تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱
رئیس حزب الدستور با اعلام اینکه انقلاب مصر توسط اخوان المسلمین سرقت شده است گفت که ارتش و محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور برای تولد فرعون جدید در مصر تلاش کردند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، محمد البرادعی رئیس حزب الدستور و یکی از رهبران جبهه نجات ملی در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت: گروه اخوان المسلمین انقلاب مصر را سرقت کرده است. وی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که محمد مرسی به شکست خود اعتراف کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام فراهم کند.

البرادعی با بیان این مطلب افزود که وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد نخواهد شد. رئیس حزب الدستور در عین حال اعلام کرد که تظاهرات مخالفان در ۳۰ ژوئن (۹ تیر) مسالمت آمیز خواهد بود.

رئیس حزب الدستور ضمن هشدار به تغییر ماهیت مصر گفت: آنچه اکنون تحت عنوان نافرمانی توسط مخالفان رخ می دهد در واقع نافرمانی علیه تلاش برای تغییر روح و ماهیت مصر است.

محمد البرادعی در بخش دیگر سخنان خود فاش کرد که "محمد حسین طنطاوی" وزیر دفاع سابق مصر به وی گفته بود که اخوان المسلمین اجازه نمی دهد البرادعی نخست وزیر شود و پس از آن نیز محمد مرسی در تماس با فرماندهان شورای نظامی مصر تهدید کرده بود: اگر محمد البرادعی نخست وزیر شود مصر را به آتش خواهیم کشید.

رئیس حزب الدستور افزود: پافشاری ارتش به حفظ جایگاه و دستاوردهای خود و نگرانی آن از باج خواهی اخوان المسلمین زمینه را برای به حکومت رسیدن اخوانی ها و تولد فرعون جدید آماده کرد. اقتصاد مصر در حال حاضر از هم فروپاشیده است و فقر رو به افزایش یافت.

وی گفت: نهادهای دولت از هم گسسته است و محمد مرسی بدون هیچ دیدگاهی حکومت را اداره می کند که این مسئله کشور را در سراشیبی سقوط قرار داده است. http://hadidnews.com/vdcjvhe8.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما