تاریخ انتشار :شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
بی وفایی "توله سگ دنبال روی آمریکا"

کبودی ضربه پارلمان بریتانیا بر تن آمریکا

رای نمایندگان پارلمان بریتانیا در رد طرح مداخله نظامی در سوریه، ضربه سختی به دولت آمریکا وارد آورده است.
کبودی ضربه پارلمان بریتانیا بر تن آمریکا
 به گزارش حدیدنیوز، سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، نوشت: «رد استدلال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از سوی پارلمان بریتانیا مثل کبودی ضربه تا مدت ها بر تن آمریکا باقی خواهد ماند.»



مقاله نویس بی بی سی در ادامه نوشت:



دولت آمریکا پیش از رای پارلمان بریتانیا در مورد مشکلات دیوید کامرون و تاخیر در واکنش بریتانیا نظری خوش بینانه داشت.



ولی حال بریتانیا که توسط برخی به 'توله سگ دنبال روی آمریکا' معروف است، به روشنی نقشی در مداخله نظامی نخواهد داشت و این امر وضعیت دیگری را پیش می آورد.



یک مقام بلند پایه دولت آمریکا به بی بی سی گفت که مشورت با بریتانیا، کشوری که او "نزدیک ترین دوست و متحد آمریکا" خواند، کماکان ادامه خواهد یافت.



این مقام افزود: «به باور رئیس جمهور، پای منافع بنیادین آمریکا در بین است و کشورهایی که با کاربرد سلاح های شیمیایی، موازین بین المللی را زیر پا می گذارند باید مجازات شوند.»



به عبارت دیگر ممکن است که آمریکا به تنهایی این مسئولیت را به دوش بگیرد.



اما این کار آسان نخواهد بود.



در قدرت نظامی آمریکا شکی وجود ندارد اما موضوع این نیست. باراک اوباما همواره خواسته که تا جای ممکن از حمایت جامعه بین المللی برخوردار شود.



ولی حال که بریتانیا، نزدیک ترین متحد آمریکا، آن کشور را تنها گذاشته است، رئیس جمهور آمریکا آسیب پذیرتر شده است.



احتمالا بر نقش فرانسه، ترکیه و چند کشور دیگر تاکید گذاشته خواهد شد، چرا که موضع رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل آن دسته از نمایندگان کنگره که خواهان رای گیری در مورد مداخله نظامی هستند، محکم تر خواهد کرد.



این به معنای نادیده گرفتن تلاش های رئیس جمهور برای قانع کردن مردم آمریکاست که تاکنون زیاد تحت تاثیر استدلال های او قرار نگرفته اند.



تصور می کنم که بسیاری از مقامات بریتانیایی در واشنگتن به معذرت خواهی افتاده باشند و سعی دارند به آمریکائی ها بگویند که این یک مورد استثنائی بوده و بر رابطه ویژه دو کشور لطمه وارد نخواهد کرد.



اما این رابطه فقط تا اندازه ای به فرهنگ، تاریخ و زبان مشترک دو کشور ارتباط دارد و بیشتر یک رابطه نظامی و اطلاعاتی است.۱۰۶
http://hadidnews.com/vdcawinu.49nyo15kk4.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما