تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۸
مبارزه با مواد مخدر سالهاست عنوان دهن پر کنی برای برنامه های تفسیری و آموزشی شده است.
نقش رسانه های مدعی در زمینه فرهنگ سازی چیست؟
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج24 ، رسانه های گروهی به بازتاب دستگیری مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر بسنده کرده اند و از زیر مسئولیت رسانه ای خود،شانه خالی می کنند! 

مبارزه با مواد مخدر سالهاست عنوان دهن پر کنی برای برنامه های تفسیری و آموزشی شده است. برنامه های کسل کننده ای که با بازگویی مقالات علمی پر شده اند! ابراز نگرانی کارشناسان در این زمینه کارساز که نشد هیچ! گوش جوانان را از شنیدن لبریز کرد تا اینکه دیگر هیچ توضیح و تفسیری برایشان جذاب و شنیدنی نیست!

رسانه های گروهی به بازتاب دستگیری مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر بسنده کرده اند و از زیر مسئولیت رسانه ای خود،شانه خالی می کنند! مسئولان اجتماعی نیز هر از چند گاهی با برگزاری همایش های کم استقبال! مضر بودن مواد مخدر را یادآور میشوند!

سایت های خبری و خبرگزاری ها با انتشار تصاویر مصرف کنندگان، کمک شایانی به جوانان بی تجربه کرده و طریقه مصرف را آموزش میدهند! تصاویر زنان و مردان مبتلا به اعتیاد!

اعتیاد و مضر بودن آن را بارها شنیده ایم و سخن گفتن از آن را سالهاست آموخته ایم.حال غالبا آمار و ارقام نباید از افزایش مبتلایان سخن بگوید!

دردسترس بودن مواد مخدر در سطح جامعه نگرانی های خانواده ها را دوچندان کرده است. تغییر در رنگ و لعاب مواداعتیاد آور، امروزه گوی سبقت را از مدیران پیشگیری از مواد مخدر ربوده است و مرداب متعفن اعتیاد را برای برخی گلستان کرده است!

نادیده گرفتن سرعت پیشرفت تولید کنندگان این مواد باعث رشد جمعیت مبتلایان به اعتیاد شده است. جوانان بی تجربه هرساله با روبرو شدن در دغدغه های زندگی بیشتر در معرض افسانه های فروشندگان قرار میگیرند و گوش به قصه های آنان میسپارند. نصیحت ها و پندهای مطرح شده در خانواده بی اثر شده و به دلیل بی اطلاعی و توجیح نبودن در دام ساقیان گرفتار میشوند.

رسانه ملی که دغدغه ساخت و پرداخت به مسائل فرهنگی و اجتماعی را دارد علاوه بر نشست های آموزشی در پی ایجاد ایده های جدید و نو آوری های جوان پسند باشد.

به نظر می رسد اگر رسانه ملی به اندازه یک گزارش فوتبال برای پرداختن به موضوع مواد مخدر وقت بگذارد بسیاری از چالش‌های مواد مخدر کشور حل می‌شود.

با برگزاری سمینارو و همایش های سالیانه نه تنها گره از مشکلات امروز جوانان باز نمی شود بلکه میتوان هزینه برپایی این همایش ها را معطوف کرد به پرورش و بکارگیری ایده پردازان و مبتکران برای ساخت برنامه های تاثیر گذار و جذاب.

امید است با تغییر نگاه به اعتیاد و نوآوری در راههای جلوگیری از از قاچاق مواد مخدر شاهد پایین آمدن آمار معتادان کشور باشیم. http://hadidnews.com/vdcd9o0x.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما