تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان

ایران در چه صورت قهرمان جهان می‌شود؟

با توجه به رقابت تیم‌های ملی کشتی ایران و روسیه، سرنوشت قهرمان این مسابقات به روز پایانی کشیده شد.
ایران در چه صورت قهرمان جهان می‌شود؟
به گزارش حدیدنیوز، در پایان روز دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان روس ها موفق به کسب ۲ مدال طلا توسط بخان گوی گری یف در ۶۰ کیلو و حاجی مراد گاتسالوف در ۱۲۰ کیلو شدند که با توجه به کسب ۳ مدال برنز در روز اول مسابقات، با حساب امتیازات این دو مدال روسیه ۴۴ امتیازی شد.



بدون شک ضربه اصلی در روز دوم مسابقات با حذف کودیاماگومدوف به این تیم وارد شد. کودیاماگومدوف در دیدار یک شانزدهم نهایی مغلوب احسان لشگری از ایران شد و شکست کشتی گیر کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر کوبایی موجب حذف نماینده روسیه شد تا روس ها نیز مانند ایران در یک وزن بدون امتیاز بمانند.



تیم ایران که در روز نخست شروعی طوفانی داشت و با کسب ۲ مدال طلا توسط حسن رحیمی در ۵۵ کیلو و رضا یزدانی در ۹۶ کیلو صاحب ۲۰ امتیاز شده بود در روز دوم هم به دو مدال برنز توسط اسماعیل پور و لشگری دست یافت تا با توجه به ۲۰ امتیاز روز نخست با این ۱۶ امتیاز ۳۶ امتیازی شود که با جمع یک امتیاز کمیل قاسمی که با قرار گرفتن در رده دهم ۱۲۰ کیلو کسب کرده بود؛ ۳۷ امتیازی شود و در فاصله ۷ امتیازی روس‌ها قرار بگیرد.



حذف زودهنگام مهدی تقوی در وزن ۶۶ کیلوگرم و صفر شدن امتیاز این کشتی‌گیر لطمه شدیدی به تیم ایران در راه کسب عنوان قهرمانی وارد کرد چرا که در صورت حضور تقوی در مراحل بالاتر و کسب چند امتیاز شانس ایران برای قهرمانی بالا می رفت.



در هر صورت با این تفاسیر و با توجه به اینکه تنها مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم باقی مانده است در صورتی که اکبری حداقل بتواند به مدال برنز دست یابد (مدال برنز = ۸ امتیاز) و از طرفی با توجه به حضور کشتی‌گیران آمریکا، روسیه و آذربایجان باید امیدوار باشیم با حذف کشتی‌گیر روس و عدم حضور وی در جمع ۱۰ کشتی‌گیر برتر این وزن (و کسب هیچ امتیازی) ایران با یک امتیاز بیشتر نسبت به روسیه شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را پیدا کند.



در شرایط عادی روس‌ها شانس بسیار بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند و در صورتی‌که کشتی‌گیر آنها موفق به کسب حتی تنها یک امتیاز (با حضور در جمع ۱۰ کشتی‌گیر برتر) شود، قهرمانی آنها مسجل خواهد شد. از طرف دیگر نایب قهرمانی ایران هم با توجه به فاصله ایجاد شده با رقبا قطعی به نظر می‌رسد. http://hadidnews.com/vdccseqi.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما