تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۶
تدارک عربستان سعودی برای سفر قریب الوقوع "حسن روحانی" رئیس جمهور منتخب به آن کشور.
احتمال سفر قریب الوقوع رئیس جمهور منتخب به عربستان
به گزارش حدیدنیوز، برخی کشورهای غربی پس از تماس های برقرار شده بین ایران و عربستان، از این کشور خواستند تا فرصت روی کار آمدن طیف معتدل برای رسیدن به تفاهماتی در موضوعات منطقه ای با ایران را غنیمت شمارد.


روزنامه لندنی "العرب" امروز در پایگاه اینترنتی خود به نقل از منابع آگاه در ریاض، از تدارک عربستان سعودی برای سفر قریب الوقوع "حسن روحانی" رئیس جمهور منتخب به آن کشور خبر داد.



بنا بر این گزارش، مذاکراتی بین ایران و عربستان پیرامون مسائل مورد اهمیت دو کشور در حال انجام است. این مذاکرات پیشرفت هایی فراوانی هم داشته اما اختلاف مواضع بر سر موضوع سوریه، رسیدن به توافق را با مشکل مواجه ساخته است.



به نوشته این روزنامه، این مذاکرات میان وزیر مشاور در امور خارجه عربستان و یکی از افراد نزدیک به حسن روحانی صورت گرفته است.



در ادامه این گزارش آمده است: «عربستان پس از آنکه از سوی حسن روحانی تمایل به تقویت روابط با این کشور مطرح شد، از این امر استقبال و اقدام به تهیه پرونده ای شامل مسائل مورد اهمیت دو کشور که ایران می تواند در حل و فصل آنها نقش ایفا کند و حسن نیت خود را به اثبات رساند، نمود، به امید اینکه با تفاهم دو کشور منطقه به ساحل نجات و استقرار برسد.»



به نوشته این روزنامه، منابع آگاه مدعی شدند که با وجود استقبال عربستان، لکن این کشور هنوز در اینکه دولت جدید بتواند روی مسائل مهم مانور قدرتمندی داده و اقدامات اطمینان بخشی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام دهد و موجبات ایجاد ثبات در منطقه را به همراه آورد، تردید دارد چرا که قدرت رهبر عالی ایران را کماکان ثابت و مقتدر می بیند.



از طرفی این روزنامه از منبع مستقل دیگری باخبر شده که پس از آگاهی برخی کشورهای غربی از تماس های برقرار شده بین ایران و عربستان، از این کشور خواستند تا فرصت روی کار آمدن طیف معتدل را برای رسیدن به تفاهماتی در موضوعات منطقه ای با ایران غنیمت شمارد. http://hadidnews.com/vdcdnz0x.yt0sz6a22y.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما