تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
جعل آمارتوسط منتقدان دولت سیزدهم؛

تورم ۶۵ درصدی دولت قبل کمتر از ۱۰ درصد شد!

سایت منتقد دولت، آمار تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی را جعل کرد و تورم بیش از ۶۵ درصدی دوره عبدالناصر همتی را زیر ۱۰ درصد نشان داد.
تورم ۶۵ درصدی دولت قبل کمتر از ۱۰ درصد شد!
به گزارش حدید نیوز،  سایت اکو ایران وابسته به روزنامه دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر اقدام به جعل آمار درباره تورم کرده است.

این سایت حامی دولت روحانی، نموداری از نرخ تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی منتشر کرده و مدعی شده که این شاخص در دولت رئیسی به بالاترین سطح رسیده است.

اما دقت در این نمودار، نشان می‌دهد که آمار آن جعلی است و رکوردهای تورمی دوره ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی دستکاری شده است.

به عنوان مثال در بهمن ۱۳۹۹ تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی ۶۵.۳ درصد بوده اما در اقدامی عجیب و در نمودار سایت اکو ایران، کمتر از ۱۰ درصد درج شده است! یعنی نرخ تورم در آن مقطع ۵۵ درصد کمتر از واقع آن جلوه داده شده است.

از دی ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ برای ۴ ماه متوالی نرخ تورم نقطه به نقطه بالای ۶۰ درصد بود اما سایت منتقد دولت، شاخص مذکور در آن مدت را حدود ۱۰ درصد درج کرده است.

همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۸ تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی ۶۰.۲ درصد بوده اما اکو ایران آن را حدود ۲۰ درصد درج کرده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های حامی دولت گذشته برای دستاوردسازی برای آن دولت، چاره‌ای جز جعل آمار ندارند.

احتمالا در ماه‌های آینده شاهد دستکاری آمار رشد اقتصادی نیز خواهیم بود تا رشد اقتصادی نزدیک به صفر دولت گذشته نیز ۱۰ درصد جلوه داده شود.

جعل آمار تورم توسط منتقدان دولت/ تورم ۶۵ درصدی دولت قبل کمتر از ۱۰ درصد شد!
http://hadidnews.com/vdcf0edm.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما