تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی درپی روند کاهشی قیمت دلار و سکه در اظهاراتی عجیب ،گفت: "هیچ دلیلی برای کاهش بیشتر نرخ دلار در بازار آزاد وجود ندارد و اصلاً منطقی نیست قیمت دلار بیشتر از این پایین بیاید. "
با لغو تحریم‌ها قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟/ اگر حبابی در قیمتها وجود نداشته به رخ کشیدن فشار تحریم ها از چه رو بوده است؟
به گزارش حدیدنیوز، سیف همچنین با اشاره به اینکه کاهش نرخ ارز دلیل خاصی ندارد و تنها عاملی که باعث نوسانات اخیر شده خوش‌بینی‌ها و آثار روانی موجود در بازار است، عنوان داشت: نرخ فعلی دلار در بازار نرخ کف است و بیشتر از این پایین نخواهد آمد."



سخنان رئیس کل بانک مرکزی که۲۹۰۰ تومان را نرخ کف بازار آزاد ارز می دانست به سرعت واکنش بازار را به همراه داشت و در حالی که همه گمانه زنی ها خبر از شکسته شدن بیشتر نرخ ارز می داد، دلار و سایر ارزها با رشد قیمت مواجه شدند!

این درحالی است که در طول دوسال گذشته و  درپی افزایش قیمت ارز و طلا این قیمتها از سوی منتقدان غیرواقعی وناشی از وجود حباب در قیمتها ارزیابی می شد.



اما چند هفته پس اظهارات رئیس کل بانک مرکزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور نیز در خبری که خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر کرد در اظهاراتی خواستار کاهش روند سقوط قیمت مسکن شد!

مصطفی قلی خسروی گفت: با ایجاد ثبات اقتصادی در کشور ۹ درصد حباب مسکن کاهش یافته است و هم اکنون قیمت‌ها در این بازار به کف رسیده است و مسوولان کشور تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها در بازار مسکن ثابت نگه داشته شود تا روند اقتصادی مسکن بهبود یابد.

حال جای این سوال باقی است اگر قیمت های واقعی مسکن، طلا ، سکه و نرخ ارز در دوسال گذشته غیر واقعی و ناشی از حباب بوده است؛ حال که روند کاهشی شروع شده است چرا مسئولان مانع کاهش قیمتها می شوند؟



و اگر حبابی در قیمتها وجود نداشته است آن همه انتقاد آتشین در طول دوسال گذشته و به رخ کشیدن فشار تحریمها از چه رو بوده است؟



شاید یک نگرانی عمده کنونی در نزد مردم این باشد که مبادا دولت" تدبیر "، منافع صاحبان ثروت را بیش از منافع ملت "تدبیر" کند.وهمچنانی که کاهش قیمت مسکن، دلار و طلا به نفع دلالان بازارمسکن و ارز و سکه متوقف شد، در صورت رفع تحریمها نیز مردم سودی ازاین عنوان نبرند.وهمانها که کاهش قیمتها را به ضرر اقتصاد کشور دانتستند در همان ایام هم در صورت احتمالی کاهش قیمتها ، بار دیگر آن را به ضرر اقتصاد کشور  بدانند.

بدون شک مردم با اتفاقات گذشته حق دارند تا در مواقعی به دولتی که قرار بود طی ۱۰۰روز قیمتها را کاهش دهد و حالا خودش  مانع ازاین کار می شود بادیده ای دیگر بنگرند

http://hadidnews.com/vdcjvoe8.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما