تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
دولت آینده باید از همه ظرفیت‏‌های فرهنگی یاری بگیرد.
به گزارش حدیدنیوز، این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های فرهنگی که رییس‌جمهور منتخب باید به آن‌ها توجه کند‌، گفت: اولین اقدام رییس‌جمهور در حوزه فرهنگ، انتخاب وزیر است و این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پی‌گیر موضوع فرهنگ در هیأت وزیران است و توقع ما این است که شخصی در این منصب قرار بگیرد که بالاترین ظرفیت سیاسی را برای جذب جریان‌های متفاوت داشته باشد.

او افزود: ادبیات بیش از سایر حوزه‌ها آمیخته با موضوعات سیاسی و اجتماعی است، چون در آن با صراحت کلام مواجه هستیم و باید کسی در این حوزه نهاده شود که بتواند حداکثر اعتماد را جذب کند و ما یک بار هم شده بعد از انقلاب از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده کنیم و همه استعدادها را به خلق دعوت کنیم و امکان هم‌فکری و نقد و رونق فضای ادبی را شاهد باشیم که این‌ها منوط به حمایت وزارت ارشاد است.

کاکایی در پاسخ به این سؤال که چقدر اهمیت دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود اهل فرهنگ و هنر باشد، گفت: وزیر باید قابلیت اجرایی قوی داشته باشد و با حوزه فرهنگ هم آشنا باشد. لزوما نباید هنرمند باشد، اما باید در این حوزه کارنامه قابل توجهی داشته باشد و برای همه جریان‌ها قابل اعتماد باشد و تلاش کند تا به خواسته‌های این جریان‌ها پاسخ‌گو باشد؛ نه این‌که مطالبات بی‌حد و حصر همه را پاسخ بگوید، اما باید بتواند همه جریان‌ها را به این حوزه دعوت کند و ما چنین آدم‌هایی را داریم.

این شاعر درباره حوزه‌های فرهنگی که با ضعف مواجه هستند، گفت: ما در چند سال گذشته واقعا با پس‌رفت مواجه بودیم، اگرچه مهره‌هایی حضور داشتند و تلاش‌هایی هم شد؛ اما ما یک پس‌رفت فرهنگی داشتیم و سال به سال به سوی سلیقه محدودتری حرکت کردیم که باید از این وضعیت خلاص شویم.

او در ادامه عنوان کرد: رییس‌جمهور منتخب باید جلسات مشاوره‌یی با هنرمندان و اهالی فرهنگ برگزار کند و به نظرم خود هنرمندان هم باید با رییس‌جمهور از راه نامه‌های خصوصی و گروهی مکاتبه کنند. رییس‌جمهور هم باید با برگزاری جلسات مشاوره با اهالی فرهنگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را با مشاوره و نظر اهالی فرهنگ انتخاب کند و این راهی است که می‌تواند به وضعیت فرهنگی ما کمک کند. http://hadidnews.com/vdcdxs0x.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما