تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵
طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد

پرند چشم به راه آب، برق، گاز و تلفن!

در حال حاضر ۵۳ هزار واحد مسکونی مهر آماده افتتاح هستند که منتظر نصب کنتور آب، برق و گاز هستند.
پرند چشم به راه آب، برق، گاز و تلفن!
به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویکرد، طرح مسکن مهر به منظور ایجاد زمینه و بستر لازم جهت تامین مسکن مناسب برای افراد جامعه به خصوص اقشار کم درآمد و حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن، در دولت نهم اجرا شد.

طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.

براساس این گزارش، محمد سعیدی‌کیا، وزیر وقت مسکن و شهرسازی سیاست اصلی دولت نهم برای پاسخگویی به مخاطبان اصلی را طرح مسکن مهر اعلام کرد.

به موجب این طرح سالانه تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، زمین در سطح کشور واگذار می‌شود.

همچنین براساس اظهارات علی نیکزاد وزیر سابق مسکن و شهرسازی که در ابتدای خردادماه ۹۲ بیان کرده بود، از ابتدای دولت نهم بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها شروع به ساخت شده‌اند که نیمی از این تعداد در روستاها بوده‌اند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار از این واحدها تا خردادماه ۹۲ تحویل شده و مابقی مسکن‌های روستایی می‌بایست تا پایان دولت دهم تحویل داده شوند.

در حوزه مسکن مهر شهری هم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تکمیل شد که مابقی آن همچنان در دست ساخت است که تکمیل و تحویل آنها به دولت یازدهم کشیده شد.

یکی از مناطقی که برای ساخت مسکن مهر در نظر گرفته شده و این روزها خبرهای متفاوتی از آن به گوش می‌رسد، شهر جدید پرند است؛ این شهر در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی شهر تهران و در مسیر آزادراه تهران - ساوه واقع شده که شامل هفت فاز مسکونی است.

فازهای صفر،‌ یک،‌ دو و سه این شهر شخصی‌ساز هستند و پیش از ساخت واحدهای مسکن مهر در این شهر ساخته شده بودند اما فاز چهار، پنج و شش از جمله اراضی مسکن مهر این شهر هستند که از سال ۸۶ فعالیت ساخت و سازشان آغاز شده است.

در هر فاز از این شهر انبوه‌سازان متعددی مشغول به ساخت و ساز هستند که شرکتی خارجی که ساخت ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در فاز پنج را برعهده داشت، از جمله معروف‌ترین پروژه‌های این شهر شده است.

فاز چهار شهر جدید پرند شامل ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که تعدادی از این واحدها تحویل داده شده و تعداد دیگری در حال ساخت است و باقی‌مانده آن در انتظار تامین خدمات زیربنایی است.

در جنوب فاز چهار شهر جدید پرند حدود ۴۱۰۰ واحد مسکن مهر دیگر نیز در حال ساخت است.

گفتنی است ساخت ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۲۵ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و حدود ۳۳ هزار واحد توسط سه شرکت انبوه‌ساز در حال ساخت است که تا پایان امسال متعهد به تحویل این واحدها هستند.

یکی از مشکلات موجود در خصوص مسکن مهر پرند، عدم نصب انشعاب آب، برق و گاز است؛ این در حالی است که بلگوری عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرده بود در جلساتی که با همکاران وزارت راه و شهرسازی در تهران، استان‌ها و شهرستان‌ها داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم پروژه‌های مسکن مهر آماده تحویل بدون امکانات را در صورت تمایل متقاضی، فروش اقساطی کرده تحویل دهیم.

اما مدیرعامل شهر جدید پرند در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مسکن اعلام کرده در صورت تمایل متقاضیان واحدهای مسکونی مهر را بدون امکانات تحویل می‌دهیم، گفته بنده به هیچ وجه از این موضوع اطلاع ندارم و در جریان نیستم، در جلساتی که بنده حضور داشتم این مورد مطرح نشده است.

باران هاشم‌زهی همچنین در خصوص زیرساخت‌های موجود در مسکن مهر پرند می‌گوید: در حال حاضر ۵۳ هزار واحد مسکونی مهر آماده افتتاح هستند که منتظر نصب کنتور آب، برق و گاز هستند که در نشستی که مسئولان وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی با مسئولان استانی و شهرهای جدید داشتند ارزیابی‌ها از میران اعتبار مورد نیاز برای انجام خدمات زیربنایی انجام و مشخص شد ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور نیاز است. http://hadidnews.com/vdcfyydm.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما