تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۱
معاون تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پهپاد بومی "حماسه" هفته جاری با حضور مقامات ارشد کشور رونمایی می‌شود، گفت: جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین که مداومت پروازی بالاتری نسبت به پهپادهای تولید شده قبلی دارد در ارتفاع بالا طراحی شده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه اختتامیه سومین دوره طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین که امروز دوشنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، درخصوص جزئیات جدیدترین هواپیمای بومی بدون سرنشین اظهار داشت: این پهپاد بومی قابلیتهای بیشتر و بالاتری نسبت به پهپادهای تولید شده دارد که می تواند ماموریتهای بیشتری را بر عهده گیرد و در پیشبرد برنامه های نیروهای مسلح تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مراسم رونمایی از پهپاد "حماسه" که ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است با حضور مقامات ارشد کشور روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مداومت پروازی بالا و ارتفاع این هواپیمای بدون سرنشین، این نمونه پهباد را متفاوت از دیگر نمونه های تولید شده کرده است.

اسلامی با تاکید براینکه طی ماههای آینده از نمونه پهپادهای جدید رونمایی خواهد شد، گفت: ۴۰ نوع هواپیمای بدون سرنشین در مدلهای مختلفی چون برد کوتاه، متوسط و بلند و در ارتفاع های کوتاه و متوسط و بلند در دست طراحی و تولید قرار دارد که تاکنون ۳۰ نوع از این تعداد، به مرحله تولید رسیده است.

معاون تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه دانش هوافضا و جایگاه تولید پهپادها در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: ۱۵ سال است که این صنعت در مسیر شکوفایی قرار گرفته و امروز به جرات می توان گفت که هواپیماهای بدون سرنشین تولید داخل توسط نیروهای مسلح کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش این است که این نمونه پهپادهای تولید شده را به ارگانها و نهادهایی که نیاز به دید مراقبت دارند ارائه کنیم، افزود: در راستای اینکه وزارت دفاع قصد دارد صنایع دانشی خود را به ارگانها و نهادهای مرتبط عرضه کند دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری در دانشگاههای کشور در حال ایجاد است که می تواند حلقه واسط بین دانشگاهها، شرکتهای دانش بنیان و صنعت هوافضای کشور باشد.

اسلامی صنایع هوافضا را قطب تاثیرگذار کشورها در دنیای امروزی عنوان کرد که با ساختارهای ایجاد شده در کشور ما نیز رو به گسترش است. http://hadidnews.com/vdcd9j0f.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما