تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
مرضیه برومند کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش‌ها ۲» با اشاره به ارتباط «شهر موش‌ها» با مجموعه کلاه قرمزی گفت: شهر موش‌ها مادر کلاه قرمزی است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، نشست خبری فیلم سینمایی مدرسه موش‌ها ۲ صبح امروز -نهم تیر- با حضور مرضیه برومند کارگردان، منیژه حکمت عروسک ساز، علی سرتیپی پخش‌کننده و تهیه‌کننده، حسین شاه ابراهیمی طراح دکور، بهرام شاه‌محمد‌لو، مرتضی احمدی بازیگر و ... در محل سالن اجتماعات فرخی‌یزدی مجموعه باغ موزه قصر برگزار شد.

مرضیه برومند در ابتدای این نشست گفت: مدرسه موش‌ها یکی از فیلم‌های پرفروش‌ زمان خود بود و شهر موش‌ها اولین فیلمی بود که باعث شد بچه‌ها به سینما بیایند.

وی در ادامه بیان کرد: در آن زمان فارابی به ما گفت که همه عروسک‌ها را باید تحویل بدهید که ما یکی از این عروسکها که شخصیت«کپل» بود را کش رفتیم و وقتی موزه سینما تشکیل شد ما این عروسک را به موزه سینما تحویل دادیم. عروسک‌های شهر موش‌ها هم تکه پارهایش را در شهرک غزالی پیدا کردیم که این رسمش نبود.

برومند همچنین در خصوص اضافه شدن شخصیت‌های جدید گفت: موش‌های جدید با قیافه‌های جدید به این فیلم اضافه خواهند شد و وقتی ما می‌گوئیم شهر موش‌ها بسیار سخت و سنگین است و من از نفرات قدیمی این مجموعه خواهش می‌کنم که دوباره بیایند و مثل گذشته با هم کار کنیم.

منیژه حکمت از تهیه‌کنندگان این مجموعه در ادامه گفت: من سال‌ها دنبال کار کودک خوب بودم تا اینکه سه نسل را کنار سه صندلی کنار هم بنشانیم که خانم برومند این لطف را به ما کردند. من حاضرم ۵۰ سال زندگی‌ام را بگذارم در ازای یک خسته نباشید که مسئولین فرهنگی به ما نگفتند .

وی گفت: از آقای منتظر‌المهدی تشکر ویژه می‌کنم که سوله هواناجا را رایگان در اختیار ما قرار دادند و از هیچ جای دیگر هم کمک نگرفتیم که من به جرات اعلام می‌کنم که تمامی شایعات در مورد من کذب است.

در ادامه این نشست سرتیپی در پاسخ به شایعه‌های اخیر در خصوص مافیای سینما گفت:سینمای ایران ۳۰ میلیارد چرخش مالی آن است و هر کس که در سینما کار کند برایش حرف در می‌آورند.

وی در خصوص بودجه این فیلم گفت: این فیلم یکی از گران‌ترین فیلم‌های بخش خصوصی است.ما حدود هفت ماه است که مرحله پیش تولید هستیم که هزینه شخصی آن بسیار سنگین است که با عشق این فیلم را ادامه می‌دهیم. دو اسپانسر از ما حمایت می‌کنند>

محسن شاه ابراهیمی طراح دکور و صحنه شهر موش‌ها در خصوص طراحی صحنه این فیلم گفت: شهر موش‌ها با یک روش ساخته می‌شود که یک ایده نوع است.

برومند در ادامه گفت: آقای شاه‌ابراهیمی دکور این فیلم را فوق‌‌العاده طراحی کردند که به جرات در نوع خودش بی‌نظیر است.

بنابر این گزارش در ادامه این مراسم برومند در پاسخ به این سؤال که شهر موش‌ها برای چه طیفی در حال تولید است، گفت: من به عنوان یک تهیه‌کننده این دغدغه را داشتم که این سه نسل را کنار هم بنشانیم. با توجه به فضای مجازی عجیب و غریب چه خواهد کرد؟ و این چه باید کرد این است که شهر موش‌ها در اکران نوروز جواب خواهد داد و اتمام بچه‌ها را به دنبال خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص ارتباط بین شهر موش‌ها و فیلم کلاه‌قرمزی گفت: خیر، شهر موش‌ها مادر کلاه قرمزی است. من همیشه خوشحال بودم که کلاه قرمزی وجود داشته است ولی کمی متأسف می‌شوم وقتی می‌بینیم که کاری در جا می‌زند و فقط براساس موفقیت گذشته کارمان را انجام ندهیم .ما دوست داریم بچه‌های این نسل که از شهر موش‌ها خاطره‌ای ندارند با ما همراه شوند و من در زندگی هنری‌ام سعی کردم از کارهای هنری مثل یک مادر حمایت کنم. باید سعی کنیم هنر عروسکی را ارتقا بدهیم.

کارگردان شهرموش‌هاگفت: من حال و هوای سینما را دوست ندارم و تلویزیون را ترجیح می‌دهم اما واقعا متأسفم که وقتی یک کار سخت می‌خواهد آغاز شود در فرهنگ ما بر آن خداقوت و یا علی می‌گویند اما دوستانی که با من تماس گرفتند غیر از نا امید کردن به من هیچ چیزی نگفتند، اگر چنین خطری را احساس می‌کنید تلاش کنید تا این اتفاق نیافتد، واقعا جامعه فرهنگی ما دچار مشکلات و ضعف‌های زیادی است از خانواده سینما خواهش می‌کنم که بهتر نگاه کنند.

وی در ادامه این مراسم ضمن ادای احترام به حضور مرتضی احمدی در این جلسه گفت: حضور ایشان باعث دلگرمی ما است.

در ادامه این نشست منیژه حکمت در پاسخ به این سؤال که آیا این عروسک‌ها به شکل استاندارد در بازار عرضه می‌شوند، گفت: ما همزمان یک اتاق فکری کنار پروژه درست شده است. ما عروسکها را با یک شرکت فرهنگی قرارداد بستیم. و همزمان با اکران عمومی فیلم یک اتفاق جذاب خواهد افتاد.

حکمت همچنین در پاسخ به این سؤال که تولید از چه زمانی آغاز می‌شود گفت: تولید هفت ماه است آغاز شده و شهریور این فیلم کلید خواهد خورد.

وی در خصوص سختی‌های این کار گفت: پوستمان در این کار کنده شده است و همه دوستان همدل کار می‌کنند. ما هر هفته برآورد تغییر می‌دهیم که من نمی‌دانم این گرانی تا کجا پیش برود ولی ما با حامیانی که داریم از پس این مشکلات بر می‌آییم و من از مسئولان فرهنگی درخواست دارم که به سینمای کودک کمک کنند فلذا ما فیلم دولتی نمی‌سازیم.

حکمت در پاسخ به این سؤال که آیا این فیلم ترکیبی از عروسک و نیروی انسانی است، گفت: فیلم کاملا عروسکی است و گربه فیلم قرار است که تن پوش باشد این کار زنده عروسکی نیست و کاملا عروسکی است.

تهیه‌کننده شهر موشها در خصوص اکران این فیلم گفت: اکران این فیلم در نوروز ۹۳ خواهد بود که امیدواریم استقبال خوبی از آن صورت بگیرد.

از نکات جالب این این مراسم حضور شخصیت مخمل در فیلم‌«خونه مادر بزرگه» بود که توجه حاضرین در این جلسه را به خود جلب کرد.

در پایان این نشست گروه موسیقی پالت ( PALET) با اجرای موسیقی فیلم شهر موش‌ها بار دیگر خاطرات زمان پخش این فیلم سینمایی را برای حضار در این جلسه یادآور شدند. http://hadidnews.com/vdcfytd0.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما