تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
استفاده ابزاری از این شبکه ها در راستای اهداف سیاسی کاخ سفید را مشهود می سازد.
توئیتر و فیسبوک محل جمع آوری صد ها میلیون دلار برای تروریست های سوریه
ایالات متحده در این راه با استفاده از شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک ، توانست میلیون ها دلار برای آنان از این کشور ها ، جمع آوری کند که این موضوع باز هم استفاده ابزاری از این شبکه ها در راستای اهداف سیاسی کاخ سفید را مشهود می سازد.


ایالات متحده در این شرایط سعی نمود تا رایزنی با کشور های عرب حوزه خلیج فارس را برای شارژ مالی تروریست ها ادامه دهد که در این راه با استفاده از شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک ، توانست میلیون ها دلار برای آنان از این کشور ها ، جمع آوری کند که این موضوع باز هم استفاده ابزاری از این شبکه ها در راستای اهداف سیاسی کاخ سفید را مشهود می سازد.



سرویس بین الملل«سراج۲۴» : پس از آن که ایالات متحده به دلایل گوناگون از جمله عقب نشینی شرکای همیشگی اروپایی اش مانند انگلیس و فرانسه برای عدم همراهی در این جنگ و نیز رای منفی کنگره همراه با کسب اطمینان از آمادگی بالا و قدرت دفاعی متحدان سوریه ، فعلا به این کشور حمله نکرده است ، باید گفت که شرایط خوبی برای معارضان مسلح وجود ندارد. ت



تروریست های منتقل شده و ساکن سوریه هم اکنون در بد ترین شرایط روحی و تجهیزاتی به سر می برند که رییس جمهور ایالات متحده در این شرایط سعی نمود تا رایزنی با کشور های عرب حوزه خلیج فارس را برای شارژ مالی تروریست ها ادامه دهد که در این راه با استفاده از شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک ، توانست میلیون ها دلار برای آنان از این کشور ها ، جمع آوری کند که این موضوع باز هم استفاده ابزاری از این شبکه ها در راستای اهداف سیاسی کاخ سفید را مشهود می سازد.



 

این پول های هنگفت که از طریق اعانه اینترنتی و به واسطه فعالیت بی وقفه این شبکه های اجتماعی عمدتا از اتباع پولدار کشور های عربستان و قطر و امارات به دست می آید ؛ بیشتر صرف استخدام جوانان پناهنده به عنوان جنگجو در سوریه و نیز خرید تسلیحات و یا تامین مالی یک عملیات و یا آموزش و تسلیح یک جنگجوی غیر سوری اختصاص داده می شود. اما جالب این است که دیوید اس کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفته است که: بیشتر این بودجه ها توسط شهروندانی در خلیج فارس و به ویژه در کویت تامین می شود و متاسفانه کویت که منبع کمک های مالی برای گروه های افراطی در جنگ های عراق و افغانستان محسوب می شود، همچنان محیطی مجاز برای تامین بودجه فعالیت های تروریستی است.







ولی مشکلی که در این بین عامل دغدغه واشنگتن بوده ، دیکته نمودن خواسته های حامیان مالی عرب جنگ سوریه به کاخ سفید است که در حقیقت آنان را برده خود نمودند و سعی دارند در تمام مراحل تصمیم گیری و اجرای سیاست های آمریکا در سوریه ، خواست خود را اعمال کنند. برخی از مقامات آگاه به مسائل عنوان شده که عمدتا نزدیک به کاخ سفید هستند ، می گویند که آنچه نگرانی ها را بیشتر می کند این است که برخی از این تامین کنندگان بودجه ، شبه نظامیان شورشی را به سلیقه و تحت فرمان خود تعیین کردند و درصددند تا همه چیز از ایدئولوژی گرفته تا تاکتیک را به آنها اجبار کنند که عامل تفرقه معارضان مسلح شده است. http://hadidnews.com/vdcdxf0x.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما