تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
انتشار انمیشین “نبرد خلیج فارس ۲” در بازه زمانی فعلی که تنش های دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس افزایش یافته، باعث شده رسانه های مختلف جهان نسبت به این تولید تصویری واکنش نشان دهند.
گزارش ویژه؛واکنش رسانه های غربی به حضور شخصیتی شبیه به سردار سلیمانی در یک انمیشن/ بلومبرگ و رویترز درباره «نبرد خلیخ فارس ۲» چه نوشتند؟
به گزارش حدید نیوز؛ انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» که توسط فرهاد عظیما کارگردانی شده، روایتی از رویایی ناوگان دریایی ایران و آمریکا در آب های خلیج فارس است. انتشار این انمیشین در بازه زمانی فعلی که تنش های دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس در چندسال گذشته افزایش یافته، باعث شده رسانه های مختلف جهان نسبت به این تولید تصویری واکنش نشان دهند. در این گزارش به بررسی مهم ترین مطالب منتشر شده در رسانه های معتبر جهان درباره “نبرد خلیج فارس ۲” می پردازیم:

بلومبرگ: اکران انیمیشن الهام گرفته شده از شخصیت سردار سلیمانی همزمان با بالا گرفتن تنش میان تهران-واشنگتن

پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت “ایران همزمان با افزایش تنش‌ها با آمریکا، پخش یک فیلم بلند انیمیشن را در سینماهای تهران آغاز کرد که نبرد بین نیروهای این دو دشمن دیرینه را در خلیج فارس به تصویر می کشد.فرهاد عظیما، کارگردان فیلم انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲»، روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی اعلام کرد این فیلم واکنش ایران به حمله آمریکا را به تصویر می‌کشد.

به گفته وی، در این انیمیشن ۸۸ دقیقه‌ای که دو هفته پیش ابتدا در شهر مقدس مشهد به نمایش درآمد، توان تسلیحاتی و فنون نظامی ایران برای آنکه بتواند به عنوان یک نیروی بازدارنده عمل کند، به تصویر کشیده شده است.

مراحل تولید این فیلم پیش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود؛ اما پخش آن با تشدید بحران در روابط دو کشور پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان شده است.

در پیش برنامه این فیلم، فرمانده نیروهای ایرانی نشان داده می‌شود که به نیروهای دشمن می گوید: « اینجا ایران است؛ جایی که برای افرادی مانند شما به معنی پایان جهان است. اگر به ایران حمله کنید، ما اینجا را به گورستان شما تبدیل می کنیم.»

دیلی میل: در انمیشن “نبرد خلیج فارس ۲” ستون پنجم نیروی دریایی آمریکا توسط ژنرال ایرانی نابود می‌شود

روزنامه «دیلی میل» آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به ساخت انیمیشن ایرانی برای تبلیغ نیروهای نظامی ایران نوشت: این انیمیشن درست در زمان افزایش تنش‌ها بین رییس‌جمهور جدید آمریکا و ایران اکران شده است.انیمیشن جدیدی  در ایران ساخته شده که در آن ستون پنجم نیروی دریایی آمریکا توسط ژنرال ایرانی نابود می‌شود.

به گزارش این روزنامه فرهاد عظیمی کارگردان این انیمیشن گفته این انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای در پاسخ به درشت‌گویی‌های هالیوود و سیاست‌مداران آمریکایی است.ستاره این انیمیشن فرمانده‌ای است که از روی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مدل‌سازی شده است.

سلیمانی فرمانده عملیات‌های برون مرزی ایران در سوریه و عراق و جاهای دیگر است. او در سال‌های اخیر به یکی از شخصیت‌های اصلی رسانه‌ای تبدیل شده است. رتبه بالای او در سیاست سبب شده تردیدهایی در مورد احتمال کاندیداتوری او در ریاست جمهوری سال آینده ایران هم مطرح شود که بعد از طرح این مساله به شدت توسط او تکذیب شد.

ای بی سی نیوز: در انمیشن “نبرد خلیج فارس” کارکتری شبیه به سردار سلیمانی به آمریکایی ها هشدار می دهد

ای‌بی‌سی نیور با اشاره به اینکه کاراکتری دقیقاً شبیه ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس در انیمیشن نبرد خلیج فارس طراحی شده، می نویسد: “او تنها با یک کشتی در مقابل دوازده کشتی آمریکایی مقابله می‌کند و وقتی با هشدار یک فرمانده آمریکایی مواجه می‌شود که تسلیم شو وگرنه کشته خواهی شد، پاسخ می دهد: من دیپلمات نیستم و یک انقلابی ام. او هشدار می‌دهد هر سرباز آمریکایی که علیه ایران وارد جنگ شود باید تابوت خود را سفارش دهد قبل از آن که نیروهای او کل ناوگان دریایی آمریکا را نابود کنند.”

گاردین و رویترز از دیگر رسانه هایی بودند که  درباره شخصیت پردازی، موضوع و شرایط زمانی اکران انمیشن “نبرد خلیج فارس ۲” گزارش هایی را منتشر کرده اند

http://hadidnews.com/vdcdfx0s.yt0ks6a22y.html
منبع : پایگاه جامع تبیینی نفوذ
نام شما
آدرس ايميل شما