تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۲
حتی فیلم مسابقه‌ای هم نتوانست کاری کند

شبکه نمایش خانگی همچنان در مسیر سقوط

شبکه نمایش خانگی همچنان کج‌دار و مریز به راه خود ادامه می‌دهد.
شبکه نمایش خانگی همچنان در مسیر سقوط
به گزارش حدیدنیوز، شبکه نمایش خانگی همچنان کج‌دار و مریز به راه خود ادامه می‌دهد. اضافه شدن یک برنامه جدید با عنوان «فیلم‌ ـ مسابقه» و ادامه پخش سریال‌های قبلی و نام‌آشنای این شبکه اتفاق‌های این روزهای شبکه نمایش خانگی است.

«رالی ایرانی» فیلم مسابقه‌ای است که دو دی‌وی‌دی از سری اول آن توزیع شده و دی‌وی‌دی سوم از سری اول باقی مانده است. با این حال تولیدکنندگان این سریال به دلیل آشنای «کپی غیرقانونی» نتوانسته‌اند به‌طور منظم آن را توزیع کنند و بین مجموعه اول و دوم چندهفته فاصله افتاد. «علیرضا تهرانی» مدیر روابط‌عمومی «رالی ایرانی» در این‌مورد می‌گوید: «متاسفانه برخی از افراد سودجو این آثار را در سایت‌هایشان برای دانلود قرار می‌دهند که در نهایت باعث می‌شود سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان انگیزه‌شان را برای کار کردن از دست بدهند. تلاش‌مان بر این است که سایت‌هایی که کپی غیرقانونی را برای دانلود قرار دادند از طریق پلیس فتا و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد پیگیری کنیم.» با این همه گویا این مشکل چندان حل نشده است که باز هم بین توزیع قسمت دوم و سوم روزهای زیادی فاصله افتاده است.

با این وجود این همه داستان شبکه خانگی نیست. سریال «قلب یخی» که عنوان «نخستین سریال شبکه نمایش خانگی» را یدک می‌کشید بعد از اتفاق‌های عجیب و غریبی که در فاصله فصل دوم و سوم آن رخ داد، در توزیع فصل سوم روند نامنظمی را در پیش گرفته است.

قسمت‌های جدید این سریال مدت زیادی توزیع نشد تا اینکه سرانجام مجموعه جدید پرحاشیه چندی پیش توزیع شد آن هم بدون هیچ توضیحی؛ اتفاقی که باعث شد در رسانه‌ها خبر از برخورد با سازندگان این سریال به دلیل تاخیرهای مختلف منتشر شود.

دیگر میدان‌دار عرصه شبکه نمایش خانگی «مهران مدیری» است که با «ویلای من» و بعد از عدم توزیع قسمت‌های پایانی «قهوه تلخ» به این عرصه پرخطر پا گذاشته است. «ویلای من» اگرچه در ابتدای عرضه با استقبال نسبی مواجه شد اما این روزها نشانه‌های روشنی از کم فروش شدن آن دیده و شنیده می‌شود.

در حالی که این سریال در روزهای ابتدایی با قیمت ۳ هزار تومان توزیع می‌شد، اکنون «ویلای من» با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد: از ۲۸۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان! یکی از فروشندگان این سریال در حوالی میدان ولیعصر(عج) به «تهران‌امروز» می‌گوید: «استقبال چندانی از ویلای من نشده است. من یک بسته آن را کامل نمی‌فروشم. حتی از وقتی آن را ۲۲۰۰ تومان قیمت گذاشته‌ام هم چندان به فروش آن اضافه نشده است. قهوه تلخ خیلی سریال پرفروش‌تری بود.»

با این حال گویا این عرصه همچنان برای کارگردانان ایرانی جذابیت‌های خود را دارد. چندی پیش بود خبری در رسانه‌ها منتشر شد که «داوود میرباقری» کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون ایران هم قصد دارد سریالی آن هم با موضوع طنز در شبکه نمایش خانگی کلید بزند. این خبر اگرچه از سوی برخی رسانه‌ها تکذیب شد اما یکی از سایت‌های سینمایی روز گذشته خبر داده است که با وجود این تکذیب‌ها «فرهاد اصلانی» پنج‌شنبه ۳۰خرداد مقابل دوربین میرباقری برای این سریال شبکه نمایش خانگی می‌رود.

نکته‌ای که نباید از یاد برد این است که آنقدر بی‌نظمی و خلف وعده در سریال‌های شبکه نمایش خانگی رخ داده که مخاطبان آن کمتر حاضر می‌شوند به تولیدکنندگان این سریال اعتماد کنند. آینده این شبکه که سرمایه گرانبهایی بود چندان روشن نیست. http://hadidnews.com/vdcir3ar.t1azw2bcct.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما