تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۵
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد جامعی به عنوان وزیر ارشاد دولت یازدهم از سوی خاتمی را نوعی سهم خواهی خواند و از نامه اش به رئیس جمهور منتخب در معرفی ویژگیهای وزیر فرهنگ جدید خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز، احمد سالک در گفتگو با مهر، در ارزیابی جلسه رئیس جمهور منتخب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بسیار صمیمی و خوبی بود و ادامه ای جلسات مفید خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارات روحانی گفت: روحانی در جلسه مشترک مطالب متنوعی را مطرح کرد که بعضی از این مطالب جای سوال و ایراد دارد و شاید به بیان دیگر می توانستند با ادبیات و دقت بیشتری صحبت کنند مخصوصاً آماری که در خصوص بیکاری ارایه دادند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در جلسه مشترک اظهار داشتند که بعد از این که دولت را تحویل گرفتند پس از گذشت ۱۰۰ روز خواهند گفت چه تحویل گرفتند و چه باید انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان صحبت هایی علیه دولت داشتند درحالی که مقام معظم رهبری همان روز نقاط قوت دولت را مطرح کردند، لزومی نداشت که برخی مسایل از سوی آقای روحانی در جلسه مشترک مطرح شود، پیش بینی می کنیم بعد از ۱۰۰ روزی که ایشان بخواهند ارزیابی شان را بگویند خواهند گفت که چه چیز بد و خرابی را تحویل گرفتند، امیدواریم مسایل و مشکلات این گونه مطرح نشود.

وی در خصوص اظهارات خاتمی مبنی بر پیشنهاد مسجد جامعی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم ، گفت: الان نمی توانیم در خصوص این موضوع قضاوت کنیم به موقع اگر چنین پیشنهادی از سوی دولت منتخب مطرح شد مطالبی داریم که خواهیم گفت.

سالک اظهارات خاتمی را نوعی سهم خواهی نسبت به دولت منتخب خواند و گفت: مجلس تا کنون با دولت منتخب در خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد رایزنی نداشته است.

وی با اشاره به نامه ای که در جلسه مشترک به رئیسی جمهور منتخب داده است، گفت: در جلسه مشترک نامه ای به آقای روحانی دادم و در آن نامه مهمترین شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم را تبیین کردم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص متن این نامه گفت: در این نامه تاکید کردم وزیر فرهنگ باید انسان عالمی باشد که محتوای مسایل دینی را درک کند، وزیر فرهنگ باید انقلابی و دارای تجربه در حوزه فرهنگ باشد.

وی ادامه داد: لزوم وجود تجربه در مسایل فرهنگی بدین معنا نیست که وزیر پیشنهادی حتماً قبلاً نیز وزیر بوده باشد مهم این است که وزیر پیشنهادی محتوای کار فرهنگی را بفهمد.

سالک افزود: در نامه خود به رئیس جمهور منتخب تاکید کردم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده باید فردی متدین و متخصص باشد، سیاست های آینده وزارت ارشاد نمی تواند خارج از اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد، آقای روحانی باید از به کار گرفتن عناصری که در فتنه و جریان انحرافی هستند پرهیز کند نمی توان فرهنگ این مملکت را دست کسانی داد که وابستگی به جریان های خلاف دارند.

وی در خصوص مهمترین اولویتهای دولت آینده گفت: مهمترین اولویت دولت آینده توجه به زیرساخت های فرهنگی و کار بر اساس مبانی ارزشی و دینی است. علاوه بر این برون رفت از مشکلات اقتصادی مشکلی است که نیازمند کار دقیق است و با شعار حل نمی شود.

وی تاکید کرد: برون رفت از فشارها و تحریم های موجود نیز از اولویت های دولت منتخب است اما باید توجه داشت مشکلات با سازش حل نمی شود بلکه نیازمند تدبیر دقیق هستیم زیرا خارج از سیاست های مد نظر رهبری نمی توان کاری کرد. http://hadidnews.com/vdcauynu.49new15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما