تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
یک استاد حوزه علمیه گفت: چه توفیقی بیشتر از این است که انسان بتواند این نماز عمیق را که پر از حقیقت، پیام و محتواست در روز اول عید فطر آن‌هم به جماعت و آن‌هم به امامت اعدل‌ترین شخصیت‌های بشریت امروز اقامه کند
نماز عید فطر امسال به امامت امام خامنه‌ای، توفیق بزرگی برای مسلمانان است
به گزارش حدید نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین خادمیان نوش‌آبادی، استاد حوزه علمیه و کارشناس علوم دینی، در گفت‌وگو با سراج24 درباره اهمیت و جایگاه عید سعید فطر در اسلام گفت: اهمیت و جایگاه روز فطر حقیقتی است که در میان اهل ایمان روشن و آشکار است. بعضی از اهل تفسیر فرمودند آیه شریفه «وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» مشیر به همین مسئله‌ی تکبیر و اهمیت یوم الفطر است.

وی ادامه داد: ما در دعوت ماه رمضان می‌شنویم که قرآن کریم می‌فرماید «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، روزه بر شما مقرر گشته است و همچنین امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که در روز اول شوال فرشته‌ای مومنان «یا ایها المومنون» را صدا می‌زند. یعنی همانطور که روزه‌ی ماه رمضان با ندای «ایها المومنون» آغاز و واجب می‌شود، تعظیم و تکریم روز اول شوال و اقامه‌ی نماز نیز با ندای «یا ایها المومنون» برای ما منعقد می‌گردد.

این استاد حوزه علمیه درباره‌ی اهمیت نماز عید فطر توضیح داد: اگرچه نماز روز عید فطر که معروف به نماز عید فطر است در زمان غیبت معصوم(ع) مستحب است اما همین نماز در زمان حضور امام معصوم(ع) واجب می‌شود. این موضوع از محتوا، اهمیت و آثار این نماز خبر می‌دهد.

این کارشناس علوم دینی همچنین خاطر نشان کرد: درست است که امروز دست ما از امام معصوم(ع) کوتاه است اما این فخر و توفیق برای ما به وجود آمده که این نماز را به یک حاکم اعدل و اعلم در زمان خود اقتدا کنیم.

وی به تشریح ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب، به عنوان ولی فقیه و حاکم جامعه‌ی اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: شخصیتی که نزدیک‌ترین فرد از لحاظ عبادت، بندگی، اندیشه، فکر، نیت صالح و اعمال صالح به امام زمان(عج) و تابع ایشان است. تمام دغدغه‌ی فکر، اندیشه و فقاهت ایشان معطوف به این است که مطابق با قرآن و عترت جامعه بشریت را به رشد و تعالی و تکامل برساند؛ این شخصیت امروز رهبر معظم انقلاب ما، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمیان نوش‌آبادی تاکید کرد: این چه توفیقی بیشتر از این است که انسان بتواند این نماز عمیق را که پر از حقیقت، پیام و محتواست در روز اول عید فطر آن‌هم به جماعت و آن‌هم به امامت اعدل‌ترین شخصیت‌های بشریت امروز اقامه کند.

این استاد حوزه و کارشناس علوم دینی در پایان بیان کرد: این موضوع جای شکر دارد که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که حاکم او شخصیتی است صالح و اصلح، زاهد و ازهد، عالم و اعلم و فیقه و افقه. ایشان نائب امام زمان(عج) و در مسیر قرآن و عترت و صراط مستقیمی هستند که قرآن کریم از آن به عنوان صراط حمید یاد می‌کند.
http://hadidnews.com/vdcdnk0s.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما