تاریخ انتشار :شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی خبر داد:

پیشنهاد بانک مرکزی به دولت برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی

اگر بانکی پرداخت‌های کارت به کارت اینترنتی را به صورت آنی انجام ندهد، خلاف عمل کرده است.
پیشنهاد بانک مرکزی به دولت برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از برگزاری جلسه عصر امروز شنبه در مورد نحوه اختصاص سبد کالایی دو ماه پایانی سال خبر داد و گفت: اگر بانکی پرداخت‌های کارت به کارت اینترنتی را به صورت آنی انجام ندهد، خلاف عمل کرده است، ضمن اینکه بانک مرکزی در پیشنهادی به دولت خواستار تغییر زمان واریز یارانه نقدی شده است.



به گزارش حدیدنیوز، ناصر حکیمی امروز در نشست خبری در بانک مرکزی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد مشکلات ایجاد شده در اجرای طرح اینترنتی شاپرک که قرار بود از اول دی ماه به طور کامل اجرایی شود، گفت: انتقال وجه و تسویه پذیرفته‌گان قبل از اجرای طرح شاپرک به صورت ۴۸ ساعته انجام می شد و هیچگونه تسویه آنی در این طرح وجود نداشت اما پس از اجرای طرح شاپرک این زمان به ۲۴ ساعت تقلیل یافت.



مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه بر اساس مستندات بانک مرکزی در پرداخت های کارت به کارت اینترنتی تا مبلغ سه میلیون تومان هیچگونه مشکل و تاخیری وجود نداشته است، افزود: اگر بانکی کارت به کارت اینترنتی را به صورت آنی تا سقف سه میلیون تومان را انجام نداده، خلاف عمل کرده است.



وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در مورد جریمه هزار تومانی بانک ها در هر تراکنش ناموفق در نتیجه اجرای طرح شاپرک گفت: هنوز مبلغی در این طرح به عنوان جریمه قطعی نشده است و هر تصمیمی که اتخاذ شود بانک مرکزی آن را اعلام می کند.



حکیمی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا دولت برای پرداخت سبد کالایی که از طریق دستگاه های پوز در دو ماه پایانی سال انجام خواهد شد، با بانک مرکزی هماهنگی به عمل آورده است یا خیر؟، گفت: هماهنگی هایی با بانک مرکزی صورت گرفته و عصر امروز نیز در جلسه ای این موضوع را نهایی خواهیم کرد، اما بانک مرکزی ترجیح می دهد که هیچگونه ابزار جدیدی در اجرای این طرح در اختیار مردم قرار نگیرد و از همان ابزارهای موجود استفاده شود.



این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطر نشان کرد: امکانات موجود کفاف اجرای طرح را می دهد و هرگاه که متولیان کار به جمع بندی برسند بانک مرکزی سرویس های لازم را ارائه خواهد کرد بدون اینکه کارت هوشمند جدیدی در اختیار مردم قرار گیرد و با همان کارت های قبلی این کار انجام خواهد شد و از لحاظ فنی و اجرایی این کار شدنی است.



مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد زمان تغییر واریز یارانه های نقدی گفت: از ابتدا زمان پرداخت یارانه های نقدی مورد بحث بود در ابتدا نیز واریز یارانه های نقدی همزمان با پرداخت حقوق کارمندان، حقوق بگیران، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران بود که بخاطر حجم بالای تراکنش ها اشکالاتی را ایجاد کرده بود.



وی با اشاره به اینکه نمی توان طی مدت کوتاهی ظرفیت شبکه اینترنتی بانکی را بالا برد، تصریح کرد: باید مدیریت ترافیک کنیم بدون اینکه هزینه زیادی برای مردم ایجاد شود یا گرفتاری هایی برای آنها بوجود بیاید، این در حالی است که باید خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.



حکیمی گفت: بانک مرکزی پیشنهاد کرده است که روزهای ابتدایی و انتهایی ما که زمان واریز حقوق و غیره است، با زمان پرداخت یارانه ها تداخل نداشته باشد و زمان پرداخت یارانه ها در اواسط ماه باشد که مطلوب‌ترین زمان است به دلیل اینکه تراکنش های انبوه انجام نمی شود.



مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی پیشنهاد کرده است که زمان واریز یارانه های نقدی در اواسط ماه و اواخر هفته مثل روزهای پنجشنبه و جمعه که روزهای کاری نیست، باشد که مدیریت بهتری برای آن اعمال شود و این موضوع به سازمان هدفمندی یارانه ها هماهنگ شده است، زیرا پرداخت یارانه ها اینگونه باشد با تراکم بیش از حد ناشی از تداخل پرداخت حقوق، جلوگیری می شود و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

http://hadidnews.com/vdcb5fb5.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما