تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۹
کافی است یک بار سری به شرکت عمران پرند بزنید؛ از همان درب ورودی شرکت دلالانی حضور دارند که به عابرانی که در تردد به این شرکت هستند، می‌گویند «قرارداد پیش‌فروش مسکن مهر خریداریم!»
جولان دلالان در میان واحدهای مسکن مهر!/شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر
به گزارش حدیدنیوز، حدود ۳ ماه پیش بود که وزیر راه و شهرسازی شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر را ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل، خرید و فروش واحدهای مسکن مهر آزاد شده و کسانی که صاحب سند شده‌اند، می‌توانند نسبت به فروش واحدهای خود اقدام کنند.

این در حالی است که در بخشنامه قبلی فقط کسانی که دفترچه قسط بانکی را دریافت کرده‌ بودند، می‌توانستند اقدام به فروش واحد مسکونی خود کنند، اما در دستورالعمل جدید برای پیش‌خریداران هم این امکان فراهم شده تا اجازه فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند.

در دستورالعمل قبلی خرید و فروش مسکن مهر متقاضیان فقط اعیان آن واحد مسکونی را معامله می‌کردند که در آیین‌نامه جدید شرایط خرید و فروش عرصه هم در دستورکار قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.

در شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر پروژه‌هایی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد پیش فروش دارند، نقل و انتقال مسکن مهر میسر است.

در شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر متقاضیانی که قرارداد پیش فروش دارند و به عنوان مثال ۳ میلیون تومان بدهکار است باید این ۳ میلیون تومان توسط خریدار مسکن مهر تسویه حساب شود و آن وقت نام متقاضی جدید جایگزین متقاضی قبلی شود.

به نظر می‌رسد تدوین‌کنندگان دستورالعمل شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر با این روش هم خرید و فروش را قانونی کرده‌اند و هم اینکه سرعت ساخت و ساز و تکمیل مسکن مهر را سرعت داده‌اند.

اما با گذشت ۸۸ روز از ابلاغ این دستورالعمل گزارش‌ها حکایت از آن دارد که متقاضیان خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر همچنان دارای مشکلاتی عدیده‌ای هستند و ابلاغ این بخشنامه نیز نتوانسته تا رونق خرید و فروش به این واحدها را به همراه داشته باشد.

مشکلات عدیده در این خصوص باعث شده تا متقاضیان دست به دامان دلالان شوند و این در حالی است که خود دلالان هم معتقد هستند شرکت عمران با سنگ‌اندازی‌های بیهوده عملاً خرید و فروش مسکن مهر را با سختی همراه می‌کند.

کافی است یک بار سری به شرکت عمران پرند بزنید؛ از همان درب ورودی شرکت دلالانی حضور دارند که به عابرانی که در تردد به این شرکت هستند، می‌گویند «قرارداد پیش‌فروش مسکن مهر خریداریم!»

حضور دلالان در اینجا باعث شده تا به گفته خودشان مرجع قیمت‌گذاری واحدهای مسکن مهر آنها باشند!

این افراد معتقدند که اگر آنها (دلالان) نباشند، بنگاه‌های مسکن به راحتی قیمت بالا را پایین‌تر و قیمت واحدهایی که خیلی ارزش ندارد را بالا تعیین می‌کنند!

هرچند که نام این افراد دلال است اما مدعی این می‌شوند که در حال خیررسانی به فروشندگان مسکن مهر هستند چرا که می‌گویند در تلاش هستند تا آنجا که می‌توانند ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به فروشندگان مسکن مهر سود برسانند و اظهار می‌دارند که سود خودشان از هر معامله مسکن مهر تنها ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است!

به هر حال بسیاری از فروشندگان مسکن مهر هنوز در خصوص خرید و فروش مسکن مهر با مشکلاتی مواجه هستند که حضور دلالان نیز بر این مشکلات افزوده است؛ شاید بهتر باشد دولت و وزارت راه و شهرسازی برای یک بار دستورالعملی تدوین و اجرا کند تا مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود. http://hadidnews.com/vdcjtvet.uqev8zsffu.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما