تاریخ انتشار :جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
یک تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای با عنوان «سناریو وحشت» به بررسی پیامدهای وحشتناک جنگ با لبنان برای اسرائیل پرداخته و تاکید کرد همه مواضع حیاتی اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله بوده و برای تل‌آویو بهتر است سریعتر جنگ غزه را متوقف کند.
وحشت آل صهیون | همه جای اسرائیل در تیررس مقاومت
به گزارش حدید نیوز؛ در پی تداوم هشدارهای محافل صهیونیستی درباره عواقب جنگ با حزب‌الله و نگرانی از گسترش درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی، «یوسی ملمان» تحلیلگر امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد اعلام کرد که اگر اسرائیل اقدام به انجام حمله‌ای ضد لبنان کند، خسارات هنگفتی متوجه اسرائیلی‌ها خواهد شد؛ زیرا حزب‌الله لبنان موشک‌ها و راکت‌هایی دارد که می‌توانند به هر نقطه از عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) از شمال تا ایلات در جنوب برسند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود، در سال‌های اخیر ده‌ها جلسه توجیهی برای فرماندهان ارتش اسرائیل به رهبری فرمانده کل ارتش، فرمانده جبهه داخلی و رئیس بخش اطلاعات نظامی (امان) تشکیل شده که در آن درباره سناریوهای ترسناک جنگ با حزب‌الله بحث شده است. حزب‌الله بین 120 تا 150 هزار موشک در بردهای مختلف دارد که می‌توانند هر هدفی را در اسرائیل (فلسطین اشغالی) نشانه بگیرند.

در ادامه این مقاله تحت عنوان «سناریوی وحشت» آمده است که اسرائیل و حزب‌الله دارای سامانه‌های تسلیحاتی زیادی هستند که می‌توانند شهرها و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی را در هر دو طرف ویران کنند. آنچه که از نزدیک به 5 ماه قبل تاکنون در شمال اتفاق می‌افتد بسیار کمتر از مقدمه جنگ فراگیر میان حزب‌الله و اسرائیل می‌باشد.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: حزب الله از اکتبر گذشته، شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) را با هزاران موشک و گلوله ضد تانک و ده‌ها پهپاد هدف قرار داده و بیش از 60 هزار شهرک‌نشین در شمال خانه‌های خود را از ترس حزب‌الله تخلیه کرده‌اند. حزب‌الله همچنین ضربات زیادی به اهداف نظامی کوچک و بزرگ اسرائیل همانند فرماندهی منطقه شمالی ارتش در صفد و پایگاه اطلاعاتی میرون وارد کرده است. این درحالی است که خساراتی که ارتش اسرائیل به حزب‌الله وارد کرده خیلی جدی و ملموس نبوده است.

موشک‌های حزب‌الله به همه مواضع اسرائیل می‌رسند

در ادامه این مقاله آمده است: اسرائیل ترجیح می‌دهد مشکل با حزب‌الله را از راه‌های مسالمت‌آمیز حل کند و همه می‌دانند که درصورت آغاز یک جنگ گسترده با لبنان، ویرانی‌ها تنها محدود به این کشور نخواهد بود و اسرائیل هم ضربات بزرگی دریافت می‌کند. باید توجه داشته باشیم که اقدامات اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی حزب‌الله به موشک‌های دقیق شکست خورده است. سناریو جنگ با حزب‌الله بسیار وحشتناک است و بنابراین همه باید تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی به کار بگیرند.

تحلیلگر مذکور صهیونیست تصریح کرد: موشک‌های نقطه زن حزب‌الله به همه فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل، مقر فرماندهی کل ارتش در تل‌آویو، نیروگاه‌های برق از حیفا تا عسقلان در جنوب، راه‌آهن، کارخانه‌ها در حیفا و حتی دیمونا و هرمکان مهم در اسرائیل (فلسطین اشغالی) خواهند رسید. علاوه بر آن پروازهای اسرائیل متوقف خواهد شد و با قطعی گسترده برق مواجه می‌شویم.

رئیس اسبق موساد: جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست

در ادامه سناریو وحشتی که این کارشناس صهیونیست برای اسرائیل در جنگ با حزب‌الله ترسیم کرده آمده است که در این جنگ روزانه بیش از هزار موشک به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌شود که ویرانی گسترده‌ای در ساختمان‌ها به وجود خواهد آورد و تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها باید به پناهگاه‌ها فرار کنند و باید چادرهای زیادی برای آوارگان ایجاد شود.

بر اساس این مقاله، جنگ با حزب‌الله تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای علیه اسرائیل خواهد شد و اسرائیل علاوه بر لبنان باید منتظر حملات موشکی از عراق و یمن و سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت هم باشد. همچنین خطر شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد و اسرائیل خود را درگیر جنگی خواهد کرد که تاکنون شاهد آن نبوده است. بنابراین برای اسرائیل بهتر است که هرچه زودتر جنگ غزه را متوقف کرده و به تشدید اوضاع دامن نزند.

«عینات کلیش» رئیس موسسه موسوم به شهرداری حیفا نسبت به خسارات عظیمی که در صورت ورود به جنگ گسترده با حزب‌الله، متوجه اسرائیل خواهد شد هشدار داده و خواستار عدم ورود به چنین جنگی شد.

«زهاوا گالون» رئیس سابق حزب میرتس رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که اسرائیل نمی‌تواند به خودش اجازه بدهد که هم‌زمان در 2 جبهه بجنگد. ما تصور می‌کردیم برای جنگ در غزه آماده هستیم اما همه دیدند که چه اتفاقی افتاد. واقعیت آن است که ما اکنون نمی‌توانیم با حزب‌الله بجنگیم.

چند روز قبل در همین زمینه، «دانی یاتوم» رئیس اسبق موساد با ابراز نگرانی درباره پیامدهای جنگ با مقاومت لبنان اعلام کرد که گشوده شدن جبهه جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست. من 7 اکتبر زمانی که فهمیدم برای نجات اسرائیل نیاز به 2 ناو هواپیمابر داریم بسیار شوکه شدم. ما گمان می‌کردیم درحال جنگیدن با «پابرهنه‌ها» (نیروهای حماس) هستیم اما اسرائیل باید از این واقعیت درس عبرت بگیرد تا دیگر به این مزخرفات برنگردد.

منبع: تسنیم
http://hadidnews.com/vdcg7t9w.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما