تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
بسیاری از فعالان بازار خودرو هنوز نمی دانند که بالاخره تکلیف نهایی قیمت گذاری خودروهای داخلی چه خواهد شد !
مشکل قیمت گذاری خودرو همچنان ادامه دارد+ آخرین قیمت ها
به گزارش حدیدنیوز، با ایجاد تعادل در بسیاری از بخش های اقتصادی کشور ، اما هنوز نوبت به بازار خودرو نرسیده . بسیاری از کارشناسان خودرو بر این نظرند که مشکل قیمت گذاری نهایی خودروهای داخلی باتوجه به وضعیت موجود همچنان ادامه خواهد داشت .

در این رابطه سعید طلوعی فعال بازار خودرو به خبرنگار اقتصاد پرس می گوید : همه انتظار داشتند که در دولت جدید بازار خودرو به آرامش برسد اما متاسفانه هر روز شاهد یک مشکل جدید در این بازار پرمخاطب هستیم . وی می گوید : به نظر می رسد شورای رقابت نمی توانند تصمیم گیری قاطعی در زمینه قیمت گذاری خودروهای داخلی داشته باشد و این مساله احتمالا ناشی از عدم تمرکز تصمیم گیری در این زمینه در کشور است . طلوعی همچنین می گوید : فشار واسطه های کلان احتمالا در این آشفتگی بی تاثیر نیست و متاسفانه می بینیم که نوعی بازار سیاه بوجود آمده که تفاوت قیمت ها در آن از زمین تا آسمان است .

این شرایط در حالی بوجود آمده که متاسفانه هر روز شاهد خروج تعداد بیشتری از اعضای طبقه متوسط از دایره خریداران خوردو هستیم . حال اقشار ضعیف جای خود دارد . واقعیت این است که در سالهای قبل برای تقویت این صنعت کار خاصی انجام نشده است، و تمام کارهای صورت گرفته به گونه ای بوده که فقط هزینه ها را افزایش داده است . به عنوان مثال خودرو سازها برای فروش محصولات خود در خارج از کشور با دریافت وامهای بانکی با سود بالا قصد حضور در کشورهای منطقه را داشتند.اما نه تنها نتوانستند توفیقی به دست بیاورند بلکه این بلند پروازی باعث تحمیل هزینه زیاد برای مصرف کننده های داخلی شد. چرا که خودرو سازها برای تامین اقساط بانکی باید قیمت خودرو ها را افزایش دهند، این گونه رفتارها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده خودرو شد و مجموعه این فشارها یک جا بر عهده مصرف کننده داخلی افتاد .

بازار خودرو همچنان با مشکلات بی شماری رو به روست که نیازمند ورود جدی دولت و دادن فرصت های بیشتر به بخش خصوصی برای تنظیم آن است .همچنین فارس در سایت خویش ، آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی را به شرح زیر نوشته است :







http://hadidnews.com/vdcf0ed0.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما