تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۳
سرپرست سازمان لیگ گفت که تیم‌های برتر لیگ یک در صورت نداشتن شرایط برای حضور در لیگ برتر از حضور در این رقابت‌ها محروم می‌شوند.
به گزارش حدیدنیوز، مهدی تاج در گفت و گو با تسنیم در مورد شرایط تیم‌هایی که از لیگ یک راهی لیگ برتر می‌شوند اظهار داشت: تیم‌های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر نباید بدهی مالی داشته باشند و باید ۲۰ درصد از بودجه خود را صرف تیم‌های نوجوانان، جوانان و دیگر تیم های پایه‌ای کنند. این تیم‌ها باید سازمان جوانان داشته باشند که این ۲۰ درصد از بودجه تحت نظر این سازمان برای تیم‌های پایه هزینه شود.

وی افزود: داشتن ورزشگاه مطابق با استانداردهای AFC، داشتن هتل و فرودگاه استاندارد در شهر از جمله شرایط دیگر تیم هایی است که به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند. ضمن آنکه هیات مدیره و صاحبان سهام این باشگاه‌ها باید طبق بودجه مصوب خود اعلام کنند که توانایی تامین مالی تیم تا پایان فصل را دارند.

سرپرست سازمان لیگ خاطرنشان کرد: اگر تیم هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند این شرایط را نداشته باشند از حضور آنها در لیگ برتر ممانعت می‌شود و تیم‌های سقوط کننده لیگ برتر که شرایط لازم را داشته باشند جایگزین خواهند شد.

وی درباره احتمال ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر و یا کاهش تعداد تیم های به ۱۴ تیم گفت: ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر مصوبه سال قبل هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و امکان تغییر این مصوبه برای کاهش یا افزایش تیم‌های سقوط کننده در این فصل وجود ندارد.

تاج در پاسخ به این سوال که مسابقات لیگ برتر از چه زمانی همزمان برگزار می‌شود نیز به تسنیم گفت: هیات رئیسه سازمان لیگ به ما تکلیف کرده که دو هفته پایانی رقابت‌ها یعنی هفته‌های ۳۳ و ۳۴ به صورت همزمان برگزار شود اما ما به دنبال آن هستیم تا در صورت امکان تا سه هفته پایانی لیگ برتر را همزمان برگزار کنیم.

سرپرست سازمان لیگ برتر با اشاره به موفقیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: آغاز بسیار خوبی بود و آن را به فال نیک می‌گیریم و این مسابقات فاصله ما با فوتبال امارات و دیگر تیم‌های عربی را نشان داد. دیدن این مسابقات مرا یاد بازی ایران و لبنان انداخت که سه امتیاز حیاتی را از دست دادیم. امیدوارم فینال لیگ قهرمانان آسیا تمام ایرانی شود. با این حال نمایندگان ما نباید از این نخستین موفقیت ذوق زده شوند و این حضور مقتدرانه را ادامه دهند تا فاصله فوتبال ما با رقبایش مشخص شود. http://hadidnews.com/vdcdss0f.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما