تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
برخی اصناف می‌گویند از وقتی اصناف نظارت بازار را در دست گرفته‌اند، دفعات بازرسی افزایش یافته تا حدی که باعث افزایش تنش در صنف‌شان شده است اما معاون بازرسی اتاق اصناف تهران می‌گوید: بازرسان ما فقط بر مواردی چون پروانه کسب‌، برچسب قیمت و موارد اینچنینی نظارت می‌کنند و تعیین جریمه اصلی با تعزیرات است.
گرانی‌ها در میدان میوه تره‌بار همچنان ادامه دارد/ناظران اصناف با عمده فروشان میوه از خجالت هم درآمدند
به گزارش حدیدنیوز، حسین درودیان در مورد نحوه نظارت و بازرسی از اصناف که طی یکی دو ماه اخیر از سوی وزارت صنعت برعهده اتاق اصناف گذاشته شده است،اظهار داشت: در بازرسی‌ها بحث تعزیراتی نداریم و بیشتر بحث نظارت بر داشتن پروانه کسب مطرح است.

به گفته این مسئول در اتاق اصناف، بازرسان اصناف در بازرسی‌ها در صورت مشاهده تخلف جریمه‌ای نمی‌کنند بلکه تنها موضوع را گزارش کرده و به تعزیرات برای صدور حکم ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر بازرسی ۱۶ مورد از آیین‌نامه اصناف کنترل می‌شود، افزود: نظارت بر برچسب قیمت‌ها، ضرورت صدور فاکتور و داشتن فاکتور با مهر و نشان و نداشتن تداخل صنفی از جمله مواردی است که در هر بازرسی به جد کنترل می‌شود.

برخورد با فاکتورهای بی‌نام در سطح عمده فروشان

معاون بازرسی اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه برخی اصناف از نحوه برخورد بازرسان اصناف گلایه داشته و عنوان می‌کنند فاکتورهای بی‌نام عمده‌فروشان را قبول نمی‌کنند، در حالی که این فاکتورها مهر شده‌اند،گفت: کار بالاخره باید از یک‌جا شروع شود، اتفاقاً در سطح عمده‌فروشی هم برای داشتن ضرورت صدور فاکتور با مهر و نشان ورود کرده‌ایم.

برخی بارفروشان در برخورد متقابل میوه‌هایشان را از سردخانه بیرون نمی‌آورند

وی همچنین در پاسخ به اینکه نظارت اصناف در میدان میوه‌تره‌بار ظاهراً مشکلی را حل نکرده و قیمت میوه پایین نیامده است نیز در گفت و گو با فارس تصریح کرد: مشکلات میدان میوه تره‌بار را نمی‌توان با توپ و تشر حل کرد و متأسفانه ورود قهری بعضی دستگاه‌ها سبب شده تا برخی از صنف بارفروشان برخورد متقابل کرده و میوه‌های خود را از سردخانه بیرون نیاورند.

درودیان به این نکته اشاره کرد که به دلیل سرمازدگی محصولات باغی در برخی استان‌ها مانند شمال کشور، عرصه میوه کم شده و همه این عوامل دست به دست هم داده تا میوه به حد کافی در میدان تره‌بار عرضه نشود و در نتیجه قیمت‌ها پایین نیاید. http://hadidnews.com/vdcao6ne.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما