تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۸
سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرد که اجرای قانون سقف قراردادها فقط باعث ترویج دروغگویی و تقلب شده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، مهدی تاج با حضور در برنامه هر روز ورزش شبکه خبر در خصوص انتقاداتی که نسبت به انتخاب بهترین بازیکن فوتبال ایران در مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر مطرح می‌شود، گفت: ابتدا باید بگویم این برنامه از نظر اجرایی در نوع خود بی‌نظیر بود. درباره انتخاب بهترین‌های لیگ برتر هم عده‌ای از دوستان در کمیته رسانه‌ای سازمان لیگ حضور دارند که این انتخاب‌ها را انجام دادند.

وی ادامه داد: اصلا این بحث را قبول ندارم که می‌گویند رحمتی رای آورده اما نویدکیا انتخاب شده است. این تصمیمی بوده که مجمع آن را اعلام کرد. ممکن است یک نفر در یک جمع نظر شخصی خودش را داشته باشد اما در جمع بندی نظر دیگری مطرح شود و در این صورت نظر فردی ملاک نیست.

سرپرست سازمان لیگ ضمن اعلام این مسئله که کسانی بودند که می‌توانستند در جمع بهترین‌ها حضور داشته باشند عنوان کرد: قطعا عدم انتخاب مهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر هیچ ارتباطی به مسائل او با تیم ملی ندارد و باز هم تاکید می‌کنم این انتخاب‌ها توسط یک مجمع صورت گرفته است.

تاج با اعلام این موضوع که قرار است برای انتخاب لیگ برتر از سال آینده یک مرامنامه تنظیم شود، تاکید کرد: قرار بر این شده تا سال آینده مشخص شود از چه کسانی باید تقدیر شود. اینکه چه کسانی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند هم مورد توجه قرار گرفته‌اند. شاید برای این فصل هر ماه یک بازیکن را به عنوان بازیکن ماه انتخاب کنیم و در پایان به این صورت امتیاز بدهیم شاید هم مثل انتخابات فیفا نامه‌ای به مدیران و مربیان تیم‌های لیگ برتر بدهیم و از آنها برای انتخاب بهترین‌های لیگ نظرخواهی کنیم.

وی در واکنش به انتقادات مطرح شده مبنی بر مدعوین حاضر در جشن انتخاب برترین‌های لیگ برتر تصریح کرد: برای دعوت زمان کمی داشتیم. باید تا دوم مرداد لیگ را شروع می‌کردیم و طبق عرف قرعه‌کشی باید چند روز زودتر انجام می‌شد. من این مسئله را قبول دارم که در آن جشن خیلی‌ها باید حضور می‌داشتند که نبودند مثلا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون یا هیئت رئیسه سازمان لیگ. اگر صندلی خالی در مراسم وجود داشت به خاطر این بود که ما به تعداد میهمانانمان را دعوت کرده بودیم اما یکسری از آنها به مراسم نیامدند.

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه پرسپولیس در مراسم بهترین‌ها جایزه دریافت کرده و اینکه چرا هیچ جایزه‌ای به باشگاه تراکتورسازی تعلق نگرفت اظهار داشت: در بخش هواداران به غیر از پرسپولیس، تیم‌های گهر و تراکتورسازی هم می‌توانستند جایزه بگیرند اما پرسپولیس انتخاب شد. در خصوص تراکتورسازی هم باید بگویم که ما نمی‌توانستیم در بخش پدیده لیگ، بهترین بازیکن، بهترین مربی و تیم قهرمان از باشگاه تراکتورسازی تقدیر کنیم اما آنها تماشاگران پرشوری دارند که می‌شد در این بخش مورد تقدیر قرار بگیرند. باز هم از تمام تراکتوری‌ها عذرخواهی می‌کنم.

تاج درباره اینکه چرا قانون سقف قراردادها در فصل جدید رعایت نمی‌شود، گفت: قانون سقف قرارداد موردی بود که از طرف AFC و فیفا تایید شده نبود هر چند اجرای قانون سقف قراردادها فقط باعث ترویج دروغگویی و تقلب شد که خوشبختانه این قانون برداشته شد. همه می‌دانستند آن مبلغی که در قرارداد ذکر می‌شد با آن مبلغی که بازیکن یا مربی دریافت می‌کرد متفاوت بود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا این مسئله وجود دارد که تیم‌های پولدار و قدرتمند بازیکنان گرانقیمت جذب می‌کنند و تیم‌های ضعیف‌تر بازیکنانشان را به بالاترین قیمت می‌فروشند به خاطر همین نمی‌توانیم به باشگاه‌ها اعلام کنیم که در طول یک فصل چه مبلغی را هزینه کنند. همین مسئله باعث شد قانون اعلام بودجه را تصویب کنیم.

سرپرست سازمان لیگ ضمن اعلام این مسئله که هر باشگاهی در طول یک فصل از بودجه تعریف شده‌اش می‌تواند ۶۰ درصد را خرج جذب بازیکن و مربی کند گفت: مسئله قانون اعلام بودجه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. الان تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر بودجه خودشان را به سازمان لیگ اعلام کردند که این مسئله بسیار خوبی است و قرار است بحث بودجه باشگاه‌ها توسط بازرسی سازمان لیگ و همچنین سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار بگیرد تا باشگاه‌ها در خصوص پرداخت مالیات یا بدهی‌هایشان شفاف عمل کنند.

تاج در خصوص اینکه چرا تیم‌های بدهکار قراردادهایشان را در هیئت فوتبال ثبت کردند، توضیح داد: باید در یک تاریخ مشخص نام بازیکنان خارجی‌مان را ثبت می‌کردیم به خاطر همین ابتدا اعلام کردیم تا پنجشنبه هفته گذشته تیم‌ها فرصت دارند قراردادهایشان را در هیئت فوتبال ثبت کنند اما نامه‌ای از فدراسیون فوتبال به دستمان رسید مبنی بر اینکه تا یکشنبه به همه باشگاه‌ها مهلت داده شود که نواقص خود را تکمیل کنند. مسئله این بوده نه اینکه مثلا بخواهیم به تیمی مثل استقلال زمان بدهیم.

وی ادامه داد: در خصوص حضور تیم‌های بدهکار در لیگ برتر رکن قضایی فدراسیون باید تصمیم‌گیرنده باشد و کمیته انضباطی است که می‌گوید که چه تیمی حق شرکت در لیگ را دارد و چه تیمی ندارد. بعضی از تیم‌ها مثل راه‌آهن هستند که بدهی بسیار کمی دارند اما بعضی از تیم‌ها بدهی بیشتری دارند. همین امروز اعضای باشگاه پرسپولیس و استقلال به سازمان لیگ آمده بودند تا در خصوص بدهی‌هایشان صحبت کنند. این مسئله را به فال نیک می‌گیریم انشاءالله با فشاری که سازمان لیگ روی این مسئله گذاشته تا شروع مسابقات قضیه بدهی‌های تیم‌های لیگ برتری حل می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ برتر ضمن اعلام این مسئله که قرار است در این فصل مسابقات لیگ عکاسان و خبرنگاران شرایط بهتری داشته باشد تصریح کرد: از هفته اول لیگ برتر بحث بلیت‌فروشی الکترونیکی را اجرا می‌کنیم. با توجه به اینکه خیلی از هواداران با فروش بلیت الکترونیکی آشنایی ندارند سعی می‌کنیم در هفته‌های ابتدایی بخشی از ورزشگاه را بلیت‌فروشی الکترونیکی کنیم اما در ادامه تلاشمان این است که همه بلیت‌ها را به صورت الکترونیکی به فروش برسانیم. http://hadidnews.com/vdcevx8w.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما