تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
درحالیکه قطر این روزها یکی از بزرگترین نمایشها را در زمینه انتقال موروثی سلطنت و استبداد به معرض دید جهانیان گذاشته، مجری شبکه این کشور مدعی شد که در ایران "دموکراسی" وجود ندارد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از العالم، "فیصل قاسم" در برنامه "الاتجاه المعاکس" درباره انتخابات ایران مدعی شد: "ایران تا چه زمانی می خواد با دموکراسی ساختگی خود به داخل و خارج بخندد."
وی در ادامه اظهارات توهین آمیز خود با زیر سئوال بردن انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، گفت: "آیا روحانی همان مواضع احمدی نژاد را با لحجه ای روحانی تکرار نخواهد کرد؟ .. آیا تفاوت بین رؤسای جمهوری اسلامی ایران مانند تفاوت بین شبکه های المنار و العالم است."

به عقیده ناظران، مطرح شدن این ادعاهای توهین آمیز بیانگر عصبانیت این گونه شبکه‌ها به دلیل ناکامی همه برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های آنان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اخیر است .. انتخاباتی که به دلیل حضور بسیار گسترده مردم به معنای تمام کلمه به حماسه ای سیاسی تبدیل شد. و مردم ایران بار دیگر با این حضور پرشور بر پایبندی کامل خود به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای انقلاب و دستاوردهای آن طی بیش از سه دهه گذشته تأکید کردند.

ادعای این شبکه قطری درباره دموکراسی درحالی است که مردم قطر این روزها در کمال ناامیدی شاهد تکمیل چرخه استبداد در این کشور و موروثی شدن حکومت هستند.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی دیروز اعلام کرد که به صورت رسمی به نفع فرزند ۳۳ ساله‌اش "تمیم" از قدرت کنار‌ه‌گیری می کند.

در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۵ امیر فعلی قطر که در آن مقطع مسؤولیت ولیعهدی را برعهده داشت؛ علیه پدرش (امیر وقت) دست به کودتای سفید زد.

شیخ حمد ولیعهد وقت قطر پس از کودتا، خود را امیر جدید خواند و سایر اعضای خانواده حاکم نیز با او بیعت کردند.

امیر وقت قطر در هنگام کودتا در خارج از کشور حضور داشت و فرزندش که همزمان با ولیعهدی، فرماندهی ارتش را نیز عهده داشت، با هماهنگی سایر شاهزادگان و اعضای ارشد خانواده حاکم، قدرت را در دست گرفت. http://hadidnews.com/vdcgqw9x.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما