تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۳
دایره‌المعارف ویکی‌پدیا اکنون به حدی خوب و کامل است که دیگر چیزی برای افزوده شدن ندارد.
آیا ویکی‌پدیا به آخر خط رسیده است؟
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات IT بخوانید:

*تصاویر نقص تبلت مایکروسافت چند روز پس از استفاده/ اعتراض خریداران


لاش مایکروسافت برای رقابت با آی پد در روزهای نخستین با شکست مواجه شد چرا که کاربرانی که تبلت جدید این شرکت را خریداری کرده اند به شدت نسبت به عیب صفحه نمایش آن معترض بوده اند. 

مهر، تعدادی از نخستین خریداران تبلت سرفیس (Surface) که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده مشکلاتی را در رابطه با شکاف و مشخص شدن سیمهای داخلی صفحه پوشش لمسی تبلت سرفیس گزارش کرده اند که تنها ظرف چند روز پس از استفاده رخ داده است. 


صفحه لمسی تبلت مایکروسافت که شکاف برداشته است

یک تبلت دیگر با یک شکاف که تنها چند روز پس از استفاده ایجاد شده است

یکی از خریداران در تالار گفتگوی مربوط به این محصول نوشته است: پوشش لمسی تبلت من درمیانه قسمتی که به صفحه نمایش متصل شده درحال جدا شدن است و لایه رویی نیز شل و ناهمواره شده است. نگرانم که با استفاده بیشتر وضعیت این خرابی بیشتر می شود.

این نقص در تمام موارد یکسان است، پوشش لمسی تبلت مایکروسافت که دارای یک صفحه کلید است در قسمت شکاف دارای نقص است.

مشخص نیست که آیا مشکلات صفحه سرفیس در نتیجه ساخت بد است و بخشی از مشکلات بزرگتری است که با استفاده های بیشتر از این دستگاه در دوره های زمانی طولانی تر نمایان می شود.

حقیقت این است که کاربران آمریکایی و بریتانیایی مشکلات مشابهی را درباره صحفه لمسی سرفیس منعکس کرده اند. 


خریداران سرفیس تصاویری از نقص این دستگاه جدید را در اینترنت منتشر کرده اند

کاربران همچنین گزارشهایی درباره سوء عملکرد صدای این تبلت را منعکس کرده اند.

تاکنون مایکروسافت درباره این چند گزارش درباره نقص دستگاه اظهار نظر نکرده است.

این درحالی است که یک سخنگوی مایکروسافت در گفتگو با سی نت اظهار داشته است که این شرکت تلاش خود را برای ارائه محصولات دارای کیفیت عالی به مصرف کننده انجام می دهد. ما با بخش عملیات پشتیبانی از مصرف کنندگان قرارداد فعالی داریم و از نمونه های جزئی نقص مطلع هستیم. مشتریان می توانند برای مطرح کردن پرسشهای خود با بخش پشتیبانی مشتریان مایکروسافت تماس حاصل کنند. 



تبلت سرفیس روز ۲۵ اکتبر (۴ آبان) در نشست مطبوعاتی در نیویورک به نمایش گذاشته شده است

سرفیس با قیمت ۵۰۰ دلاری به فروش می رسد و می توان حافظه آن را ارتقا داد. پوشش لمسی این تبلت به تنهایی ۸۰ دلار است و مایکروسافت برای تعویض پوششهای لمسی از کاربران هزینه اضافی دریافت نمی کند.

این تبلت از روز ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) پیش فروش شد و مایکروسافت امیدوار است که میلیونها دستگاه از این تبلت را به فروش برساند.



*یا ویکی‌پدیا به آخر خط رسیده است؟
 

ایتنا، سایت خبری تک‌آی به نقل از مجله تاریخ نظامی نوشت: ریچارد جنسن، پژوهشگر تاریخ، معتقد است اکنون ویکی‌پدیا بیش از هر زمان دیگری اشباع شده است.

این کارشناس به عنوان مثال به مدخل ویکی‌پدیا درباره جنگ سال ۱۸۱۲ اشاره کرد و گفت این پست کامل نشان می‌دهد که ویکی‌پدیا تا چه اندازه کامل است.

یادآور می‌شود جنگ ۱۸۱۲ بین آمریکا و امپراطوری بریتانیا روی داد.

در جریان این جنگ که حدود ۴ سال به طول انجامید، شهر واشنگتن به اشغال نیروهای بریتانیا درآمد و قسمت‌هایی از این شهر از جمله کاخ سفید، به آتش کشیده شد.

به گزارش ایتنا، ویکی‌پدیا در مقاله‌ای که درباره جنگ ۱۸۱۲ آورده جزئیات این رویداد مهم را به تفصیل بیان داشته و با درج عکس‌ها و نقاشی‌های قدیمی، وضعیت طرفین متخاصم را به تصویر کشیده است.


چندین نقشه و سند تاریخی، غنای این مقاله را تکمیل کرده است.

آقای جنس اظهار داشت: در روزهای اولیه افزوده شدن این پست به ویکی‌پدیا، یک گروه از کارشناسان تاریخ، در یک روز چندین بار آن را ویرایش کردند.

وی خاطرنشان کرد که تاکنون هزاران مقاله ویکی‌پدیا که به مفاهیم، رویدادها و شخصیت‌های مهم اشاره می‌کند، کمابیش ویرایش شده است.

جنسن مدعی شد: تعداد چیزهایی که می‌توان درباره یک موضوع نوشت، متناهی و محدود است.

تا تابستان امسال، ویکی‌پدیا دارای بیش از ۸۵ میلیون صفحه بوده که نزدیک به ۲۲ و نیم میلیون عدد از آنها مقاله است.

این کارشناس در عین حال تاکید کرد که هنوز هم کارهای زیادی وجود دارد که باید در ویکی‌پدیا انجام شود.

وی محلی‌سازی مقالاتی را که به زبان‌های دیگر نوشته شده، بخشی از این کارهای ناتمام دانست.



*ر توییتر از اخبار آینده مطلع شوید!


گروهی از محققان الگوریتمی طراحی کرده‌اند که می‌تواند رویدادهای مهم در توییتر را پیش از وقوع آنها پیش‌بینی کند.



گروهی از محققان دانشگاه MIT الگوریتمی طراحی کرده‌اند که می‌تواند اخبار و رویدادهای مهم جهانی در توییتر را پیش از وقوع آنها پیش‌بینی کند.


به گزارش ایتنا به نقل از سایت وایرد، این الگوریتم که توسط پروفسور Devavrat Shah، استادیار دانشگاه MIT نوشته شده، قادر است موضوعاتی را که طی یک و نیم تا پنج ساعت آینده به موضوعات داغ توییتر یا اصطلاحاً ترند تبدیل می‌شود، شناسایی کند.

ضریب دقت این شیوه ۹۵ درصد است، که رقم بسیار جالب توجه و قابل قبولی به شمار می‌رود.

این برنامه با آنالیز ترافیک توییتر، در می‌یابد که کدام عبارت یا مفهوم ممکن است طی ساعات آینده به یک خبر و رویداد مهم تبدیل گردد.

پروفسور شاه، عملکرد این الگوریتم را ساده خوانده است.

الگوریتم مزبور با زودتر نشان دادن موضوعات داغ، می‌تواند توییتر را در نمایش آگهی‌هایی که از نظر موضوع به این مباحث پرطرفدار نزدیک هستند، کمک کند.

از سوی دیگر مطلع شدن از قیمت سهام یکی دیگر از فواید مهم این برنامه به شمار می‌رود.


*نسول Wii U با میکروفن کارائوکه و چت تصویری



مدیر شرکت نینتندو باتعظیم به بینندگان، یک دستگاه Wii U را آنباکس (UnBox) کرد تا از جزئیات بیشتری درباره‌ی این کنسول که قرار است چند هفته‌ی دیگر به بازار بیاید خبردار شویم. ویدئوی منتشر شده، آنباکس رسمی Wii U از شرکت نینتندوست.



کنسول Wii U که قرار است در تاریخ ۱۸ نوامبر در آمریکا، ۳۰ نوامبر در اروپا و ۸ دسامبر در ژاپن به بازار فرستاده شود، اولین دستگاه از نسل هشتم کنسول‌های بازی است.
این دستگاه نخستین کنسول بازی نینتندوست که از بازی‌های HD پشتیبانی می‌کند. 



 در ویدئوی آنباکس Wii U توسط آقای ایواتا سان؛ مدیر نینتندو، مشخص شد که آداپتور این دستگاه که نسبتا بزرگ است، در داخل دستگاه تعبیه نشده و باید این آداپتور بزرگ خارجی را با سیم به دستگاه وصل کرد. خود دستگاه اصلی، دارای دو پایه است که دستگاه رویشان به‌شکل ایستاده قرار می‌گیرد.



آقای سان، بعد از نشان دادن گیم‌پد یا دسته‌ی بازی که به تبلت بی‌شباهت نیست، پایه شارژکننده‌‌اش را نیز از جعبه بیرون آورد. این پایه باید به یک آداپتور خارجی کوچک که مخصوص شارژ گیم‌پد است متصل شود و با قرار دادن گیم‌پد روی این پایه، می‌توان آن‌را شارژ کرد. 

در مواقعی که نیازی به شارژ گیم‌پد ندارید ولی می‌خواهید گیم‌پد را روی پایه‌اش قرار دهید، یک پایه دیگر برای این‌کار در نظر گرفته شده که شبیه پایه شارژ است. آقای سان، کابل HTMI را نیز از جعبه خارج کرد و افزود اگر بخواهید این کابل را جداگانه تهیه کنید باید قیمت بالایی بپردازید!

آقای سان در این ویدئو دستکش سفیدی بر دست داشت و به‌گفته خودش این دستکش‌ها به او احساس «ماریو» بودن می‌دادند. مدیر نینتندو چند بار در باز کردن بخش‌های مختلف جعبه و دستگاه با مشکل مواجه شد و افزود این اولین بار است که جعبه‌ی Wii U را می‌بیند و بازمی‌کند!

در کنسول Wii U کاربران می‌توانند حساب کاربری مجزای خودشان را داشته باشند و تا ۱۲ نفر می‌توانند از یک کنسول حساب کاربری خود را فعال کنند.
این کاربران به‌صورت مجزا می توانند تنظیمات و Saveهای بازی‌هایشان را ذخیره کنند. علاوه بر این در حساب کاربری هر فرد، صفحه‌های مورد علاقه‌اش در اینترنت و حتی مراحل بازی‌های اینترنتی‌اش نیز نگه‌داری خواهد شد تا از بحث و جدل در خانواده‌ها بر سر مراحل بازی‌های اینترنتی جلوگیری شود!
هر کاربر در شبکه‌ی Wii U یک ID دارد و تنظیماتش در این ID ذخیره می‌شوند.
احتمالا در سال آینده امکان اتصال به این ID از دستگاه‌های دیگر مانند کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند نیز فراهم می‌شود و می‌توان از eShop نینتندو نیز خرید کرد.

از امکانات دیگر این کنسول این‌است که در هنگام بازی با گیم‌پد، می‌توان بازی را متوقف کرد و بدون از دست رفتن مراحل پیشرفت در بازی، مرورگر اینترنت را باز کرد و از اینترنت استفاده کرد.
امکان ارسال تصاویر در حال مشاهده از گیم‌پد به صفحه بزرگ تلویزیون نیز وجود دارد.
یک شبکه اجتماعی از بازیکنان Wii نیز در آینده راه خواهد افتاد که کاربران می‌توانند پیشرفت‌شان در بازی‌ها و همچینین عکس‌های مراحل بازی‌هایشان را در این شبکه به اشتراک بگذارند. در حین بازی حتی می‌توانید برای دوستان‌تان یادداشت بنویسد و ارسال کنید.

آقای سان در معارفه‌ی Wii U از امکان جدید و جالب دیگر این کنسول نیز پرده برداشت.
مدیر نینتندو از ژاپن با یکی از هم‌دانشگاهی‌هایش در آمریکا ارتباط تصویری برقرار کرد و نشان داد صدا و تصویر به‌خوبی منتقل می‌شوند. آقای سان در این بین کمی بانمکی را نیز چاشنی کار کرد و روی صفحه لمسی گیم‌پد به هنرنمایی پرداخت!

با اینکه گیم‌پد یک میکروفن داخلی دارد، یک میکروفن هم همراه Wii U ارائه می‌شود که علاقه‌مندان به کارائوکه می‌توانند از این ابزار لذت ببرند و در یک موسیقی، به‌جای خواننده، روی آهنگشان بخوانند. استفاده از سرویس کارائوکه نینتندو با ۹۰هزار قطعه موسیقی، رایگان نیست ولی هنوز قیمتی برای میکروفن اعلام نشده است.


*هم ماوس داشته باشید هم بخاری برقی +عکس 

ازندگان اين ماوس اپتيکال، در درون آن سيستم گرمايي تعبيه کرده اند که با کليد پاور روي سيم آن قابل تنظيم است. 



اگر رايانه شما در اتاقي سرد قرار دارد و مجبور هستيد چند ساعت از روز را در اين شرايط کار کنيد، ماوسی برای این روزهای شما طراحی شده که با امکانات جالب خود مي ‌تواند کاملا دستان شما را گرم کند.

سازندگان اين ماوس اپتيکال، در درون آن سيستم گرمايي تعبيه کرده اند که با کليد پاور روي سيم آن قابل تنظيم است.



در حالت معمول محصول فوق ماوسي معمولي با سه عدد دکمه روي آن است اما اگر هوا سرد بود و بخواهيد از سيستم گرمايي آن استفاده کنيد کافي است کليد On مربوط به Heater آن را روشن کنيد تا از گرماي ماوس بهره‌مند شويد.

اين محصول ۱۸ دلار قيمت دارد که با توجه به قیمت جهانی ماوس، زیاد گران نیست و شاید در برخی نقاط دنیا، بیشتر از این قیمت هم بیارزد چون هم ماوس است هم بخاری برقی. http://hadidnews.com/vdch.qnwt23n-kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما