تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
میدان تره بار مرکزی تهران سامان دهی می‌شود

سودهای میلیاردی دلالان میوه

دلالانی که در مقابل بار فروشان فعالیت می کنند ظرف مدت کوتاهی قادر به خرید حجره‌های میلیاردی ‌شوند.
سودهای میلیاردی دلالان میوه
رئیس اتحادیه میوه و تره بار از سود‌های میلیاردی دلالان در میدان میوه و تره بار خبر داد و گفت: طرح‌هایی برای سامان دهی در این میدان در دستور کار قرار گرفته که در آن صورت میوه با قیمت پایین تری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


به گزارش حدیدنیوز، حسین مهاجران در گفت‌وگو با تهران‌پرس، با اشاره به اختلاف زیاد قیمت میوه در باغات کشاورزی و واحدهای صنفی اظهار داشت: باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از این سود  در جیب دلالان می رود درحالی که واحد صنفی و کشاورز هیچ سودی از قیمت بالای میوه و تره بار نمی‌برد.



وی با بیان اینکه برخی از دلالان در هر کیلو میوه حتی هزار تومان سود می‌برند، اظهار داشت: این امر موجب شده که دلالانی که در مقابل بار فروشان فعالیت می کنند ظرف مدت کوتاهی قادر به خرید حجره‌های میلیاردی ‌شوند.



رییس اتحادیه میوه وتره بار ادامه داد: بر همین اساس مذاکراتی با صنف بار فروشان و وزارت صنعت،معدن و تجارت  در این خصوص صورت گرفته تا بازار میوه و تره بار سامان دهی شود.



این فعال صنفی اظهار داشت: طی نشستی که در هفته جاری با صنف بار فروشان برگزار شد محورهایی از قبیل خالص‌فروشی، کاهش حق عمل بارفروشان به ۵ درصد و حذف دلالان از بازار مورد بررسی قرار گرفت.



وی با تایید بر اینکه وزارت صنعت،معدن وتجارت خود خواستار اجرایی این طرح‌هاست، اظهار داشت:ولی متاسفانه برخی از افرادی که از هرج و مرج موجود در بازار متنفع می‌شوند سنگ بر سر راه اجرایی شدن این طرح‌ها می‌اندازند.



مهاجران با بیان اینکه بعضا شاهد هستیم میوه‌ای که به قیمت ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود ، کیلویی ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، اضافه کرد: بی شک بالا بودن قیمت میوه باعث کاهش فروش آن می‌شود بنابراین هر میوه فروش سعی بر این دارد که محصول خود را با قیمت ارزان بفروشد از این رو حداقل سود ممکن را از عرضه محصولات خود می‌برد ولی متاسفانه خانه از پای بست ویران است. http://hadidnews.com/vdccmpqi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما