تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
نخست وزیر سوریه گفت: امضای توافقنامه منع گسترش و استفاده از سلاح شیمیایی، به این معنا نیست که سوریه توانمندی های راهبردی دیگری ندارد، بلکه این توانمندی دمشق را از به کارگیری سلاح شیمیایی در مقابل دشمن بی نیاز می سازد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از العالم، "وائل الحلقی" در گفت وگو با سایت خبری "العهد" به سلاح راهبردی دیگری جز سلاح شیمیایی که سوریه در اختیار دارد اشاره کرد و گفت: وقتی سلاح راهبردی دیگری وجود دارد که هنگام ضرورت می توان از آن استفاده کرد، چه نیازی به سلاح راهبردی(سلاح شیمیایی) است که برای ایجاد توازن در مقابل دشمن نمی توان از آن استفاده کرد.



وی با بیان اینکه سوریه توانمندی های تاثیرگذار فراوانی دارد که آن را از به کارگیری سلاح شیمیایی در مقابل دشمن بی نیاز می سازد، گفت: با برخورداری از سامانه دفاع هوایی و سامانه موشکی پیشرفته می توان توازن راهبردی با دشمن ایجاد کرد.

وی به ابتکار اخیر روسیه در خصوص سلاح شیمیایی سوریه اشاره و خاطرنشان کرد که این ابتکار، سوریه را از حمله نظامی قطعی که می توانست زیرساخت های اقتصادی و خدماتی این کشور را نابود کند، دور کرد."الحلقی": سوریه نیاز به سلاح شیمیایی ندارد.

گفتنی است سوریه پس از آنکه به مسکو تعهد داد برای برقراری توازن نظامی این کشور در منطقه تسلیحات جدید و پیشرفته ای را در اختیار دمشق قرار دهد، حاضر شد معامله شیمیایی را بپذیرد. بر اساس این توافق به نظر می رسد تسلیحات جدید موشکی، ضدهوایی و راداری روسیه راهی سوریه خواهد شد تا نیروی هوایی همسایگانی مانند ترکیه و اسرائیل نتواند این کشور را مورد هدف قرار دهد. http://hadidnews.com/vdcfyvd0.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما