تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۸
ماجرای بیماری مهدی هاشمی با سندی که امروز «پزشک معتمد خانواده هاشمی» از سلامتی وی داد وارد فاز جدیدی از گمانه زنی ها درباره وی شد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در سندی که امروز پزشک خصوصی خانواده هاشمی منتشر کرد بر گزارش هایی که طی این یک هفته بر سلامتی «آقا زاده» بود صحه گذاشت؛ دکتر ناظری که خانواده هاشمی به عنوان پزشک معتمد خود به زندان اوین معرفی کرده بود، در سطر ششم این نامه که به یک مقام عالیرتبه قضایی نوشته شده است به صراحت تاکید می‌کند: «با توجه به بررسی‌های کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی کرونر قلب وجود ندارد».

اهمیت این جمله دکتر این خانواده در این است که وی در نامه روز ۱۰ آبان خود که خانواده هاشمی آن را به ضمیمه بیانیه خود منتشر کرده‌اند، هدف از اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان راخبرگزاری فارس: تفهیم ۴ اتهام به مهدی هاشمی/ پزشکان بیماری را تایید نکرده‌انددقیقاً همین موضوع یعنی تشخیص وجود یا عدم ضایعه از طریق آنژیوگرافی اعلام کرده است.

این نکته قابل توجه است که در همان نامه هم علت اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان، نه تشخیص پزشک بلکه اظهارات خود مهدی هاشمی عنوان شده است.

جالب اینجا است که "دکتر ناظری" در نامه ۱۰ آبان تاکید کرده بود مهدی هاشمی را در زندان معاینه کرده و تمام علائم قلبی او نرمال است اما بر اساس اظهارات خود وی ضرورت دارد آنژیوگرافی روی او انجام شود.

این در حالیست که خانواده هاشمی در نامه‌ای که اخیرا منتشر کرده‌اند، مدعی شده‌اند که طول کشیدن عمل آنژیوگرافی تا حدود یک هفته پس از منتقل شدن مهدی هاشمی به بیمارستان دی به دلیل تشخیص پزشکی و انجام آزمایشات لازم بوده و حال آنکه نامه دکتر ناظری به صراحت این موضوع را رد و تأکید می‌کند که عدم انجام آنژیوگرافی در طول یک هفته صرفا به دلیل عدم آمادگی مهدی هاشمی بوده است.

انتشار این سند نادرستی اظهار‌نظر خانواده هاشمی که در همین بیانیه که مدعی شده‌اند عارضه قلبی بیش از یک ماه مهدی را آزار داده، کاملاً اثبات می‌شود؛ چرا که دکتر شخصی این خانواده تأکید کرده اساسا چنین چیزی وجود نداشته است.

اما محسنی اژه ای عصر دوشنبه در سی و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه پزشکان سلامتی قلب و عروق مهدی هاشمی را تایید کردند، گفت: خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز دادیم.

اژه ای با اشاره به انتشار بیانیه خانواده هاشمی اظهار داشت: خانواده آقای هاشمی چندی قبل با صدور بیانیه ای چند مطلب را مطرح و نسبت به بردن مریض از بیمارستان به اوین مطالب منتشر شده در رسانه ها و اقدامات بازپرسی مطالبی را مطرح کردند. باید بگویم که دوست داریم به هر زندانی تا جایی که ممکن است توجه شود اما فراهم کردن آنچه که خانواده های زندانیان می خواهند برای ما مقدور نیست. البته باید بگویم خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز داده شد، که اگر برای ما مقدور بود به مابقی نیز تعلق می گرفت.

وی ادامه داد: خیلی به وی امتیاز داده شد، اگرچه یک ماه بازداشت وی در انفرادی درست است، ولی او با خانواده ملاقات و چندین بار نیز با اعضای خانواده تماس تلفنی داشتند.

با توجه به عدم وجود مشکل جسمانی مهدی هاشمی که امروز نیز از سوی پزشکان خصوصی وی مشخص شد، این موضوع نباید از تیرراس چشم همه‌گان دور بماند که ممکن است بازگشت ناگهانی مهدی هاشمی به ایران، هدفمند و خاصه برای به ثمر رسیدن اتفاق و یا به جریان افتادن روندی از پیش برنامه ریزی شده باشد.

گفته شده مهدی هاشمی در این چند روز حضورش در بیمارستان و به بهانه بیماری ملاقات هایی با برخی چهره های سیاسی داشته است. هنوز علت این دیدارها و اینکه با چه هدفی انجام شده اطلاعی در دست نیست اما به نظر می رسد انتقال وی به بیمارستان توانسته است این زمینه را برای وی فراهم سازد http://hadidnews.com/vdcb.ab9urhbw9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما