تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که یک نفر از هر هشت زن در فرانسه حداقل یک بار در زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
آمار فاجعه‌بار آزار جنسی در فرانسه
به گزارش حدیدنیوز ، نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می‌دهد از هر هشت زن یک نفر از آن‌ها حداقل یک بار در زندگیشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.
 
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در این خصوص گزارش کرد، طبق تحقیقات اندیشکده بنیاد «ژان ژورز» (Fondation Jean Jaurès)، چهار میلیون زن در فرانسه قربانی آزار جنسی قرار گرفته‌اند که این رقم، 12 درصد از جمعیت زنان فرانسه را تشکیل می‌دهد.
 
طبق این گزارش، بیش از نیمی از این تعداد یا همان 58 درصد گفته‌اند که از رفتارهای نامناسب رنج برده‌اند. نیمی از این زنان می‌گویند که مورد توهین کلامی قرار گرفته‌اند و یک زن از هر پنج زن نیز گفته‌اند که ایمیل‌ها و پیام‌های غیراخلاقی دریافت کرده‌اند.
 
محققان می‌گویند که برای رسیدن به درک بهتری از رواج سوء رفتار جنسی در جامعه فرانسه، مجبور به انجام چنین تحقیقی شدند.
 
آنها معتقدند که این مشکل به یک مسئله مهم سلامت عمومی تبدیل شده است. این تحقیق همچنین نشان داد اکثر زنانی که در این تحقیق و بررسی شرکت کردند، چندین بار تحت انواع مختلفی از آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
 
در فرانسه، جنبشی با عنوان  “Balance Ton Porc“ بسیار مورد استقبال گرفته است. زنان سراسر فرانسه از طریق این جنبش در شبکه‌های اجتماعی تجارب خود در زمینه آزار و اذیت‌های جنسی را به اشتراک می‌گذارند.
 
این جنبش بعد از رسوایی «هاروی وینستین» و جنبش «MeToo» در آمریکا و کشورهای دیگر به وجود آمد.
 
نشریه نیویورک تایمز آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی، گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد هاروی وینستین، یکی از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در آمریکا به مدت سی سال به آزار جنسی زنان پرداخته است.
 
پس از آن، هفته نامه نیویورکر نیز در گزارش مفصلی که پس از ماهها تحقیق و گفت‌وگو با زنان قربانی و جمع‌آوری مدارک متعدد تهیه شده بود، به توضیح موارد متعدد سوء رفتار وینستین، طی سالهای طولانی فعالیت حرفه‌ایش در صنعت سینما پرداخت.
 
در قضیه رسوایی وینستین، شمار زنانی که شکایات خود را به ثبت رساندند و یا در این زمینه با رسانه‌ها به گفت‌وگو پرداختند به ۸۲ نفر رسید، و نام افراد مشهوری همچون «آنجلینا جولی»، «گوئنیت پالترو»، «لایست آنتونی»، «آسیا آرجنتو»، «روزانا آرکت»، «جسیکا بارت» و «کیست بکینسل» در این فهرست دیده می‌شود.
 
بعد از افشای این رسوایی، هشتگ های #MeToo یا #من_هم، توییتر را در برگرفت و تبدیل به صدای زنان آزاردیده سراسر دنیا شد و  صدها زن با دو کلمه «من هم»، از تجربه های شخصی خود از آزار و اذیت جنسی نوشتند.
 
محققان، 2 هزار و 167 زن در بازه سنی بالای 18 سال را در بین تاریخ‌های 6 تا 16 فوریه 2018 مورد بررسی قرار داد.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdci5qap.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما