تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
مدیرعامل شرکت بهساز ملت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

برنامه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مشتریان بانکی در شرکت طرح واندیشه بهساز ملت

باید برای مشتریانی که توان پرداخت ندارند راهکاری در شرایط برد- برد اندیشیده شود.
برنامه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مشتریان بانکی در شرکت طرح واندیشه بهساز ملت
به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویکرد، مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه،با بیان اینکه وصول مطالبات بانکی یک کار تخصصی است که باید توسط متخصصان انجام شود، گفت:‌این کار باید به نحوی انجام شود که کمترین لطمه به بازار هدف بانک یعنی مشتریان آن بخورد.

ناصر تاهباز افزود: شرکت‌هایی نظیر شرکت ما باید مشتریان ما را به دو دسته یعنی افرادی که تمایل به پرداخت مطالبات ندارند و دسته‌ای که توان پرداخت ندارند، تقسیم کنند.

وی اضافه کرد: اکثر واحدهای تولیدی در دسته افرادی هستند که توان پرداخت معوقات را ندارند. بنابراین باید با راهکار مناسب از طریق تخفیف بدهی برای آنها اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: دسته دوم مشتریانی هستند که از ابتدای دریافت وام قصد پرداخت آن را ندارند که هر گونه سازش با این گروه غلط است و باید اقدام قضایی در خصوص آن انجام شود.

تاهباز تصریح کرد: مهمترین وظیفه شرکت‌های مسئول وصول مطالبات موقت متمایل کردن مشتریان از هم است و باید سازوکار لازم برای مشتریانی که به خاطر شرایط نامساعد اقتصادی و مسائلی که در اختیار آنها نبوده بدهکار شده‌اند فراهم شود تا به وسیله یک راهکار برد- برد علاوه بر رفع مشکلات مشتریان، منافع بانک هم تامین شود.

مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت گفت: بانک ملت از جمله بانک‌هایی است که در وصول مطالبات معوق از طریق مذاکره موفق بوده و توانسته از این طریق به کم شدن پرونده‌های قضایی کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: راهکار دیگری که وجود دارد این است که اعتبارسنجی مناسب مشتریان انجام شود تا از ایجاد مطالبات معوق پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: بانک ملت تنها بانکی است که نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی آن معادل ۷.۹ درصد است در حالی که در بعضی بانک‌ها این نسبت به ۲۰ درصد هم می‌رسد و نرخ جهانی آن ۳ تا ۴ درصد است.

وی اضافه کرد: در حال ایجاد شرکتی هستیم که بتوانیم از طریق آن مشتریان را اعتبارسنجی کنیم تا رتبه اعتباری آنها مشخص گردد و در واقع از این طریق طبقه‌بندی مشتریان بانک انجام شود.

تاهباز خاطرنشان کرد: مطالبات سررسید گذشته و معوق اخیر بانک حدود ۲ تا ۳ درصد است. http://hadidnews.com/vdce7f8w.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما