تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
رشد ۱۹۲ درصدی در مدت مشابه سال گذشته

مبادله بیش از ۴۲۱ میلیون اوراق بهادار در "فرابورس"

در معاملات بازارهای فرابورس طی نخستین هفته آبان‌ماه، بیش از ۴۲۱ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۴۵۳۳ میلیارد ریال داد‌و‌ستد شد.
مبادله بیش از ۴۲۱ میلیون اوراق بهادار در "فرابورس"

به گزارش حدیدنیوز، ارزش معاملات بازارهای فرابورس در هفته نخستین آبان با جابه‌جا‌یی ۴۲۱ میلیون و ۷۱۲ هزارو ۷۴۰ اوراق بهادار به ۴ هزار و ۵۳۳ میلیارد و ۳۹۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۹ ریال رسید که نسبت به هفته گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب کاهش ۱۵ و ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش ناشی از استراحت بازار پس از یک دوره صعود طولانی‌مدت است.

با این حال ارزش معاملات فرابورس از ابتدای سال تا هشتم آبان ماه بالغ بر ۱۶۰ هزار و ۹ میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۷۳۲ هزار ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۹۲ درصدی مواجه شده است. همچنین حجم معاملات نیز از ابتدای سال تا ۸ آبان بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار ورقه بوده که این متغیر هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

در بررسی حجم و ارزش معاملات به تفکیک بازارهای فرابورس طی هفته گذشته در بازار اول ۱۲۸ میلیون و ۳۷۱ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳۴۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۲ هزار ریال مبادله شد.

براساس این گزارش طی هفته منتهی به ۸ آبان‌ماه در بازار دوم بیش از ۱۸۶ میلیون و ۹۷۷ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و۸۴۵ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۳۴۵ هزار ریال جا به جا شد. در بازار سوم نیز ۹۰۰ هزار و ۴۹۰ اوراق بهادار به ارزش ۹۰۰ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال داد و ستد شد و در بازار ابزارهای نوین مالی هم ۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۰ اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۲۱۸ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۶۱۶ هزار ریال در هفته نخستین آبان ۹۲ مبادله شد. همچنین طی هفته گذشته در بازار پایه، ۱۰۱ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۴۵ برگه سهم و حق‌تقدم به ارزش ۲۲۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۹۸۷ هزار ریال دست به دست شد.

آغاز معامله واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما و پذیرش دو شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در بازار اول فرابورس از مهمترین خبرهای این شرکت در طول ۵ روز کاری هفته گذشته محسوب می‌شوند.

http://hadidnews.com/vdcjaye8.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما