و 50 درصد سهام این کارخانه متعلق به ایران‌خودرو است. 
 
یکه‌زارع اضافه کرد: ایجاد مراکز تحقیقات مشترک و تولید پلت‌فرم‌های مشترک در دستور کار این شرکت در قراردادهای ما با شرکت‌های خودروسازی است. 
 
وی با اشاره به اینکه در قرارداد جدید خود با پژو قرار است 30 درصد محصولاتی که به صورت مشترک تولید می‌شود صادر گردد، اظهار داشت: به عنوان نمونه اگر در کارخانه مشترکی که تاسیس کرده‌ایم 100 دستگاه تولید شود باید 30 عدد آن صادر گردد حال اگر رقم صادرات محقق نشد، به طور حتم سطح تولید نیز کاهش خواهد یافت. 
 
مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر اینکه ما تنظیم قراردادهای خود با شرکت‌های خارجی آن هم به صورت CKD را فراموش کرده‌ایم گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در همکاری‌های مشترک خود با شرکت‌های خارجی بتوانیم سهم 1800 دستگاه خود را در سند 1404 محقق کنیم.
 
یکه‌زارع در ادامه با اعلام این که در مراسم امروز که خودروی وانت آریسان جایگزین وانت پیکان می‌شود قرار است در آینده موتور این خودرو در شرکت ایران‌خودروی تبریز تولید شود، افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال آینده تجهیزات رنگ خودروی وانت آریسان نیز به شرکت ایران‌خودرو تبریز منتقل می‌شود تا این شرکت در آینده بتواند همانند سال‌های گذشته یک بازوی توانمند برای ایران خودرو در تولید محصولات با کیفیت به شمار آید.
 
وی اضافه کرد: در کنار تولید وانت آریسان در شرکت ایران‌خودروی تبریز قرار است سایر محصولات جدید ایران‌خودرو در این شرکت تولید شود. 
  http://hadidnews.com/vdce7e8x.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما