تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۰
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ از گشت‌های هوایی شناسایی هواپیماهای بال ثابت، بال‌گردها و پهپادها در رزمایش خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز، دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه‌های برگزار شده روز دوم رزمایش گفت: در روز دوم از مرحله اول رزمایش طبق برنامه‌ریزی، بخشی از نیروهای مهاجم موفق شدند از خطوط دفاعی نیروهای دفاع کننده عبور کنند و به سمت سواحل و بنادر کشور خودی نزدیک شوند و قصد تاخت آبی-خاکی و گرفتن سرپل و پیاده کردن نیرو داشتند.

وی افزود: در همین راستا صبح امروز فرمانده نیروی دفاع کننده به تکاوران و تفنگداران نداجا و نیروهای عملیات ویژه ابلاغ کرد که برابر طرح‌های از پیش داده شده در طول سواحل جنوب شرق که از تنگه هرمز تا پسابندر است، مستقر شوند.

رستگاری ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه، از صبح امروز تکاوران، تفنگداران و نیروهای ویژه به همراه تجهیزات خود در کنار یگان‌های پدافندی موشکی ساحل به دریا در این منطقه مستقر شده‌اند. علاوه بر آنها یگان‌های بالگردی نیز به همراه تعدادی شناور اقدام به مین‌ریزی در مسیر یگان‌های مهاجم کردند.

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۱ خاطرنشان کرد: همچنین زیردریایی جمهوری اسلامی طارق که ۷آذرماه به ناوتیپ زیرسطحی نداجا ملحق شده بود به عنوان یکی از نیروهای دفاع کننده به همراه تعداد دیگری از زیردریایی‌ها به اعماق دریا غوص کرد و به دنبال یگان‌های مهاجم وارد منطقه عملیاتی شدند تا با آنها درگیر شوند.

رستگاری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز بحث استقرار در بنادر و سواحل جنوب شرق در دستور کار بود که به خوبی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در بامداد امروز، یعنی از ساعت ۱ الی ۳ بامداد تیراندازی هوایی شبانه علیه اهداف هوایی را داشتیم و امروز ظهر هم تیراندازی یگان‌های شناور سطحی را به اهداف از پیش تعیین شده شاهد بودیم که همگی با موفقیت صورت گرفت.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ با اشاره به گشت‌های شناسایی هوایی در این رزمایش گفت: از روز گذشته گشت‌های شناسایی هوایی به وسیله هواپیماهای بال ثابت نداجا، بالگردها و پهپادها در منطقه جهت اشراف اطلاعاتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این رزمایش پهپادهای نداجا و پهپادهای نیروی هوافضای سپاه تحت کنترل عملیاتی ما فعالیت می‌کنند.

رستگاری با تأکید بر اینکه بر روی مداومت پروازی پهپاد نداجا فعالیت شده است اظهار داشت: اگر پهپادهای نداجا A ساعت پرواز کنند پهپادهای نیروی هوافضای سپاه A+۲ ساعت پرواز می‌کنند. البته نیروی هوافضای سپاه پهپادهای دیگری در حوزه‌های فعالیتی دارد اما تیپ پهپادهای دریایی‌مان مشابه است.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ در پایان تصریح کرد: ما برای انجام فعالیت‌های مشترک با سپاه در حوزه پهپادها در آینده، از آنها در این رزمایش دعوت کردیم که پهپادهایی نیز که آنها به رزمایش آورده‌اند از تیپ پهپادهای ما نیست و فقط در اختیار خودشان است. http://hadidnews.com/vdcdsx0f.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما