تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی آلمان-آمریکا به بررسی عواقب وخیم بن بست بودجه‌ای در آمریکا پرداخته و تصریح کرد که بازارهای مالی همچنان در روزهای آینده منتظر توافق جمهوریخواهان و دموکرات ها بر سر این مسئله هستند.
بدهی باورنکردنی ۱۶.۷ تریلون دلاری آمریکا
به گزارش حدیدنیوز، "دیتمار ریگ"، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی آمریکا- آلمان در نیویورک در گفتگو با "دویچه وله" آلمان به بررسی عواقب بن بست بودجه‌ای در آمریکا و مناقشات در این زمینه بین دموکراتها و جمهوریخواهان پرداخته و اظهار داشت: این مسئله مستقیما حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان دولتی را تحت تاثیر قرار داده و سبب بیکار شدن موقتی آنها شده است. به این ترتیب برای آنها و خانواده هایشان دستمزدی وجود دارد.



وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که به عنوان نتیجه مستقیم بن بست بودجه ای در آمریکا، شرکت های کوچک آمریکایی باید در انتظار از دست دادن درآمد خود باشند، چرا که مشتریان آنها در خانه مانده اند. نتیجه مستقیم چنین وضعیتی برای شهروندان و شرکتها این است که بسیاری از خدمات گوناگون اداری حذف می شود. هر چقدر این بن بست بودجه ای در آمریکا بیشتر طول بکشد، به همان اندازه شدیدتر می تواند روی اعتماد مصرف کنندگان و شرکت ها در اقتصاد آمریکا و به این ترتیب روی وضعیت اقتصادی این کشور تاثیر بگذارد. ما در حال حاضر منتظریم ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد.



"دیتمار ریگ" در ادامه بحران بودجه در آمریکا را روی شرکتهای آلمانی  که به صورت مستقیم با این کشور ارتباط دارند تاثیر گذار دانسته و همچنین از تاثیرات غیر مستقیم آن بر دیگر شرکتهای آلمانی سخن گفت.



وی در بخش دیگری از این گفتگو همچنین از توقف مذاکرات تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا در سایه مناقشات بودجه ای در ایالات متحده سخن گفته و در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما احتمال رخ دادن سناریوی عدم توافق جمهوریخواهان و دموکراتها بر سر افزایش سقف بدهی ها در این کشور و ناتوانی دولت در پرداخت بدهیهای خود در چند روز آینده را تا  چه حد می بینید گفت: ما منتظریم ببینیم که نمایندگان در مجلس و سنای این کشور در روزهای آینده چگونه رفتار می کنند. مسئله ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی ها در تاریخ هنوز اتفاق نیافتاده و در این برهه زمانی هم به سختی قابل تصور است.



ریگ در ادامه به عواقب رخ دادن چنین سناریوی وحشتناکی پرداخته و گفت که این امر می تواند عواقب اقتصادی وخیمی برای اقتصاد جهانی داشته باشد. بدهی های آمریکا به حد باور نکردنی ۱۶.۷ تریلون دلار رسیده است. بازارهای مالی همچنان منتظر توافق جمهوریخواهان و دموکراتهای آمریکایی بر سر بودجه هستند، قبل از اینکه دولت آمریکا به مرحله ناتوانی در پرداخت بدهی های خود برسد. http://hadidnews.com/vdcfyvd0.w6dvyagiiw.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما