تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
س: ازدواج موقت با شروط انجام می‌شود، وگرنه «استغفر‌الله» هیچ فرقی با زنا ندارد. پس نباید از آن تفسیر غلط کرد. چرا بزرگش می‌کنید؟ اصالت با ازدواج دائم است.
ازدواج موقت
به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز، شبهه در آخرین وبلاگ خود نوشت: البته که اصالت با ازدواج دائم است و ازدواج موقت شروطی دارد، چنان چه ازدواج دائم دارد. اما شروطی که خداوند کریم وضع کرده است و نه آن چه به نظر ما خوش می‌آید. تفسیرش هم همان تفسیری است که به ازدواج دائم و موقت صدق می‌کند، و نه هر تفسیر به رأیی که دیگران بپسندند.

ازدواج دائم نیز اگر فقط همان یک خط خطبه از طرف زن و یک کلمه «قبلتُ» از طرف مرد (که به هر زبانی و بدون شاهد نیز می تواند جاری شود) نباشد، هیچ فرقی با زنا ندارد. در ادیان، مکاتب و حتی سنت‌های قومی و قبیله‌ای دیگر نیز ازدواج به جز همان یک خطبه‌ای که از طرف مقام مذهبی یا رسمی و یا توسط خودشان بیان می‌گردد، هیچ فرقی با زنا ندارد.

در کشورهای غربی مثل امریکا و اروپا که مع‌الاسف به نام دموکراسی جنسی زنا رواج یافته و از سنین ۹، ۱۰ یا حداکثر ۱۳ سالگی به بعد رواج دارد و امری عادی تلقی می‌شود، فرق است بین زندگی یا ارتباط بدون ازدواج و یا با ازدواج و فرقش نیز همان یک جمله عقد است که در هر مذهب و مکتبی به تناسب قوانین خود بیان می‌دارند.

اما همان خطبه (به ویژه در اسلام)، طرفین را در حریم الهی وارد کرده و آنها را به تکالیفی موظف نموده و تعاریفی برای سایر رفتارها و حقوق فردی و اجتماعی ایجاد می‌نماید. به عنوان مثال در احکام اسلامی، بر اساس همین یک خطبه [اگر چه برای یک ساعت باشد]، مهر واجب می‌گردد، نفقه اولاد بر عهده‌ی پدر قرار می‌گیرد، ازدواج با پدر، مادر، خاله، عمو، عمه و دایی حرام می‌شود، عده طلاق یا جدایی معلوم می‌گردد، حق ارث تبیین می‌شود و ... .

پس، این جمله‌ی ضد تبلیغی که «تنها تفاوت ازدواج موقت با زنا، فقط یک خطبه است»، بسیار غیر منطقی است، چون اساساً تنها تفاوت ازدواج و زنا در تمامی دنیا و همه ادیان و مکاتب همین یک خطبه است، که البته چه در ازدواج دائم و چه موقت، به «نیت» طرفین بر می‌گردد و نه به ظاهر ادای جملات. یعنی چنان چه در احکام الهی بیان شده، طرفین حتماً باید قصد إنشاء (تحقق ازدواج) داشته باشند. یعنی حتماً زن باید خودش را به ازدواج مرد درآورد و خود را همسر وی بداند و مرد نیز باید این ازدواج را قبول کند.

در مورد تبلیغ نیز اگر دقت کنیم اذعان خواهیم نمود که مقوله ازدواج موقت (و حتی ازدواج دائم)، بسیار بیش از آن که مورد دفاع باشد، مورد حمله و ضد تبلیغ است(؟!) و قابل توجه آن که این ضد تبلیغ بسیار هدفمند و سازماندهی شده نیز انجام می‌پذیرد.

شما تا کنون چند فیلم، سریال، گزارش، مقاله علمی یا شعار تبلیغاتی در تبلیغ ازدواج موقت دیده یا شنیده‌اید؟ اما حتی در نظام جمهوری اسلامی نیز ازدواج موقت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و آشکار یا پنهان، در فیلم‌ها، سریال‌ها، تریبون‌ها، وبلاگ‌ها و ... مورد حمله است! تا آنجا که اگر گفته شود فلانی دوست دختر کسی شده، ننگ و عاری محسوب نمی‌گردد و فسق و فسادی به نظر نمی‌آید، اما اگر گفته شود که ازدواج موقت کرده، به چشم بدی به او نگاه می‌کنند؟!

باید دقت شود که در بررسی یک مدل در روابط اجتماعی (به ویژه زن و مرد – بالاخص در اسلام)، نباید ذهن فوری متوجه رختخواب شود، با خنده‌های هوس آلود طرح شود و یا با بغض و چند شعار ژورنالیستی رد و تکذیب گردد. بلکه تمامی آثار مثبت و منفی، عواقب، نقش در ساختار فرهنگی، اقتصادی و حقوق مدنی و ... آن باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر یک صد هزارم توجه و تبلیغی که غرب برای توجیه و رواج زنا، همجنس‌گرایی، رابطه جنسی با حیوانات و سایر ناهنجاری‌های جنسی داشته و دارد، جهان اسلام نیز به مسئله ازدواج دائم یا موقت داشت، اکنون شاهد این مشکلات عدیده نبودیم.

دقت شود، اگر چه در این هجمه و بمباران ضد تبلیغ علیه اسلام و احکام اسلامی، تبلیغ ازدواج موقت نه تنها قبحی ندارد، بلکه بسیار هم لازم است، اما آن چه تا کنون انجام گرفته، فقط دفاع از یک حکم الهی بوده است و به هیچ وجه به منزله تبلیغ آن نیست، بلکه به منزله جلوگیری از تکفیر آیات الهی و احکام اوست که جایگزینش حتماً الحاد و فساد و فسق می‌باشد.

احکام اسلام، همه حکم الله است و تصمیمات و اعتبارهای شخصی یا ذوقی نیست که رواج رد یا تکذیب آنها به همین سادگی جایز شمرده شود. هیچ فرقی بین احکام خدا در تحریم ربا، تحریم زنا، وجوب نماز و یا وجوب تزویج برای برقراری رابطه جنسی زن و مرد وجود ندارد. حمله، ضدتبلیغ، تکذیب و رد احکام ازدواج، طلاق، حضانت و ...، به ویژه در محافل یا رسانه‌های رسمی، دولتی و فراگیر، همان قدر خلاف و نکوهیده است که تکذیب یا ضد تبلیغ علیه نماز و روزه خلاف و نکوهیده است. اما به اذهان چنین القا کرده‌اند که حکم نماز الهی و مقدس است، اما با احکام مربوط به ازدواج و خانواده هر کاری می‌توانند بکنند!

تذکر:

البته نکات مهم دیگری نیز در این روند وجود دارد که قابل توجه است. بر اثر تبلیغات سوء، چنین به اذهان القا شده که تا بحث جواز ازدواج موقت پیش می‌آید، سریعاً مرد جوان متأهلی را مطرح می‌کنند که همسر جوان خود را رها کرده و به دنبال خوش‌گذرانی و زن بارگی رفته است(؟!) و هیچ اشاره نمی‌کنند که اگر زنی (به اصطلاح خودشان) مردان متأهل را اغوا می‌کند و اگر مردی نسبت به همسرش بی وفایی می‌کند، بدون ازدواج موقت هم این کار را می‌کنند. چنان چه شاهدیم متأسفانه در جامعه ما نیز رواج یافته است و تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم در جهت عادی سازی این ناهنجاری پیش می‌رود.

پس، به هیچ وجهی بروز رفتارهای غیر منطقی، هوسرانی مرد متأهل، جلوه‌ها و کرشمه‌های زنانه و هنجارشکنی، به علت حلیت ازدواج موقت نیست، بلکه به علت ضعف ایمان، عقل، بصیرت، عشق، وفا و ... می‌باشد، که بدون ازدواج موقتش رایج‌تر و جاری‌تر است.

اگر در احکام بیان شد که خوردن گوشت حلال (چه به لحاظ حیوان و چه ذبح شرعی) بلا مانع است، نمی‌توان فوری چند مبتلای به نقرس، عوره، چربی خون، فشارخون و ... را مثال آورد و گفت: این نتیجه حلیت گوشت حلال در اسلام است. خیر. این ابتلائات نتیجه‌ی اسراف، شکم‌بارگی، بی‌بصیرتی و عدم توجه به تغذیه سالم است.

چه کسی گفته که مرد متأهل، بدون هیچ نیاز و ضرورتی همسر خود را رها کند و ازدواج موقت نماید و یا زنان (به حلال و حرام) در جذب مردان متأهل بکوشند؟!

اما در این جامعه، مردان جوان یا غیر جوان بسیاری وجود دارند که امکان ازدواج ندارند، زنان بسیاری نیز وجود دارند که به واسطه مرگ همسر و یا طلاق، بیوه و مجرد شده‌اند و در حال حاضر هیچ امکان ازدواجی هم برای آنان وجود ندارد. چه باید بکنند؟ ریاضت مضر به روح، روان، جسم و اخلاق؟ خودارضایی؟ یا زنا؟ً بدیهی است که اگر هیچ راه مشروعی وجود نداشته باشد، خودارضایی و زنا جایگزین می‌گردد. به قول شهید آیت الله مطهری: «زن گندم نیست که بگوییم اضافه اش را به دریا می ریزیم، او نیز یک انسان است با تمامی نیازهای یک انسان. لذا خودش را زینت کرده و در خیابان به شوهران شما عرضه می‌کند».

و این همان است که دشمنان خدا و دین به دنبال آن هستند و هجمه گسترده‌ی آنها علیه ازدواج و ازدواج موقت به همین خاطر است که تنها جایگزین زنا و عواقب آن است. رواج زنا و یا سایر ناهنجاری‌های رفتاری در روابط جنسی زن و مرد، برای دشمنان خدا، بار اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی دارد. لذا سرمایه‌ها، تشکیلات، شبکه‌ها و برنامه ریزی‌های کلانی را به آن اختصاص داده‌اند.

پس، حکم حلیت ازدواج موقت، مانند ازدواج دائم، برای ساماندهی ساختار و نبیین حقوق شخصی و اجتماعی، و نیز جلوگیری از فسق، فساد، فحشا و عواقب آن می‌باشد. اما دلیل نیست که حتماً همگان بدون هیچ ضرورتی به آن اقدام نمایند.

http://hadidnews.com/vdch.qnit23nz-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما