تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
حدادی:مساوی، قانون دربی پایتخت است

منتظرند من از ایران بروم تا از بسکتبال تقدیر کنند

مسئولان ورزش و دولت منتظرند من از ایران بروم و پس از آن از بسکتبال تقدیر کنند.
منتظرند من از ایران بروم تا از بسکتبال تقدیر کنند
به گزارش حدیدنیوز، حامد حدادی، ارزشمندترین بازیکن آسیا این روزها با ماهان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا تمرین می‌کند و هنوز از وضعیت حضور دوباره‌اش در NBA خبری به گوش نمی‌رسد و خودش هم از این موضوع بی‌اطلاع است و همه چیز را به مدیر برنامه‌هایش سپرده است.

او می‌گوید برای مشخص شدن وضعیت نهایی‌اش باید خودش راهی آمریکا شود. قرار است پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا که در اردن برگزار خواهد شد از همانجا مستقیم راهی آمریکا شود.

او دلخوری هم از عدم تقدیر از تیم ملی بسکتبال پس از قهرمانی آسیا دارد و می‌گوید مسئولان منتظرند من از ایران بروم و پس از آن تقدیر کنند! حدادی از توجه بیش از حد به فوتبال هم ناراحت بوده و او که طرفدار استقلال است دربی ۷۷ را بی‌روح و بی‌کیفیت قلمداد می‌کند.

وی در این مصاحبه از درست بودن پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی هم صحبت کرده است.

*این روزها با ماهان برای باشگاه‌های آسیا تمرین می‌کنید، چطور شد قبول کردید؟

من بازی برای کشورم را دوست دارم و ماهان هم نماینده ایران در آسیا است. زمانی که پیشنهاد دادند شرایط را بررسی کردم و فرصت این را داشتم که بتوانم آنها را کمک کنم و این کار را پذیرفتم.

*وضعیت این تیم در آستانه مسابقات چطور است؟

تمرینات‌مان را ادامه می‌دهیم و قرار است چهارشنبه راهی اردن شویم و مسابقات هم از ۲۲ شهریور آغاز می‌شود. بازیکنان مدت کوتاهی است که دور هم جمع شده‌اند و نیاز به هماهنگی بیشتری داریم.

*تقریبا نفرات اصلی تیم ملی به این مسابقات اعزام می‌شوند، نظرت چیست؟

هر بازیکنی تاثیر خودش را دارد. البته ما با تیم ملی فاصله داریم، چون صمد نیکخواه و حامد آفاق در ترکیب تیم نیستند. در مجموع ما می‌رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم. لبنان حضور ندارد، اما دیگر تیم‌ها را هم نمی‌توانیم دست کم بگیریم.

*بحث مذاکره‌ات با نیویورک نیکس به کجا رسید؟ سایت‌های آمریکایی اعلام کردند این تیم از جذب شما منصرف شده است، این موضوع صحت دارد؟

من از این موضوع خبر ندارم و همه چیز را مدیر برنامه‌هایم در آمریکا پیگیری می‌کند و او تاکنون چنین خبری را به من نداده است. تنها چیزی که می‌دانم اینکه مذاکرات ادامه دارد.

*چه زمانی وضعیتت مشخص می‌شود؟

قرار است به آمریکا بروم. پس از باشگاه‌های آسیا از اردن مستقیم راهی آمریکا می‌شوم و اوایل مهر همه چیز مشخص خوهد شد.



*ظاهرا با نیواورلآن هم تمرین کردید؟

بله یک هفته‌ای که در آمریکا بودم با این تیم هم تمرین کردم، اما مذاکره‌ای نبود.

*دربی پایتخت هم برگزار شد و باز هم شاهد یک بازی بی‌کیفیت و با نتیجه تساوی بودیم.

متاسفانه این قانون دربی استقلال و پرسپولیس است که مساوی تمام شود. پیش از بازی هم به من زنگ زدند که نتیجه را پیش‌بینی کنم و گفتم که صفر- صفر می‌شود. از تلویزیون بازی را دیدم و این مسابقه کیفیتی نداشت.

*هواداران می‌گویند که هیچ تیمی نمی‌خواهد در این بازی بازنده باشد و حساسیت‌ها روی کار تاثیر می‌گذارد، نظرت چیست؟

درست است. هیچ مربی دوست ندارد این بازی را ببازد و حساسیت‌ها هم در روند بازی تاثیر می‌گذارد. مردم ما یک هفته کری خوانی می‌کنند، اما متاسفانه بازی به این شکل تمام می‌شود. کاری هم نمی‌شود کرد. نکته دیگر اینکه همه توجه‌ها به سمت فوتبال است و به سایر رشته‌ها با وجود موفقیت‌های بی‌شمار باز هم توجهی نمی‌شود.

*صحبت از بی‌توجهی کردید، از پرداخت پاداش‌ها به اعضای تیم ملی بسکتبال هنوز خبری نشده است؟

متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است. فوتبال و والیبال بلافاصله مورد تقدیر قرار گرفتند، اما بسکتبال مظلوم واقع شده است و با وجود گذشت یک ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است. شاید منتظرند که من از ایران بروم و پس از آن این کار را انجام دهند. ما به دنبال جایزه نیستیم اما می‌توانند تقدیر خشک و خالی انجام دهند. مهم توجه است که آن هم صورت نمی‌گیرد. چه‌قدر باید بی‌توجهی ببینیم و سکوت کنیم؟

*در آستانه جام جهانی مشخص نبودن وضعیت لیگ برتر نگران کننده نیست؟

قطعا نگران ‌کننده است. ما یک سال مهم را پیش رو داریم و باید سخت تمرین کنیم. از وضعیت لیگ خبر ندارم و فقط شنیده‌ام که تیم‌های زیادی برای حضور مشکل دارند. تنها دلیل آن هم این است که بیشتر مدیران باشگاه به فوتبال فکر می‌کنند. به عنوان مثال چند باشگاه بسکتبال را منحل کردند که بتوانند به فوتبال برسند که یکی از آنها ذوب‌آهن بود. توجه به رشته فوتبال زیاد است و همه علاقمندند در این رشته فعالیت کنند، در حالی که موفقیت‌های رشته‌هایی مانند والیبال و بسکتبال با فوتبال قابل مقایسه نیست.

چرا شیراز، مشهد، تبریز، اهواز در لیگ برتر تیم ندارند. بابل با آن همه طرفدار در لیگ برتر حضور ندارد. ما وقتی با تیم ملی برای اردو به این شهر رفتیم متوجه پتانسیل بالای آنها شدیم، اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت جایی در بسکتبال ندارند.

*فدراسیون چه‌قدر در این زمینه مقصر است؟

مشحون کار خود را انجام می‌دهد و می‌خواهد لیگ با بهترین کیفیت برگزار شود. تصمیم خوبی هم که گرفته‌اند اینکه باشگاه‌های بدهکار را نمی‌پذیرند. در حال حاضر بازیکنان زیادی از باشگاه‌ها طلب دارند. خود من دو سال از حفاری طلب داشتم که به کمک رئیس فدراسیون دریافت کردم. بازیکنان هم تنها راه درآمدزایی‌شان از بسکتبال است و نمی‌توانند کار دیگری کنند.

*صمد نیکخواه هم راهی لیگ چین شد، نظرت چیست؟

صمد بازیکن بسیار بزرگی است که حقش بازی در اروپا و NBA بود، اما به دلیل اینکه مصدوم شد نتوانست برود. علاوه بر اینکه او یک مدیر خوب در داخل زمین است و در هر جایی که بازی کند مثمر ثمر خواهد بود.

صمد در یکی دو سال گذشته از پرداخت قراردادها اذیت شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت که به یک تیم خارجی برود.

*خود شما هم از لیگ چین پیشنهاد داشتید. این موضوع به کجا رسید؟

من هم پیشنهاد داشتم، اما مدیر برنامه‌هایم تمام مسائل را پیگیری می‌کند. گزینه اولم NBA خواهد بود و اگر این اتفاق نیافتاد به پیشنهادهای دیگر فکر می‌کنم.

بیست و چهارمین دوره بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا از ۲۲ شهریور در امان اردن آغاز می‌شود و فولاد ماهان با حامد حدادی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdcj8ye8.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما