تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
مهندس یکه زارع درمراسم عرضه محصولات جدید:

اولویت نخست ایران خودرو توسعه محصول است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درهجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته ضمن بازدید از نمایشگاه به بیان اولویت های ایران خودرو در سال جاری پرداخت.
اولویت نخست ایران خودرو توسعه محصول است
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایکوپرس مهندس هاشم یکه زارع ضمن استقبال از نظرات موافق و مخالف در زمینه صنعت خودرو گفت: واقعیت این است که این صنعت در شرایطی قرار دارد که باید همه دست به دست هم داده و به آن کمک کنند تا این لوکوموتیو در راه اصلی خود ضمن اشتغال زایی به پیشرفت جامعه کمک کند.

یکه زارع با بیان اینکه اولویت نخست گروه صنعتی ایران خودرو توسعه محصول است، ادامه داد: ما ضمن همکاری با کشورهای خارجی و همکاری با آنها، این همکاری را به عنوان اولویت اول در نظر نداریم زیرا اولویت اصلی ما توسعه محصولات داخلی است ،محصولی که سازنده آن فرزندان ایران و قطعه سازان ایرانی است.

وی تاکید کرد:آنچه مهم به نظر می رسد تنها افزایش تیراژ تولید نیست زیرا تولیدی مناسب به نظر می رسد که بتواند بازار خود را در داخل و خارج کشور پیدا کند.

مهندس یکه زارع اظهار داشت:با رسیدن به این هدف و افزایش در توسعه صادرات، درتوسعه کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش موفق بوده ایم و آنچه از نظر ما مهم است همین رویه ایجاد بازار مناسب جهت صادرات محصولات داخلی است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به توسعه همکاری با شرکت های خارجی از جمله پژو و رنو ادامه داد: ما به دنبال شریک تجاری دیگری می گردیم که این شرکت غیر از شرکت های آسیایی و حتی کشورهای اروپایی است.

یکه زارع ضمن اشاره به تیراژ تولید در سال جاری گفت: عدد تیراژی که می خواهیم به آن دست پیدا کنیم ۶۰۰ هزار دستگاه در سال جاری است و آنچه محقق شده حاصل تلاش های شبانه روزی بود که در ایران خودرو صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه شش ماهه دوم سال ۹۴ تصریح کرد: از شش ماهه دوم سال ۹۴ هر شش ماه یک محصول جدید و هر سه سال یک خانواده موتور تولید می شود که البته این محصول ترکیبی از محصولات داخلی و خارجی است.

وی در مورد همکاری با شرکت های چینی تصریح کرد: همکاری با چین در اولویت نخست ما قرار ندارد ولی نمی توان کشوری که در سال گذشته ۲۰ میلیون خودرو تولید کرده را نادیده گرفت ولی آنچه که در اولویت ما قرار دارد تولید محصولات داخلی و اروپایی است که بیش از ۹۰ درصد از سبد محصولات ما را شامل می شود و تنها ۱۰ درصد از سبد محصولات دیگر اختصاص می دهیم.

یکه زارع ضمن اشاره به اولویت های دیگر ایران خودرو تاکید کرد: بر اساس یک برنامه زمانی قرار است گارانتی خودرو را به ۳ سال و گارانتی نیروی محرکه را به ۵ سال برسانیم و بدین وسیله بتوانیم به رضایت مشتریان دست پیدا کنیم زیرا مشتری از ما انتظار داردخودرو با کیفیت دریافت کند بنابر این تا کیفی شدن خودرو و به دست آوردن رضایت مشتری،هنوز راه باقی مانده است.

یکه زارع ضمن اشاره به تعریف های شاخص مناسب در زمینه توسعه کیفی خودرو یادآور شد: باید شاخص هایی در این زمینه تعریف شود که رضایت مشتری را به دست آورد. http://hadidnews.com/vdca6ene.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما