تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
بازار خودرو كه از سال گذشته با وضعيت بسيار بحراني و متلاطمي رو‌به‌رو است بعد از اظهارات ضدونقيض وزير صنعت و خودروسازان وخيم‌تر شد.
خودرو همچنان گران و بي‌مشتري
به گزارش حدیدنیوز، اظهارنظرهاي ضدونقيض وزير صنعت و خودروسازان در حالي باعث افزايش ۲ تا ۳ ميليون توماني قيمت خودرو در بازار شد كه وعده‌هاي عدم افزايش قيمت‌ها تا پايان سال، ديگر باعث برگشت قيمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهاي گران و بدون مشتري روبه‌رو است.



تغيير رويكرد مسئولان به‌ويژه وزيرو وعده عدم افزايش قيمت خودرو تا پايان سال باعث شد تا فروشندگان با وجود نبود خريدار، قيمت خودروهاي خود را كاهش ندهند و بازار همچنان در ركود به سر ‌برد.



در اين شرايط، قيمت خودرو در بازار بالاست و اكثر مشتريان كه قدرت خريد خودرو با اين قيمت‌ها را ندارند، فعلا براي خريد دست نگه داشته‌اند. از سويي، فروشندگان نيز حاضر به كاهش قيمت محصولات خود نيستند.



به گزارش فارس، در حال حاضر قيمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تيپ ۲ با افزايش ۵۰۰ هزار توماني به ۳۸ ميليون تومان رسيده است و نوع تيپ ۵ اين خودرو نيز با همين ميزان افزايش قيمت، اين روزها ۳۸.۵ ميليون تومان به خريداران عرضه مي‌شود.قيمت تيبا نيز به دليل كاهش تحويل از سوي سايپا، با افزايش يك ميليون توماني به ۲۲ ميليون تومان رسيده است.در مورد سايپا ۱۱۱ مدل SX نيز بايد به افزايش قيمت ۵۰۰ هزار توماني اين خودرو اشاره كنيم كه در حال حاضر ۱۹ ميليون تومان معامله مي‌شود.



رشد قيمت سايپا ۱۳۱ مدل SX نيز در روزهاي اخير حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده و هم‌اكنون اين خودرو ۱۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.قيمت تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو هم با افزايش ۵۰۰ هزار توماني به ۳۷ ميليون تومان رسيده است.در مورد خودروهاي خارجي نيز مي‌توان به كاهش يك‌ميليون توماني قيمت اسپورتيج و عرضه آن با قيمت ۱۵۰ ميليون تومان در بازار اشاره كرد.در عين حال، قيمت مزدا ۳ نيز با كاهش ۲ميليون توماني به ۱۱۸ ميليون تومان رسيده است.



بازار خودرو در حالي با ركود و قيمت‌هاي بالا روبه‌رو است كه مشتريان همچنان چشم‌انتظار تدبيري از سوي دولت تدبير و اميد براي ساماندهي به اين بازار هستند.



آخرين وضعيت تفحص از صنعت خودرو



گفتني است رئيس كميته تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي كشور با بيان اينكه در روند تحقيق و تفحص تخلفاتي مشاهده شده است، گفت: با تخلفات خودروسازان در صورت اثبات به دستگاه‌هاي مربوطه ارجاع داده تا با آنان برخورد قانوني شود. به گزارش خانه ملت، علي علي‌لو ضمن تشريح آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از سه شركت خودروسازي سايپا، ايران خودرو و ايران‌خودرو ديزل گفت: در اين زمينه پيشرفت خوبي داشتيم و در مسيري كه براي خود ترسيم كرده بوديم در حال حركت هستيم.نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد به نتيجه مطلوبي كه مدنظر داريم دست يابيم.عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينكه از زمان آغاز تحقيق و تفحص ۶ ماه براي ارائه گزارش زمان لازم است، افزود: در حال حاضر بيش از دو ماه از زمان آغاز تحقيق و تفحص گذشته و اين كميته حدود سه ماه ديگر گزارشي از اقدامات انجام شده را ارائه مي‌دهد.



علي‌لو گفت: تخلفات متنوعي در اين راستا وجود دارد اما اين كميته صرفا به‌دنبال تخلف نيست بلكه موضوعات اساسي‌تري در اين زمينه وجود دارد؛ اما در صورتي كه به تخلفاتي دست يابيم نسبت به آن اقدام مي‌كنيم.اين نماينده مردم در مجلس نهم با بيان اينكه در روند تحقيق و تفحص تخلفاتي مشاهده شده است، ادامه داد: با تخلفات خودروسازان درصورت اثبات به دستگاه‌هاي مربوطه ارجاع داده تا با آنان برخورد قانوني شود. رئيس كميته تحقيق و تفحص از صنعت خودروسازي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر تحقيق و تفحص از سه شركت خودروسازي سايپا، ايران‌خودرو و ايران‌خودرو ديزل انجام مي‌شود، تصريح كرد: سعي مي‌كنيم حق زحمات و اعتباراتي كه در اين راستا هزينه مي‌شود را ادا كنيم و اعتبارات هدر نرود. 

http://hadidnews.com/vdcdso0x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما