تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
خبرگزاری چین، آمریکا را به دلیل حملات سایبری، پست ترین کشور دنیا توصیف کرد.
پست ترین کشور دنیا
به گزارش حدیدنیوز، خبرگزاری چین در واکنش به اطلاعات افشا شده از سوی "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره حملات سایبری این کشور به چین؛ آمریکا را پست ترین کشور قرن حاضر توصیف کرد.

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد، آمریکا باید به چین و کشورهای دیگری که آنها را به جاسوسی متهم می کند، توضیح بدهد و همچنین اهداف برنامه های خود را از سرقت اطلاعات شرح دهد.

به گزارش العالم، این سخنان یک روز پس از آن مطرح شد که روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" چاپ "هنگ کنگ" در گزارشی فاش کرد اسنودن که به هنگ کنگ پناه برده جزئیات جدیدی درباره فعالیت های جاسوسی آمریکا از جمله اتهامات درباره نفوذ آمریکا به شرکت های تلفن همراه چینی ارائه کرده است.

اسنادی که اسنودن قبلا فاش کرده نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق شرکتهایی مانند گوگل و فیسبوک به مقادیر بسیاری از اطلاعات اینترنتی دسترسی دارد؛ و دولت آمریکا اطلاعاتی مانند زمان مکالمه ها و شماره تلفن ها را جمع آوری و مکالمات تلفنی افراد را شنود می کند.

افشای این اطلاعات باعث شکایت از اسنودن در آمریکا شده است. اسنودن در آمریکا به جاسوسی، سرقت اطلاعات و تغییر اسناد محرمانه و انتقال اطلاعات امنیت ملی و اطلاعات محرمانه به افراد غیرمجاز متهم شده است.

هنگ کنگ براساس توافقنامه تحویل افراد تحت تعقیب تاکنون دهها آمریکایی را برای محاکمه به این کشور تحویل داده است؛ اما وکلا می گویند این اقدام در رابطه با اسنودن ممکن است سالها طول بکشد و مسئله اسنودن ممکن است پیچیده باشد.

اسنودن معتقد است اطلاعاتی که فاش کرده مربوط به برنامه های جاسوسی توهین آمیز و غیرقانونی است که از نقض حریم خصوصی شهروندان پرده بر می دارد. http://hadidnews.com/vdcgnx9x.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما