تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه همه آحاد مردم باید برای کمک به رئیس جمهور اقدام کنند، گفت: قوه قضاییه هم با دولت آینده تعامل خواهد داشت.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، سخنگوی قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پس از انتخابات شاهد آن بودیم که عده‌ای طرفداران رئیس جمهور از ایشان خواسته‌ها و درخواست‌هایی داشتند، گفت: البته باید بدانیم که آقای روحانی رئیس جمهور همه مملکت است و فرقی نمی‌کند کسی به او رأی داده باشد یا نه.

وی افزود: ایشان در صحبت‌های انتخاباتی خودشان عنوان کرده بودند که قصدشان رعایت قانون است و بر همین اساس می‌خواهند که در چهارچوب قانون حرکت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته قوه قضاییه از دو جهت به رئیس جمهور منتخب کشورمان کمک خواهد کرد که جهت اول وظیفه‌ای است که برعهده‌مان گذاشته شده و در راستای تعامل قوا به ایشان کمک خواهیم کرد تا ایشان بتواند تا در مدار قانون حرکت کند و در جهت دوم مشکلات عدیده‌ای است که ایشان با آن روبرو هستند و وظیفه همه آحاد کشور است تا به ایشان کمک کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به طور قطع رئیس جمهور منتخب کشورمان در جهت منافع اصلی مردم که همانا تحقق عدالت است حرکت خواهند کرد.

دادستان کل کشور درباره برخی موسسات قرض‌الحسنه که به واسطه ادغام با دیگر موسسات از عمل کردن به وعده‌های خود سر باز زده‌اند، گفت: در سال ۹۱ شاهد آن بودیم که برخی موسسات تخلفاتی داشته‌اند که خود بانک مرکزی به تخلفات آنها رسیدگی کرد.

محسنی اژه‌ای گفت: البته در آن زمانی هم که بانک مرکزی از برخورد با این موسسات ناتوان بود، دستگاه قضایی به کمک بانک مرکزی رفته و با بازداشت برخی از مدیران و انجام اقدامات قانونی مانع از ادامه تخلفات این موسسات شد.

یکی از خبرنگاران خطاب به سخنگوی قوه قضاییه گفت: شاهد آن هستیم که در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، برخی از افراد چند معدن را به آتش کشیدند و خسارت‌های میلیاردی وارد کردند، آیا دستگاه قضا در این زمینه اقداماتی انجام داده است؟ سخنگوی قوه قضاییه گفت: بله، عده‌ای از افراد مرتبط با این پرونده‌ها دستگیر شدند و در حال حاضر رسیدگی به پرونده‌ آنها ادامه دارد. http://hadidnews.com/vdcgt39x.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما