تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
قدیری ابیانه در گفت وگو با«حدیدنیوز»:

اصلاح طلبان همچنان به حمایت آمریکا دل خوش کرده اند

برگ برنده اصلاح‌طلبان از نگاه خودشان اعمال تحريم‌های آمريكا و فشار به مردم است.
اصلاح طلبان همچنان به حمایت آمریکا دل خوش کرده اند

از نگاه اصلاح‌طلبان برگ برنده‌شان اعمال تحريم های آمريكا و غرب و بروز مشكلات بيشتر برای مردم است، همچنين آنها به حمايت آمريكا دل خوش كرده‌اند، حمايتی كه در زمان فتنه شاهد آن بوديم اما برگ بازنده آنها رويگردانی مردم از آنها است، مردم نشان دادند كه در برابر توطئه ها هوشيار هستند.
محمدحسن قديری ابيانه، سفير سابق ايران در مكزيك و كارشناس عالی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با حديد نيوز با ذكر اين نكته كه اصلاح طلبان اگر بخواهند وارد انتخابات رياست جمهوری شوند، بايد صلاحيت آنها تاييد گردد، گفت: كسانی كه در فتنه سال ۸۸ دخالت داشته اند و يا سكوت اختيار كرده اند و در برابر فتنه از همان ابتدا موضع نگرفتند و آن را محكوم نكردند كمترين صلاحيتی برای نامزد شدن در رياست جمهوری ندارند.
وی با بيان اينكه همه بايد برای بهتر شدن وضعيت كشور تلاش كنيم، گفت: اصولا يك اصولگرا نمی تواند اصلاح‌طلب نباشد و برای فردای بهتر كشور تلاش نكند، فردای بهتر يعنی فردايی اسلامی‌تر يعنی فردايی كه قوانين اسلامی در كشور بيشتر رواج پيدا كند و رعايت شود.
قديری ابيانه عنوان كرد: در دوران اصلاح‌طلبان قوانين اسلامی در كشور به حاشيه رفت، در واقع اصلاح‌طلبان با عملكرد خود نشان دادند كه آنها از خط امام و ولايت دورتر می‌شوند و به طرز زندگی فاسد غربی نزديكتر می‌شوند.
سفير سابق ايران در مكزيك با ذكر اينكه از نگاه اصلاح‌طلبان برگ برنده‌شان اعمال تحريم های آمريكا و غرب و بروز مشكلات بيشتر برای مردم است، اظهار كرد: همچنين آنها به حمايت آمريكا دل خوش كرده‌اند، حمايتی كه در زمان فتنه شاهد آن بوديم اما برگ بازنده آنها رويگردانی مردم از آنها است، مردم نشان دادند كه در برابر توطئه ها هوشيار هستند.
اين كارشناس عالی وزارت خارجه عنوان كرد: مردم به هيچ وجه حاضر نيستند از مواضع انقلابی خود در برابر دشمنان و فتنه گران دست بكشند، فتنه ۸۸ كودتايی عليه جمهوريت و مدنيت كشور و نيز كودتايی عليه مردم‌سالاری نظام بود.
قديری ابيانه افزود: خوشبختانه اين توطئه‌ها كه مورد حمايت دشمنان داخلی و خارجی نظام قرار داشت با درايت مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم و پشتيبانی آنها از مقام معظم رهبری خنثی شد.
اين كارشناس عالی وزارت خارجه با ذكر اينكه شرط‌گذاری های اصلاح‌طلبان يك امر بی‌فايده است، گفت: آنها با توجه به عملكردشان در فتنه ۸۸ در موقعيتی نيستند كه برای حضور خود شرط‌‌‌‌گذاری كنند و لذا بهتر است كه به عذرخواهی از ملت بزرگ ايران و التماس از نظام روی آوردند.
سفير سابق ايران در مكزيك در پايان عنوان كرد: آنها چنانچه مورد عفو ملت و نظام قرار گيرند اما هيچ گاه صلاحيت نامزدی برای پست‌های حساس در نظام جمهوری اسلامی را ندارند.

http://hadidnews.com/vdcc.iqoa2bqm1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما