تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
بر اساس آمار بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا ظهر امروز در حدود ۱۲۸ هزار و ۸۱۶ خطوط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی شناسایی و قطع شده است.
علت قطع بیش از ۱۲۸ هزار سیم کارت شخصی
به گزارش حدیدنیوز، سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی پس از افزایش نارضایتی از پیامک‌های تبلیغاتی و یا ارزش افزوده ایجاد شد تا در راستای مقابله با این موضوع سیم کارت‌هایی از این دست را شناسایی و قطع کند.
 
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه مانند پیامک‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده باید اجازه قبلی از مشترک دریافت شود تا با آگاهی کامل مشترکین از هزینه‌های آن، این پیامک‌ها را دریافت کنند.
 

تحت این شرایط مشاهده می‌شود برخی پیامک‌ها بدون هیچ گونه اطلاع رسانی برای مشترک ارسال و هزینه‌های آن در قبض پایان ماه یا سایر بخش‌ها لحاظ می‌شود.
 
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه # ۸۰۰* و سامانه ۱۹۵ دو روش موجود برای معرفی پیامک‌ها از سوی مردم هستند که تاکنون با استفاده از روش‌های مذکور طبق آخرین آمار بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حدود ۱۲۸ هزار و ۸۱۶ از خطوط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی شناسایی و قطع شده است.
 
گفتنی است، در کنار سیم کارت‌های شخصی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند شماره‌های تلفن ثابت مشاهده شده که این موارد نیز گزارش و ثبت شده است.
اپراتورهای تلفن همراه موظفند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی تا مشترک بتواند دریافت پیامک‌های انبوه خود را مدیریت کند، همچنین طبق اخطارهای گذشته اگر دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم کارت تلفن همراه در اختیار ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، جریمه لغو مجوز خواهند داشت.
منبع: میزان http://hadidnews.com/vdcdjf0s.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما