تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از 20 اسفند در شبکه‌های توزیع سراسر کشور در سطح استان‌ها و شهرهای بزرگ، میوه شب عید به قیمت مناسب توزیع می شود و امید است که بازار متأثر از میوه‌ای که دولت عرضه می‌کند، قیمت‌ها را تنظیم کند.
به گزارش حدید نیوز به نقل از ایسنا، محمود حجتی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به این‌که امسال با پشتیبانی دولت در زمینه تأمین کالاهای اساسی و ذخایر کالاهای راهبردی وضعیت خوبی داریم، اظهار کرد: در مورد کالاهایی که مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرند از جمله برنج،‌ روغن، شکر و کالاهایی که به طور غیرمستقیم به دست مردم می‌رسد مثل ذرت و گندم وضعیت خوبی داریم.
 
حجتی گفت: در حالی وارد سال 94 می‌شویم که از ذخایر خوبی برخورداریم و در طول امسال هم وضعیت ایمن و خوبی با کمترین نوسان قیمت را در بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی پشت سر گذاشتیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رسم تهیه میوه شب عید گفت: از 20 اسفند تا اواخر اسفندماه دولت تلاش می‌کند در بازار مشکلات کمتر شود و مصرف‌کنندگان کمتر مورد اجحاف قرار گیرند. به خصوص در مورد سیب و پرتقال که طبق سنوات گذشته خریداری‌ شده و از استان‌های مختلف کشور در حال حمل به مراکز فروش است.
 
عرضه مرغ 5900 تومانی در میادین میوه و تره‌بار
 
وی با تأکید بر اینکه در مورد تأمین مرغ هیچ مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: در سردخانه‌ها نزدیک به 150 هزار تن ذخیره مرغ داریم که در سردخانه کیلویی 5500 تومان تحویل داده می‌شود و در میادین میوه و تره و بار کیلویی 5900 تومان عرضه خواهد شد.
 
به گفته حجتی روند تولید و افزایش آن خوب است و طی دو - سه روز گذشته، قیمت مرغ در میدان بهمن که از مراکز عمده توزیع مرغ در تهران است، کاهش یافته و این شرایط ادامه دارد و امید است به قیمت منطقی برسیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این‌که مرغ منجمدی که در کشور توزیع می‌شود، تماما تولید داخلی است، اظهار کرد: دولت موظف است در زمانی که بازار به هر دلیل پس زدگی در تقاضا دارد برای تثبیت قیمت مرغ با لحاظ شرایط اقتصادی، قانونی و بهداشتی مرغ اضافه را جمع‌آوری کند و هر زمان که احساس کرد بازار می‌خواهد مرغ را به قیمت بیشتری عرضه کند، آن را به بازار توزیع کند تا باعث تنظیم بازار مصرف شود و این نقش دولت در رابطه با تنظیم بازار در حوزه کالاهای اساسی است.
 
وی در مورد وضعیت برنج نیز گفت: اساس چگونگی برخورد با واردات این است که توسط تعرفه، کنترل و مدیریت شود و اساس تعرفه این است که قیمت محصول خارجی باید به گونه‌ای باشد که بیشتر از نیاز وارد نشود و به تولید داخل آسیب نزند. اما در فرآیند سال اتفاقات زیادی می‌افتد و به طور مثال یک باره سطح جهانی قیمت برنج یا ذرت 20 درصد افت می‌کند که در داخل نیز تأثیراتی دارد؛ بنابراین باید با بررسی‌های لازم، تمهیداتی بیندیشیم تا مشکلاتی در این حوزه به وجود نیاید و البته باید توجه داشته باشیم که در این معادله بازیگران زیادی حضور دارند.
 
وی همچنین درباره طرح مجلس مبنی بر ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این موضوع به صورت طرح در مجلس مطرح شده و هنوز دولت اظهارنظر نکرده است. اما به نظر شخصی من سازمان حفاظت محیط زیست، سازمانی فرابخشی است و دستگاه اجرایی نیست و بیشتر مسئولیت نظارت، دیده‌بانی و پیگیری استانداردهای زیست‌محیطی را بر عهده دارد اما وزارت جهاد کشاورزی یک دستگاه اجرایی است لذا ادغام این دو به مصلحت نخواهد بود.
 
حجتی همچنین در رابطه با تخلفاتی در حوزه پرورش کرم که سال گذشته اتفاق افتاد، گفت: در گذشته شخصی در این حوزه مجوز فعالیت گرفت اما در نهایت تخلف کرد که همه این موارد به دوره فعالیت ما مربوط نمی‌شود و اوایل کار متوجه شدیم که خارج از حوزه مسئولیت اقداماتی صورت گرفته است؛ بنابراین سریعا اقدام کردیم و مجوز آن حذف شد. در حال حاضر نیز پرونده آن در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود که من از آخرین وضعیت این پرونده اطلاعی ندارم. http://hadidnews.com/vdcguw9w.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما