تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
پیش بینی وضعیت مسکن و اجاره بها در ۲ ماه پیش رو

ادامه رونق بازار اجاره بها تا ماه آینده /ادامه بحران در بازار

با اجرای فاز دوم هدفمندی، رغبت عمومی به جای خرید مسکن به اجاره واحدهای مسکونی هدایت شده است .
ادامه رونق بازار اجاره بها تا ماه آینده /ادامه بحران در بازار
به گزارش حدیدنیوز به نقل از اقتصاد پرس، بازار مسکن طی سال های اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده است . بسیاری از مردم بر این عقیده بودند که احتمال با تغییر دولت و سیاست های ملی در بخش مسکن ، احتمال بازار مسکن از وضعیت فعلی خارج شده و به جای رکود ، احتمالا شاهد رونق آن خواهیم بود . اما دیری نپایید که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر عواملی که بر بازار قیمتی مسکن تاثیرات خود را خواهند گذاشت ، همچنان شاهد رکود در این بازار هستیم . براین اساس بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا با توجه به شرایط بوجود آمده ، به جای سرمایه گذاری برای خرید مسکن ، نسبت به اجاره و رهن واحدهای مسکونی مورد نیاز خود اقدام کنند . همین مساله البته موجب شده تا قیمت مسکن اندکی افت کند و در عوض ، میزان اجاره بها و رهن افزایش یابد .



به گزارش اقتصاد پرس ، برخی از کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که با وجود شیب تند افزایش قیمت مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری تاکنون ، بازار مسکن در آینده نزدیک شرایط خوبی را تجربه نخواهد کرد . البته شرایط فعلی را می توان تاحدودی مثبت ارزیابی کرد اما با این وجود کارشناسان معتقدند که ادامه روند فعلی احتمالا به رونق بیشتر بازار مسکن نخواهد انجامید . در همین رابطه سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز درباره آینده بازار مسکن گفته است در طول ۴۵ سال گذشته هر دو سه سال یک افزایش قیمتی را شاهد بوده ایم و بنده فکر می کنم که در حال حاضر هم این روند نسبت به گذشته تغییری نکرده است و به نظر می رسد امسال هم شاهد افزایش قیمت هستیم !



یکی از کارشناسان مسکن به خبرنگار اقتصاد پرس گفت : صحبت از اینکه بالاخره چه زمانی شاهد جهش قیمتی در مسکن خواهیم بود ؟ مساله ای است که تاکنون افراد بسیار زیادی به آن پاسخ های متفاوت گفته اند ، اما چیزی که مشخص است این خواهد بود که بازار مسکن به این زودی ها نمی تواند با جهش های قیمتی مسکن خداحافظی کند . جهش قیمتی مسکن متاثر از عوامل بسیاری است که تجربه نشان داده با فروکش کردن یکی ، دیگر تاثیرات خود را به طور ملموس بر این بازار وارد خواهد کرد .



به گزارش اقتصاد پرس ، با نزدیک شدن به ماه پایانی بهار که معمولا زمان نهایی برای انعقاد قراردادهای اجاره می باشد ، باتوجه به اینکه رغبت عمومی به جای خرید مسکن به اجاره و رهن متمایل شده ، بازار اجاره بها رونق بیشتری خواهد یافت . چراکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای سرمایه گذاری پرهزینه در این بازار متلاطم ، سرمایه خود را به حوزه های امن تر و باثبات تری هدایت کنند . در رابطه با افزایش رونق در بازار اجاره بها ، گزارش میدانی مهر حاکی از این است که واحدی ۵۰ متری و یکخوابه با آسانسور، پارکینگ و انباری با شرایط ۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره داده می شود و در نارمک گلبرگ شرقی ۵۰ متری و یکساله با تمام امکانات ۱۵ میلیون رهن و ۶۵۰ هزار تومان در هرماه به اجاره می‌رسد. واحدی در شریعتی با مساحت ۵۰ مترمربع با پارکینگ و انباری ۴۵ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود و مالکی واحد ۵۰ متری با پارکینگ و انباری را در خیابان دوم نیروی هوایی با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد.آپارتمانی ۵۳ متری با عمر ۵ ساله و پارکینگ در نواب قزوین ۲۸ میلیون تومان رهن داده می شود و در رسالت ابتدای مجیدیه ۵۵ متری شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ۸۰۰ هزار تومان اجاره گذاشته شده است.در سبلان شمالی واحدی ۵۳ متری طبقه دوم با عمر ۸ ساله ۴۴ میلیون تومان رهن کامل داده می شود و در میدان سبلان ۵۱ متری با پارکینگ و انباری با ۱۶ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان، اجاره می‌رسد.در سعادت آباد واحدی ۵۵ متری، یکخوابه و لوکس با ۲۰ متر پاسیو ۶۸ میلیون تومان رهن تعیین شده است و در فلکه چایچی چهارراه شورا ۵۰ متری و یکخوابه ۴۵ میلیون تومان رهن داده می‌شود.همچنین در شاهین شمالی برای واحدی ۴۷ متری با تمام امکانات بدون مالک و عمر ۷ ساله ۴۷ میلیون تومان رهن تعیین شده است و تهران نو خیابان وحیدیه واحدی ۵۳ متری با پارکینگ ۳۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود.



برنامه دولت برای خانه دار شدن مردم چیست ؟



به گزارش اقتصاد پرس ، دولت همواره نقش مهمی در بازار مسکن و مساله خانه دار شدن مردم در کشورمان داشته ، سوال اصلی اینجاست که دولت جدید چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده است ؟ در این رابطه ، اخیرا علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به رسانه های داخلی گفته براساس برنامه ریزی انجام شده، تا سه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه برای مسکن کارگری و مستمری بگیران تخصیص می یابد و رایزنی برای جلب منابع بانکی و آورده کارگران نیز در دست انجام است. در این رابطه البته جای این سوال هنوز باقی است که شیوه ها و راهکارهای اجرایی دولت برای خانه دار شدن مردم چیست ؟ آیا فقط اختصاص بودجه مشخص در این حوزه می تواند بطور ویژه ای موثر واقع شود یا خیر ؟



نتیجه گیری / آیا می توان به بهبود بازار مسکن امیدوار بود ؟



به گزارش اقتصاد پرس ، متاسفانه این قاعده همیشه وجود داشته که در بازار معاملات مسکن همواره باید یکی برنده و دیگری بازنده باشد . این مساله در طول زمان موجب شده تا این فکر به وجود بیاید که یا باید مصرف کننده ها سود برند و یا سازندگان و املاک داران . در این رابطه می توان گزاره های معمول را تغییر داد ، طوریکه همه طرفین معادله برنده باشند . این البته منوط به این خواهد بود که بازار مسکن و اطلاعات آن برای همگان روشن شود . باید عوامل موثر در قیمت بازار را متخصصان و شرایط منطقی عرضه و تقاضا تعیین کند نه واسطه ها و افرادی که به فکر منافع شخصی خود هستند . از این رو با وجود احتمالات پنهان در قیمت گذاری مسکن ، بازار در آینده نمی تواند به طور دقیق تعیین شود اما آنچه مشخص است این خواهد بود که باتوجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش شیب تند قیمت مصالح ساختمانی ، بازار با شرایط ویژه ای روبرو خواهد شد که از اکنون نشانه های آن هویداست . http://hadidnews.com/vdcdko0x.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما