تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
«استاندارد اند پور» اعلام کرد که تعطیلی ۱۶ روزه، بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار به آمریکا خسارت وارد کرده است.
تعطیلی ۱۶ روزه بیش از ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از شبکه «راشاتودی»، موسسه اعتباری «استاندارد اند پور» اعلام کرد که تعطیلی ۱۶ روزه دولت فدرال آمریکا بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است.



این موسسه اعتباری همچنین تخمین زده است که این تعطیلی، تولید ناخالص داخلی را در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به میزان ۰.۶ درصد کاهش می‌دهد.



نمایندگان کنگره آمریکا در نهایت شب گذشته، لایحه افزایش سقف بدهی و تأمین بودجه آمریکا را تصویب کردند و اوباما نیز برای جلوگیری از سقوط در بحران سقف بدهی، این لایحه را به امضا درآورد و به تعطیلی اجباری ۱۶ روزه دولت فدرال پایان داد.



تحلیل‌های موسسه اعتباری مودی تخمین زده است که تعطیلی دولت فدرال آمریکا هزینه‌ای بیش از ۵۵ میلیارد دلار برای دولت آمریکا دربرداشته باشد که این میزان معادل خسارتی است که طوفان مخرب کاترینا در سال ۲۰۰۵ برجای گذاشت.



توافق شب گذشته کنگره موجب شد که دولت آمریکا بعد از ۱۶ روز تعطیلی مجدداً بازگشایی شود و بودجه دولت تا ۱۵ ژانویه سال آتی میلادی تأمین شود و سقف بدهی ۱۶.۷ تریلیون دلاری آمریکا تا ۷ فوریه افزایش یابد. این چارچوب زمانی طولانی‌تر از طرح پیشین جمهوری‌خواهان برای افزایش ۶ هفته‌ای سقف بدهی آمریکا بود که اوباما متعهد شده بود آن را وتو کند.



پیشتر یک موسسه تحقیقاتی در ماساچوست به نام « IHS Global Insight» تخمین زده بود که تعطیلی دولت آمریکا ۱.۷ میلیارد دلار در هر هفته به اقتصاد آمریکا خسارت وارد می‌کند.



وب‌سایت shutdown.com، هزینه تعطیلی دولت آمریکا را ۴.۷ میلیارد دلار نشان می‌دهد. http://hadidnews.com/vdcgqu9x.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما